Beutyblogtopic XL #5

Waarover ging deze tweet van Mascha? Lijkt alsof ze iets heeft verwijderd. Gaat volgens mij over gay parade.

Maar waarschijnlijk is ze nu al niet tevreden met haar buik, maar wil ze nu geen buikwandcorrectie doen, omdat ze nog een kinderwens heeft en het dan weer uitgerekt wordt.

Ik wil mijn ogen bijvoorbeeld laten laseren, maar door een zwangerschap kunnen je ogen achteruit gaan (ik heb vriendinnen die toch weer soms een bril nodig hebben). Daarom zou ik dat pas doen als er geen zwangerschap meer komt.

Ja of iets wat misschien niet gaat gebeuren. Vind het echt een rare uitspraak in hun situatie

1 like

Aan de andere kant kun je je afvragen of ‘jij’ je daar dan ook toe moet verlagen. Uiteindelijk verdient niemand negatief commentaar op haar lichaam. Ik vind het eerder problematisch dat iemand zich blijkbaar zo onzeker voelt dat ze dat soort ingrepen moet ondergaan dan dat ik zin heb om het belachelijk te maken/af te kraken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar zeker ook wel eens onaardige uitspraken over gedaan maar ik snap inmiddels wel dat dat weinig zin heeft. Het enige wat je dan uiteindelijk doet is diegene bewust kwetsen.

18 likes

“Maar daar ging het niet over
 Als Grekko van huis is, dan doet dat wat met Massa. Ik vind het moeilijk te omschrijven wat precies. Maar bovenstaand gifje illustreert het voor mij het beste. Alsof ik Homeland kijk en Carrie een nieuwe complot theorie aan Saul probeert uit te leggen. Ze praat sneller, is iets meer chaotisch, energieker, en meer crazy catlady. And I like it!”

13 likes

Hier hebben we het Blog tip topic voor :smile:

Het blog tip-topic

10 likes

Dus de mensen die iets vervelends zeggen over Debbie onder t motto “zij doet het zelf ook” vinden het dus ook weer terecht om zelf commentaar op hun uiterlijk en kleding te krijgen :face_with_raised_eyebrow:

Never ending story zo

16 likes

Wat bijzonder. Ze weet toch helemaal nog niet of dat echt ‘nodig’ is. Alsof standaard je borsten en buik veranderen na een zwangerschap.

1 like

Dit is inderdaad haar laatste antwoord op een discussie naar aanleiding van haar vraag “wat is de leukste boot”
Dit waren bijvoorbeeld heel logische antwoorden:

Mascha zegt zelf dat ze op personen valt
Maar deze vraag van haar, daar is niet echt goed over nagedacht

42 likes

Ik denk dan met betrekking tot uiterlijk: als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Dat is ook zo’n beetje de ongeschreven regel in het What are you really wearing today topic. Als je een outfit o.i.d. niet mooi vindt, zeg je niks, want waarom zou je hier iemand willen kwetsen? Dat een influencer zichzelf bewust online zet, is dan ook geen argument. Want dat doet diegene met die outfit foto ook.

3 likes

Het lijkt mij een goed gebruik van massas platform als ze positieve aandacht besteed aan de gay pride, vooral met het oog op massas jonge publiek. Ik hoop alleen wel dat ze het niet alleen misbruikt als een feestje zoals Bram de Wijs ook zegt. Er is vast een boot waar ze op zou passen die haar graag willen hebben. Ze heeft dit eerder gedaan toch? er staat me iets van bij dat ze eerder meegevaren is ooit. In mijn herinnering van de afgelopen keer leek het haar toen ook meer om het feestje te gaan en alle aandacht die ze kreeg,maar ik hoop dat ik dit fout heb.

Ik snap niet waarom ze die tweets verwijdert? Die zijn toch best vriendelijk en duidelijk te beantwoorden. En toch een mooie manier om je uit te spreken met ook je doelgroep in gedachten. Tenzij het inderdaad alleen om het feestje ging.

6 likes

Ik vind Mascha’s “ik val op personen” echt het meest onnozele ever. Wat een interessantdoenerij. Je bent al sinds mensenheugenis samen met een man en je bent getrouwd met een man. Tuurlijk kan je dan kriebels krijgen van “personen”, maar feit blijft dat je ongelofelijk goed in het gebruikelijke plaatje past en qua verhaal gewoon totaal niet in de buurt komt van de mensen die op die boten horen te staan. Kan echt boos worden van de influencers die mogen meevaren omdat ze wel eens de neiging hebben een meisje te zoenen (of gewoon omdat ze zakelijk interessant zijn).

