Beutyblogtopic XL #5

Ik dacht dat @Mari een man was :woman_facepalming:t3:

2 likes

Haha ik zie het probleem hiervan niet zo, niemand hoeft hier toch te verantwoorden wie ze zijn en hoe ze hier terechtgekomen zijn, dus waarom zou Mari dat wel moeten doen?

15 likes

Volgens mij is het @lipkip sowieso om het rellen te doen. Voor iemand die anderen ervan beticht altijd iets negatiefs te zoeken, kan ik me bar weinig positieve of zelfs neutrale posts van haar herinneren.

12 likes
Kan me voorstellen dat niet iedereen hier nog op zit te wachten

Maar lees dan verder? Ik geef later aan dat ik mijn eerste bericht té fel heb ingezet én ik leg uit wat ik precies bedoel met interessantdoenerij.

Ik weet echt niet wat jouw probleem is, maar je komt zo intens gefrustreerd en aanvallend over.
Het is gewoon echt niet zo dat alles van haar negatief geïnterpreteerd wordt? In ieder geval niet door mij, want ik spreek me echt bijna nooit uit over Mascha. De aanleiding van deze discussie is niet Mascha’s geaardheid (dan zou ik mijn eigen uitspraken zeer ongepast vinden), maar Mascha’s vraag op welke boot het leukste feestje is. Dat schiet mij in het verkeerde keelgat. Geloof ik dat ze dit met slechte intentie deed? Nee. Maar ook uitspraken en acties met goede intenties kunnen anderen schade en verdriet doen. Dat is waarom ik me uitspreek. Buiten het feit dat het Mascha was die deze uitspraak deed, heeft Mascha als persoon hier niks mee te maken. Was het een ander geweest had ik er ook over gevallen.

6 likes

Oh is niet per se naar jou toe bedoelt hoor! Maar heb hier wel vaker voorbij zien komen dat mensen vragen naar Mari’s identiteit etc en daar doelde ik meer op. En jij begon er nu toevallig over :blush:

Uh, wat? Ik weet niet hoe jij mijn bericht leest, maar ik zeg nergens dat ze het op dit moment goed aanpakt. Ik zei dat het een goed idee zou zijn als ze haarplatform gebruikt voor pride. Er zijn heel veel mensen die pride alleen maar kennen als ‘dat feestje met heel veel blote mensen oo bootjes’. Ik vermoed dat massa het vooral ziet als een feestje en dus niet een inhoudelijk goede video zou kunnen maken over het event.

1 like
Samenvatting

Dus iedereen die de LGBT+ community steunt verdient een plekje op een boot (en dan het liefste die met “het leukste feestje”)? Als dat de nieuwe gang van zaken is staat de Pride week straks vol met Cis-hetero mensen die “de community steunen” “op mensen vallen” en het “so much fun yay” vinden. En dat is nou precies niet de bedoeling: de overige 51 weken van het jaar zijn in feite al cishet-pride weken, mag deze ene week per jaar dan eens echt om LGBT+ mensen draaien? Mensen die het hele jaar openlijk deel uit maken van de community, of zich er voor uitspreken, en niet alleen tijdens Pride week als het hen uitkomt. Mensen die dit vrijwillig doen, maar ook de mensen die er noodgedwongen 24/7 mee bezig zijn omdat ze hun geaardheid/sekse niet openlijk kunnen uiten zonder bang te moeten zijn voor discriminatie of zelfs fysiek geweld.

Juni is bijvoorbeeld wereldwijde Pride-month, en ik heb Mascha er toen met geen woord over gehoord (voor zover ik weet, verbeter me zeker als ze dit wel heeft gedaan). Maar nu de canal parade nadert voelt ze ineens wel de noodzaak om ons ervan te overtuigen dat zij heus óók een plekje op die boot verdient. Dan lijkt het met niet meer dan logisch dat de plekjes op de boten voor mensen zijn die zich er altijd mee bezig houden (noodgedwongen of niet), en niet voor de mensen die dat alleen doen als het ze uitkomt.

