Nu nog met Mascha’s hoofd er bij. Ze zegt dit echt zó vaak
Wow, wat heftig dat artikel… Dan moet je als kind van 10(!) dus de artikelen van je moeder gaan lezen om te beoordelen of je dit op internet wil voor altijd of niet. Inclusief de druk van een moeder die er dus op stuurt dat zij dat wél wil, omdat ‘ze nog niet klaar is met schrijven over het moederschap’?! NEEM EEN DAGBOEK!
Dus eigenlijk ben je als 10 jarige verantwoordelijke voor het gezinsinkomen!
Jongens wisten jullie al dat Weesp een wijk is in Amsterdam?
wow zegt ze nou gewoon keihard I wish I could, but i don’t want to? missing a vital part… trut.
Over een paar jaar heb je gewoon speciale mijn-moeder-had-een-blog pakketten bij de psycholoog
Ja, is nieuw. Was vroeger gewoon een stad. Nu is het een wijk want dat is hipper.
Weespermoppies voor moppies uit Weesp. Kletskoppen bokkepoten of je ‘t niet weet.
martelverbod… hmmm zouden we iets mee kunnen richting wil en tien? gemeen, i know. maar dan moeten ze hun ijsjes langer laten bevriezen hoor.
Hahahahahaha dat meeen je niet.
Ok sorry Mas ik neem m’n sarcasme terug.
Wel!
Art. 16 kinderrechtenverdrag!!
Ik vind het vooral erg als vloggers geld verdienen met een campagne rondom hun kind. Ik mag dan echt hopen dat dat geld naar de spaarrekening gaat van dat kind, want ik vind dat gewoon geld verdienen door middel van je kind.
Hahaha ik had het al geliked om het sarcasme
Klopt. En de instandhouding ligt ook bij de “consument”. Als iedereen acuut zou zeggen “dit kan niet ivm privacy e.d.” en vervolgens niks van dat alles meer kijkt, zouden ze er snel mee stoppen denk ik. Aangezien er dan niets met meer te verdienen valt en spon ook niet meer binnen zal komen… Dat zou eigenlijk de enige manier zijn om het te stoppen. Maar zo lang er vraag naar is, zal het blijven doorgaan. Want denk dat het nog wel even zal duren voor ze zelf tot dit inzicht komen. Helaas.
Helemaal mee eens. Denk eens terug aan toen je zelf 16 was (of jonger). Zou je dan willen dat al je klasgenoten letterlijk je hele leven online kunnen terugvinden? Ik vond het al beschamend genoeg als er videobanden afgespeeld werden van mn kinderjeugd. En dat waren ook gewoon onschuldige filmpjes. Maar dat was alleen bij ons in de kast te vinden. Niet door elk willekeurig persoon op het hele internet… En ik had ook klasgenoten die bewust offline bleven. Die hadden enkel Whatsapp, maar soms zelfs dat niet eens… Wat nou als de kids van de mommybloggers later ook offline willen zijn? Dat kán dan gewoon niet omdat hun moeder lekker besloot om alles online te gooien. Want “het was maar onschuldig en mensen vonden het leuk om naar te kijken”. Nou fijn. Ben ook benieuwd wat dit gaat betekenen in de ouder-kind-relatie later. Misschien wel erg ver doordacht, maar ik zou het echt niet kunnen waarderen als mijn moeder dit gedaan had vroeger.
En we hebben het hier ook wel eens gehad over hoe de kids van nu later in het leven staan mbt aandacht en altijd maar leuk gevonden moeten worden.
Al met al een interessant onderwerp
haha maar dat ze 7 dagen per week naar Amsterdam ging is toch ook gelul? Ze zat altijd in die bunker
Haha dit is die nieuwe serie op mtv: million dollar baby
Precies wat ik ook dacht. Makkelijk chantage materiaal ook, gezien het toegankelijk is voor iedereen. Mede daardoor al een reden om het niet te posten vind ik. Je weet nooit wat voor pestkoppen er later in de klas van je kind zitten…
Omg Massa STAHP ZELF.
Naar Spitsbergen geweest omdat ze het milieu zoooooo belangrijk vindt. Vervolgens wel met de auto naar de sportschool. Je kan ook gewoon een sportschool in de buurt kiezen en lekker de fiets pakken (maar nee special snowflake Massa heeft zoveeeeeel redenen dat ze niet naar een sportschool in de buurt kan). Daarnaast al die tripjes. Alles dat ze koopt. Zoveel douchen (ook voor het sporten!!!) Nu woont ze in Ams en heeft ze het over het OV… gebruikt ze het niet.
Massa is mega schijnheilig en denkt alleen maar aan zichzelf. Hierboven werd een ‘leeg leven’ genoemd, dat vind ik echt een top beschrijving.
Trouwens, de SacconeJolys zijn echt het toppunt van kinderen gebruiken voor views en geld. Zoek maar eens op. Is echt super triest.
Dieptepunt
Als ik naar de reacties kijk op de Insta vsn Debbie valt me op dat het grootste gedeelte komt van fans van haar dochter.
Zouden dat dus ook háár volgers zijn of zouden haar volgers van een leeftijd zijn dat ze niet reageren?