Beutyblogtopic XL #4

Daar waar zij woont scheiden ze ook al lang hoor

Ik vind het eigenlijk wel knap dat jij je wel druk kan maken over of een zeeppompje bij de wastafel en de spoelknop van de wc past.

2 likes

Heerlijk toch, zo’n leven?

1 like

ik scheid mijn afval, maar het scheiden van afval door bewoners word vooral aangemoedigd ter bewustzijn van de hoeveelheid afval die je produceert.

3 likes

Ja, vast wel. Echter hoop ik nooit een zodanige graad van organisatie te bereiken.

Was meer om aan te geven dat Mascha gewoon een shitload aan spullen koopt en dan pas bedenkt wat ze er mee gaat doen.

(Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik hou van styling en dit soort dingen bij mij matchen. )

2 likes

Ik scheid vooral afval omdst het goedkoper is. Zwarte kliko kost 15 euro per leging.
Groene kliko, glas, blik, plastic, papier en luiers+maandverband enzo mag ik gratis wegbrengen of wordt ook regelmatig gratis opgehaald. Nou dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Ik snap dat dit niet in iedere gemeente zo is maar het scheelt bij ons enorm veel geld. Het neemt wel ruimte in beslag in de schuur om alles te sorteren.

Ik heb een ondergrondse en doe niet aan scheiden

3 likes

Hier ook, heb er ook stomweg geen plek voor in huis. Zou ik een tuin hebben voor extra kliko vind ik t een ander verhaal.

Neemt inderdaad ruimte in, maar als je het wat vaker wegbrengt (mits dat kan) hoeft het niet heel veel ruimte te kosten. Wij wonen op 36 vierkante meter en scheiden gft (in een kleine pedaalemmer), papier, plastic/blik en glas.

Yara zei dat als je fast fashion koopt je beter bij h&m kunt bestellen dan bij bijv. zara. Weet alleen niet meer precies waarom.

Maar H&M doet ook veel aan green washing zei Diana. :woman_shrugging:

2 likes

Hier ben ik het mee eens, Inditex is nog veel erger dan H&M. De documentaire The True Cost is hier echt een aanrader :slight_smile: als je dan toch fast fashion wil, zou ik aanraden naar Other Stories te gaan bijv. Dat is ook van de H&M Group, maar de kwaliteit is toch een stukje beter waardoor je wel langer met een kledingstuk doet dan bijv. iets van de Zara.

1 like

Yara doet toch campagnes voor H&M? Dan zou ik dat ook zeggen :heavy_dollar_sign: :wink:

2 likes

Serena zegt het volgende over Marshall:

Toen ik hoorde dat ik zwanger was van een jongen dacht ik ‘maar ik ben alleen meisjes gewend, ik weet niet hoe ik moet spelen met een jongen!’, maar nu hij er eenmaal is, is het zo makkelijk. Ja, Marshall is waarschijnlijk iets drukker dan een meisje en houdt misschien ook wat meer van stoeien, maar daar groei je als ouder gewoon prima in mee. En anders kijk ik gewoon wat George allemaal doet, en dan doe ik dat ook, haha! Op de kop hangen, koppeltje duikelen en ‘vliegen’ vindt hij in elk geval fantastisch!

Nu heb ik zelf geen kinderen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit echt zo is? Zijn er echt al verschillen tussen meisjes en jongens op die leeftijd? Waarom moet je met een meisje anders spelen dan met een jongen? Ik geloof heus wel dat Marshall een druk kind is, maar dat volgens mij projecteren ouders zo erg hun verwachtingen van wat een jongen doet een wat een meisje doet op kinderen. Meisjes zijn rustig, jongens zijn druk??? Zal heus vaak genoeg ook andersom zijn toch?

70 likes

Een leven waarin je grootste zorg/dagtaak is of je zeeppompje wel leuk staat in je badkamer.

17 likes

Mascha heeft de microscoop gekocht die het meest kon inzoomen. Het is precies dezelfde die alle andere joetoebers gebruiken.

En uiteindelijk is het weer net niet.

4 likes

Ja, maar waarom eet Mascha eigenlijk vegan? Want niet voor milieu redenen blijkbaar

Neeeeeee, want ze schrijft ook over wijn en Keesje en Terschelling.

1 like