Beutyblogtopic XL #5

Nee volgens mij niet. Een soort theater opleiding, geen idee of ze het heeft afgemaakt.

Ik werk en doe gewoon alles door tijdens paniekaanvallen. Het is uiteindelijk bij iedereen anders. Zou ook prima een camera kunnen pakken als ik zou willen. De eerste paar keer lag ik hele dagen in bed omdat ik niet wist wat me overkwam. Nu 5 jaar verder zijn ze minder heftig en kan ik mezelf vertellen dat er echt niks aan de hand is (ik voel het vooral lichamelijk, zweten, gevoel van weinig lucht, hartkloppingen) en daarmee verder. De enige aanvallen waar ik niet mee kan dealen zijn die in de auto, dus ik rij niet meer.

2 likes

Maar zinsopbouw heeft toch niets te maken met hbo tenzij je Nederlands studeert?
Ik heb iig nog nooit iets gehad over juist praten of schrijven op de uni, en mag daar daardoor ook niet op beoordeeld worden.

Dus kan me voorstellen dat als Nederlands je niet ligt en je alles op het hbo/wo in het Engels moet doen dat je Nederlands dan ook achteruit gaat.

2 likes

Nou ja, als je veel papers/verslagen/scriptie moet schrijven lijkt het me dat je na een tijdje daar wel beter in wordt. Ik krijg ook gewoon Nederlands en op mijn vorige opleiding werden verslagen niet nagekeken als er in de inleiding meer dan vijf taal- of stijlfouten stonden. Maar ik las net dat ze mbo heeft gedaan en ik heb geen idee of ze daar ook veel aandacht aan taal besteden.

Ik heb nooit Nederlands gehad op het hbo of de universiteit. Dus het zal vast per opleiding verschillen. Hoeven we er ook niet urenlang over te discussiƫren :yum:

9 likes

@Pantalones oh dan heb ik niets gezegd! Maar bij ons (tu delft) mag niet op taal gelet worden want dat leren ze je niet. Je zal je verbazen hoeveel mensen nu hun scriptie schrijven en alleen aan het zeuren zijn dat het schrijven zo lastig is. Het is wel Engels alleen maargoed.
Ik citeer ā€œmeeting in advance so that he can get right choiceā€ - een groepsgenootje na anderhalf jaar een master volgen voor een business report. Dus ik verbaas me niet echt meer over slechte zinsopbouw oid.

2 likes

Op het mbo is Nederlands een examenvak.

2 likes

Op het mbo is Nederlands een verplicht vak. Ik ben docent op mbo en schrik vaak van het niveau van de studenten die binnenkomen. Van niveau 1 t/m4 zijn er studenten die echt een dramatisch niveau hebben. Soms vraag ik mij echt af wat ze op de basisschool en middelbare school nog leren :man_shrugging:.

3 likes

Ik heb zowel op MBO als HBO verplicht Nederlands gehad…

Bij ons ook TU (Delft) werd de bachelorscriptie wel degelijk afgekeurd op taalfouten, ik zat laatst zelfs naast een groepje die les kregen daarin. Misschien verschilt dit per faculteit? Ik vind ook wel dat universitair geschoolde personen, goed Nederlands moeten kunnen schrijven. Miscommunicatie kan leiden tot grote misverstanden.

7 likes

Geen HBO hoor, volgens mij MBO iets met theater/toerisme @vretenmetmaartje inderdaad en volgens mij niet afgemaakt

Ja, geheel volgens de lijn der verwachting.

29 likes

Als ze echt iets met theater heeft gedaan vind ik het wel jammer dat daar (voor zover ik weet) nooit wat van te merken is geweest op haar kanaal.
Was toch een leuke kans geweest voor sketches oid, maar kan natuurlijk ook zijn dat dat haar ding niet is.

Maaaar je hebt wel geleerd hoe je op de xenos-manier een doos openmaakt en dat is toch ook al heel wat!

11 likes

Ik zou echt eng worden van die stapel dozen. Zoveel! :frowning:

1 like

Echt vet jammer… bij mij is de video ook heel onscherp. Bij jou ook? Balen, want deze video leek mij zo leuk!

Video is bij mij ook onscherp, lijkt te focussen op de plant of pakketje, wel jammer.

Vind het nog steeds zo bizar dat sommige influencers zoveel (dure!) spullen krijgen opgestuurd. Snap dat het hun werk is, maar toch.

1 like

Seenos he. Daar heeft ze namelijk gewerkt!!!

2 likes

Hoe spreken jullie Exenos uit? :joy:

1 like

Kseenos. Stoor me zo aan Mascha dr seenos, het is toch met een x en geen c.

1 like