Het is inderdaad meer weer de manier waarop inderdaad
Lekkah op de foto met een designertasje en Tiffany verlovingsring. Arm ding.
Nee
Tot ze vergeet uit te checken met haar OV-chipkaart
Mas heeft zo’n saai leven, ze is altijd gefascineerd door de meest mondaine dingen en daar moeten altijd een hele hoop woorden aan gewijd worden over het hoe, wat en vooral het waarom.
Kan niet wachten tot de vlog van volgende week waar ze dan heel bijzonder gaat doen over een tramritje van 5 minuten en dan weer een monoloog houdt over waarom ze nu wel gaat en wat dit betekent in haar leven.
Meanwhile gaat de rest van NL dagelijks met het ov.
Ik vind eigenlijk dat wij niet kunnen oordelen over of Mascha’s trauma legitiem is en als zij op wat voor manier ook een trauma heeft dat getriggerd wordt door met het OV te gaan, dan vind ik het echt goed dat ze nu inziet dat ze dat moet loslaten. Of ik het zou delen op insta: tuurlijk niet, maar ik vlog ook mijn leven niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat er nu gewoon lullig wordt gereageerd omdat het Mascha is, want als een random forummer zou posten dat ze bijv. door angsten niet met het OV gaat dan zou (bijna) iedereen super begripvol reageren.
*geen trauma dus maar gewoon last ervan. Ik dacht dat je dat woord zo gebruikte. Sorryyy.
Ze heeft echt geen tramtrauma, hou op met me.
Ik vind het echt knap dat jij dat kan beoordelen via instagram. Heb je hier een speciale lifehack voor? Zo ja, kun je daar een tutorial over maken?
*even zonder grappen. Het is toch gewoon een (ongeschreven) forumregel dat we niet speculeren over andermans (al dan niet bestaande) psychische problemen/aandoeningen/gesteldheid/hoe verwoord je dit netjes?
Née is van Josje
Met Valentino Dior of Chanel kan je echt niet in de tram hoor!
Meen je dit echt? Ik heb geen bronnen, ik heb gewoon een gezond verstand.
Het enige wat mas heeft is aanstelleritius, een hang naar materialisme en status en de neiging tot overdrijven.
Ze is niet bang voor een tram of welk ov dan. Ze is een vrouw van 35 ofzo die ook gewoon in metro’s en treinen zit in haar vlogs, het is niet alsof een tram TOTAAL anders is.
Meh, de tas van Jos is niet eens van leer.
OMG
Ze is niet geestelijk getraumatiseerd. Doe normaal man.
Dude take a chill pill
Nee vind het echt facking irritant dat iedereen hier tegenwoordig niks meer kan hebben.
Doe zelf normaal man? (Nee maar echt, waarom reageer je zo heftig?)
Je hoeft niet een mega heftig trauma te hebben waar je dagelijks onder lijdt, om last te hebben van dingen uit je verleden.
Als zij zegt dat ze er last van heeft waarom zou je dat dan niet serieus nemen en wat heb je er dan aan om haar een aansteller te noemen? Ik vind dat echt weinig invoelend en tegen de (ongeschreven) forumregels.
“Er mag ook helemaal niks meer.” Echt een lekker argument is dat.
Ik heb wel een tram trauma.
Wil je het weten?
Ik mag als medeforummer toch wel gewoon zeggen dat ik het niet gepast vindt en dat ik denk dat het tegen de regels is? Het is sowieso tegen de regels die we ‘normaal gezien’ met zijn allen aanvaardbaar vinden want als iemand iets zegt over de angsten van Vera of Alwin dan vliegt iedereen daar meteen op.
Ik vraag me echt af waarom je zo heftig op me reageert, want ik heb niet het idee dat wij ‘beef’ hebben op dit forum. Je kan toch ook gewoon zeggen: Nou Flamoes zeur niet zo, ik ben het niet met je eens.
Oke maar is het zo raar om zonder auto opgegroeid te zijn. Mijn moeder heeft net 2 jaar haar rijbewijs en meeste klasgenoten gingen ook overal naar fietsen of openbaar vervoer. Lijkt me dat dit in een grotere stad als den haag dit nog normaler is.
Maar vul jij nou niet heel erg in dat zij een trauma of een angst zou moeten hebben? Dat valt me aan de andere kant dus ook heel erg op aan dit gesprek . Ik wil het niet ‘problematiseren’ noemen, maar zoiets haha.
Vroeger hadden wij ook geen auto en gingen ook al-tijd met ov. Ja, dat doet me nu weleens denken aan vroeger maar een angst of trauma hoef je dan niet perse te hebben. Mascha noemt dat ze trots is op haar rijbewijs en haar auto en dat ze daarom altijd de auto pakte. Ik lees geen andere dingen eigenlijk in haar tekstje.
Dat heeft ze zelf gezegd. (Mensen die haar al heel lang volgen weten dat. )