Heb je ooit die startpagina van huves bekeken? Daar kwamen de meest gelikete (gerespecteerde, lol) foto’s te staan. Als je kijkt wat daar tussen stond. Meiden van 14 met Heel laag uitgesneden topjes en de reacties daarop waren ook niet altijd mals. Dus dat is echt van alle tijden
Daarom is het ook belangrijk dat mensen het gezamenlijk over media hebben. In principe is er niets mis met de invloed van vrouwen als Gaby als we kinderen leren over media. Duidelijk uitleggen hoe zo’n foto tot stand komt, dat het een verdienmodel is. Types als Gaby kan je moeilijk weren van een platform en ik vraag me af of je het effect niet gewoon verlaat als je ze vanaf hun 18de ineens wel bloot stelt aan. Wel kan je duidelijke regels stellen aan reclame als overheid en als ouder/volwassene met kinderen praten over wat media nou eigenlijk is en doet.
@Manis er zijn momenteel ook genoeg meisjes die dat niet doen hoor. Dat valt alleen minder op. Het deel wat erg “sexy” foto’s plaatst is doorgaans de minderheid.
Ja en ik kan me de CU2 pagina’s met vragen als: alcohol of sex (met x ja)? Beide tegelijk hihi : $ ook nog goed voor de geest halen. Toen was ik ook een jaar of 14 en had ik in werkelijkheid van beide nog weinig kaas gegeten. Of spiegelfoto’s met zonnebrillen met paarse glazen met getuite lippen.
Haha ja zo erg. Ik had gelukkig geen idee hoe ik een foto van mezelf op cu2 kon zetten en ik had geen foto’s met diep decolleté (ook door ontbreken van genoemd decolleté) maar ik heb achteraf nog wel eens foto’s terug gezien waar ik te jong, te opgemaakt en te gemaakt zwoel de camera inkeek. Later heb ik nog wel eens ene foto van mezelf op zon MSN Group gezet en tegen mijn 18e toen het echt mainstream werd om foto’s internet op te flikkeren kreeg ik gelukkig al gezond verstand om in te zien dat dit wellicht niet echt verstandig was en was alles nog vrij makkelijk te laten verwijderen. Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd wat een ravage ik zou hebben aangericht als ik nu 13 was geweest en overdadig social media gebruik meer norm dan uitzondering is. Moet er niet aan denken, brrr.
En inderdaad die vragen op cu2. Wat is je lievelingsdrankje? ‘Wijn ‘ en alcohol of sex ‘allebei’ of ‘eerst alcohol, dan sex’ . Cringe cringe. Met beiden geen ervaring, maar dat was wat je er op ‘moest’ zetten. Zou t echt niet over willen doen, puberen, en al helemaal niet in deze tijd.
Ik zeg dan ook: Het uit zich anders (door verschil in middelen, platformen, zichtbaarheid), maar intentie blijft echter hetzelfde. Dat verschil zie je bijvoorbeeld ook in hoe jongeren zich razendsnel van medium verplaatsen (facebook -> instagram). Wat het ene jaar hip is kan over twee jaar volledig uitgestorven zijn. Dat was vroeger niet anders, echter waren het fysieke plekken.
Ja maar… vroeger was alles beter!
Ik weet nog dat als we vroeger uitgingen (10 jaar geleden) dat we allemaal onze camera meenamen om foto’s te maken. En dan de volgende dag achter de computer zitten om de foto’s te mailen naar je vriendinnen hahahaha.
Ik was toen helemaal emo/scene en ik probeerde ook altijd sexy te zijn. Zijn er hier andere forummers bekend met Tokio Hotel? Dat was echt mijn leven toen, hahahaha.
En laten we Sugahbabes en Superdudes niet vergeten
Daar stonden ook tonnen sexy foto’s op van ordinaire types
Mss met iets meer pixels dan nu, maar dat ging echt niet om het delen van je boekenlijst ofzo
Haha nou toen mn vader dit platform ontdekte (en mijn profiel… zoveel cringe. Hij plaagt me er nu nog steeds mee, toen kon ie er minder hard om lachen) werd dit gelijk uitgebannen. In mijn beleving viel dit platform eigenlijk toch wel reuze mee?
Denk wel dat het onder dezelfde categorie valt als Sugababes enzo. Al die tags en vragenlijsten , sexy foto’s van meisjes van 15, inc die van mezelf
Het grappige is dat bijvoorbeeld de gemiddelde leeftijd waarop jongeren seksueel actief worden juist stijgt. 5/10 jaar geleden waren meisjes gemiddeld 17 als ze ontmaagd werden, nu is dat 18, voor jongens idem.
Seksualiteit op social media en daadwerkelijke seksualiteit gaan dus niet per sé hand in hand. Ik vind het best een interessante ontwikkeling. Het is natuurlijk een vrij uniek tijdperk waar we in leven: de opkomst van het internet, internet in volle gang, en ik denk binnenkort alweer het kantelpunt (dat zie je nu al: mensen die bewust geen social media/smartphone hebben, geen foto’s online zetten “want het staat er voor altijd op”, etc). Boeiend om te zien hoe men daar mee omgaat en of dat vergelijkbaar is met wat er in het echte leven gebeurt. Niet altijd dus.
Meest boeiende daarover is dat er vermoedens zijn dat het uitstellen van de eerste keer in verband staat met sociale media. Sowieso is het heel boeiend hoe panisch volwassenen momenteel zijn over de combi van jongeren, sociale media en seks, terwijl onderzoek tot nu toe juist aantoont dat jongeren echt niet in zeven sloten tegelijk lopen en sociale media ook positief bijdragen aan seksuele ontwikkeling. Maaike Naezer deed hier bijvoorbeeld interessant onderzoek naar.
@Waaierhandje maar ook hier geldt weer: de grote trends en kenmerken van de jeugd waren in die tijd vergelijkbaar met nu. Zelfs in het tijdperk zonder sociale media. Wat ook een terugkerend verschijnsel is: volwassenen die heimelijk terugkijken naar hun eigen jeugd en de jongeren van nu daar totaal niet in herkennen:p
Mascha heeft per ongeluk de vlog van morgen geupload. Doet me eraan denken dat ze voor de rest echt altijd altijd on point is met haar uploaden wel! Moest een keer gebeuren
Yesss love holt🙌🏾
Na het invoeren van de euro was tanken ineens bizar. 1,10 euro per liter!
En ik word erg verdrietig als ik alles tegenwoordig naar guldens ga omrekenen.
Een Levi’s voor 100 gulden vond ik vroeger al bizar! Nu zou ik er meteen drie kopen Haha
Good old days
Voor het eerst door foefje dr vlog dat ik naar Bali wil (door Aimee de hele tijd btw)
Die shelter met katjes
Brb even 95 reismandjes kopen!
(De reden dat ik in NL nooit zoiets bezoek, zou ze allemaal meenemen…)
Haha ik ben ook 40. Manman als ik dan mijn dochter vertel dat we alleen vaste telefoon hadden vroeger, geen internet, geen computer, zwart-wit televisie en in den beginne maar twee zenders toen ik 9 was!!
Wat niet weet wat niet deert toen Hihi