83 likes

Uhu. Ik heb 75F van nature en ik ‘loop er ook mee te koop’. Ik wilde hier eerst een mega lange post van maken met dat ik me vroeger erg schaamde maar nu niet meer en alle redenen waarom ik dat doe, maar dat doet er dus niet toe eigenlijk: mijn lichaam, mijn keuze.
En dat geldt ook voor Debbie, of ze ze nu gekocht heeft of niet.

Ik vind het zo stompzinnig om iets te vinden van andermans lichaam.

38 likes

Sorry dubbelpost maar ik kan juist heel boos worden van mensen die vinden dat je jezelf geen bi of pan of wat dan ook mag noemen als je al jaren getrouwd bent met een man. Je relatie maakt je geaardheid niet minder waar ofzo.

*overigens ben ik het er mee eens dat het walgelijk is hoe de pride commercieel wordt uitgebuit maar wij hebben gewoon niets te zeggen en te vinden over andermans geaardheid, of het nu om pietje gaat of Mascha.

29 likes

nou zoals ze vroeg, Welke boot is het leukst om op te staan, lijkt mij duidelijk genoeg dat het puur om het feestje gaat!
daar gaat het toch niet om? maak een statement! regel wat met al je influencer vrienden.
de nederlandse roeibond deed vorig jaar mee. hupatee meid, laat je horen!!!

ik kan mijn ogen soms ook niet afhouden van, in mijn ogen, mooie vrouwen. Tevens ben ik gelukkig getrouwd met mijn man. Val ik dus ook op personen?
love all people! (nee echt, ik vind alleen stomme mensen stom, niet omdat ze homo, pan, buitenlands, twents of vrouw zijn)

1 like

Wat vind je dan van mensen die zo’n kaart alleen trekken op het moment dat het ze gunstig uit komt maar zich daar normaal niet over uitspreken? Ik weet niet of Mascha dat doet hoor. Maar ik had het idee dat @Shaaar dat wellicht bedoelde.

7 likes

Dat is heel schadelijk en kut maar ik vind dat je dat je mensen daar dus eigenlijk niet van kan betichten omdat je niet precies weet hoe het voor diegene is.

Wel eens dat het typisch is dat het bij veel mensen enkel ter sprake komt tijdens pride month.

2 likes

Ik zeg ook niet dat je jezelf niet zo mag noemen hé? Enkel dat ik het raar vind om mee te varen als je bi/pan zijn tot nu toe enkel interessant, spannend en sexy is geweest en je nooit in de weg heeft gezeten. Ik kan mezelf ook als pan bestempelen omdat ik eigenlijk iedereen wel interessant vind en er wel voor open zou staan, maar feit blijft dat ik samen ben met een man, mijn bedpartners hiervoor man waren en ik er nul hinder aan ondervindt.

Edit: ik neem hier even aan dat Mascha er ook geen serieuze hinder aan ondervindt. Ook omdat ze er doorgaans iets spannends van maakt “oeh, gregor en ik experimenteren, oeh borsten, giechel giechel, maar ik zeg niet wat” + omdat ze dus vraagt welke boot het leukste is en ik dat an sich al enorm tegen de gedachte van de pride in vind gaan.

Dan kan je voor de lol onder die noemer meevaren met dingen als de pride, maar ik vind dat zelf super ongepast. Dan gebruik ik mijn “geaardheid” op het moment dat het even leuk is, terwijl ik er in het dagelijks leven nooit iets mee hoef. Ik hoef niet na te denken over of ik het anderen vertel, geen rare vragen te beantwoorden die doorgaans ongepast zijn, ik kan zijn hand vasthouden wanneer ik wil en ga zo maar door. Zou dan echt enorm het gevoel hebben dat ik een plekje zou innemen van iemand die het echt verdient om daar te staan. Juist omdat het voor die groep steeds lastiger wordt om mee te mogen varen, waar een influencer die er eens wat filmpjes over gemaakt is zo mee mag.

22 likes

Ik snap wat je bedoelt hoor maar dan zou je dus eigenlijk alleen mee mogen doen aan de pride als je ‘genoeg’ hinder ondervindt aan ‘anders zijn dan cis hetero’?
Je kunt ook gewoon meedoen omdat je een goede ally bent, vind ik. Ik vind eigenlijk dat Mascha zich best vaak uitspreekt voor gelijkheid etc. (Kan natuurlijk altijd beter en meer maar ze probeert politieke statements expres te vermeiden geloof ik.)

8 likes