Beutyblogtopic XL #5

2 likes

Ik vind de tram leuk en zit er graag in. Hoewel dat nu ineens niet meer mag met Starbucks, dat is elke keer weer irritatie.

De METRO daarentegen, dat is je reinste armoe. Wat een pisverschrikking.

5 likes

Lol dat voorbeeld van toetsvragen op de middelbare school… Voor mijn gevoel leeft bijna iedereen met deze insteek maar fijn dat ze het zelf baanbrekend vindt.

5 likes

Hahah mas zegt sairendjes in haar vlog ipv syringes. Die story heeft het niet gehaald geloof ik.

Biecht: ik heb die kit met sairendjes besteld om mn tanden te whitenen.

Oh edit: ze verbetert zichzelf

Haha nou dat laatste is ook nog niet eens een jaar en heeft miljarden euro’s en tien jaar gekost, maar nu het er is, is het wel super fijn inderdaad.

1 like

Maar de laatste is wel de beste. Al die andere zijn vieze pismetro’s.

1 like

Dit stond in een van haar boeken, een stukje over hoe ze ‘in armoede’ opgroeide en dan de uitspraak erbij “we aten alweer nasi?!”

ergens vind ik het wel vervelend voor mascha dat die nasi haar zo achtervolgt. maar ja, deal with it. maak er zelf een grapje van. grow a pair. zo eindigt mijn gedachte dan toch weer.

3 likes

Ik eet super graag nasi maar ik denk dat het toch wel anders is als je iedere dag rijst met restjes moet eten omdat het niet anders kan.
Natuurlijk minder erg dan niets te eten, maar ja, iets met dode cavia’s enzo.

1 like

De tram in Rotterdam rijdt ook naar Schiedam, Vlaardingen en Barendrecht! Wel door dezelfde vervoerder.

1 like

Ik vind het best wel kut dat mensen in twijfel trekken of Mascha wel echt arm is geweest vroeger en dan zeggen dat haar vader genoeg geld had met z’n appleproducten.

Volgens mij was de situatie zo dat haar vader haar moeder plotseling verlaten had, dat zij en haar moeder samen leefden en heel weinig te besteden hadden en dat haar vader inderdaad genoeg geld had en daarmee dure cadeaus voor haar kocht.

Maar maken die fancy appleproducten en leuke reisjes met haar vader dan dat ze geen armoede gekend heeft als ze in haar dagelijks leven ook zag hoe haar moeder amper rond kon komen?

23 likes

Ik trek niet in twijfel of Mascha’s gezin het vroeger niet breed heeft gehad. Maar ik vind het nogal overdreven hoe ze dat nu zo vaak aankaart. Maar dat komt vooral omdat Mascha altijd overal in overdrijft en van die rare uitspraken doet.
Wij hadden het vroeger ook niet breed, maar om dat elke keer te zeggen als je iets heel normaals onderneemt/eet… Ik vind het nogal aandachtvragend.

27 likes

Precies. En dan iets “niet normaals”, zoals business class vliegen en drie huizen kunnen betalen van 1 salaris, daar hoor je haar niet over.

5 likes

Iedere keer als ik deze reclame zie, denk ik dat dit Yvonne Coldeweijer is…

1 like

Ik vind het teleurstellend dat nog niemand de grap ‘tra(u)ma’ heeft gemaakt…

8 likes

mja maar tramtrauma allitereert, da’s ook wat

8 likes

Mijn (persoonlijke) mening is: Ik denk dat het vooral gaat over het feit dat ze het maar blijft herhalen tot in de eeuwigheid. Overleg zoiets met je vrienden of eventueel een hulpverlener ipv het zo het internet op te gooien.

4 likes

Ik denk dat niemand hier lullig doet over trauma’s of armoede in het algemeen. Het is gewoon de manier waarop Mascha het ten sprake brengt en in welke context. Als Mascha zou zeggen ‘wij hadden het vroeger niet breed thuis, ondanks dat ik het nu goed heb, heb ik het daar nog weleens moeilijk mee’ denk ik dat iedereen daar wel begrip voor heeft.

26 likes

Dat heeft echt precies niemand gezegd

6 likes

En niet zo lang geleden zei Mascha dat ze sober moest leven. Dat stuit mij tegen de borst. Ik krijg juist door haar gekke posts minder sympathie voor haar.

12 likes