105 likes
Samenvatting

Maar dan verschillen we toch gewoon van mening? Dat kan ook zonder dat het zo fel moet. Ik vind de goede intentie met betrekking tot die pride niet zwaarder wegen. @Dombo verwoordt dat hierboven perfect. Als iedereen met die intentie mag meevaren, verliezen we het idee van de pride totaal uit het oog. Ik denk dat veel jongeren veel van Mascha’s instelling en openheid kunnen leren, maar ik vind haar in relatie met de pride gewoon niet zo heel bewonderenswaardig. Dat heeft ook te maken dat Mascha zich voor deze groep maar heel lichtjes uitspreekt. Aan een love alle mensen hartje tweet heb je niet zoveel.

Er zijn het afgelopen jaar meerdere momenten geweest waarin mensen met een podium als het hare de kans hadden kunnen grijpen om zich eens écht stevig uit te spreken. Denk bijvoorbeeld aan Nashville verklaring die zelfs door Nederlandse politici gesteund werd, het voorstel om ivf-behandelingen voor lesbische stellen niet meer te vergoeden of de groeiende mobilisering van mensen met zeer conservatieve opvattingen. Op die momenten heeft de community je stem nodig. Niet alleen als je voor het leuke feestje op de boot kan staan. Ik vind het prima dat jij daar zelf een andere kijk op hebt, maar ik denk er zelf dus gewoon anders over. Juist omdat de mensen die zich wel stevig uitspreken, mensen die op die momenten flink lijden omdat het ze heel persoonlijk raakt, of mensen die simpelweg de luxe niet hebben om er geen aandacht aan te besteden heel veel moeite moeten doen om mee te kunnen varen.

37 likes

Jammer dat ik deze post niet meerdere keren kan liken :fire:

4 likes

Ik wil alleen even, waarschijnlijk geheel nutteloos, toevoegen dat hoe je iets bedoelt niet zwaarder weegt dan hoe het overkomt.

6 likes

@Mari ik zou het echt zonde vinden als je stopt! Juist omdat ik jouw humor zo geweldig vind.

6 likes

@Shaaar @Dombo

Helden! Voor het zo duidelijk verwoorden!

Ik ben zelf biseksueel en nu in een relatie met een vrouw en kan me er helemaal dood aan ergeren dat een collega die super hetero is zegt dat 2 mannen en 2 vrouwen geen kinderen mogen krijgen want dat is zielig voor het kind, maar wel met de pride op een boot staat want die homo’s doen dan zo lekker gek en het is zo gezellig :face_vomiting::face_vomiting:

Sorry bovenstaande heeft niks met Mascha te maken maar mijn eigen frustratie

47 likes

Zou dat misschien toch even doen!

5 likes

Whaha, ja zo jammer dat soort uitspraken. Alsof homoseksuelen alleen leuk zijn als je een gezellige, leuke tijd wil hebben.

Toen ik een tiener was hoorde ik een vrouw zeggen ‘ik heb niks tegen homo’s. Ze zijn leuk, gezellig, je kan met ze shoppen. Ik zou eigenlijk best een gay best friend willen hebben. Nee echt, ik heb niets tegen homo’s. Zou het niet erg vinden als mijn broer een homo zou zijn, ik hoop het niet, maar zou het niet erg vinden,maar nogmaals ik hoop het niet!’

Was toen nogal braaf en durfde niet tegen de ouderen in te gaan en te zeggen wat ik dacht: ‘waarom hoop je dan dat hij hetero blijft?’. Ben nu gelukkig wat mondiger.

3 likes

Zulke dingen hoorde ik ook zo vaak. Snap die mensen niet ze praten ook alsof a gay best friend een of ander accessoire is. De comments ook altijd als ze horen dat mijn broer gay is ’ super leuk kan je lekker met hem winkellen’… Want ja alle gays winkellen graag

8 likes

Nog heel even offtopic maar het gaat er nu wel over, mijn vriend maakte net een opmerking waarom ik een beetje boos werd, hij zei over een comingout foto op facebook (2 meisjes) : ooh huh hun zien er helemaal niet uit als pot.
Ik vind pot een beetje in de categorie flikker, maar hij vind dit gewoon een net woord. :woman_shrugging: (daarnaast wat had je dan verwacht, tuinbroeken en kort pittig kapsel ofzo)

1 like

Irritante opmerking inderdaad en het is “zij zien er niet uit als potten” dus echt in elk opzicht was het een foute zin.

14 likes

Haha dat snap ik maar dat is (denk ik) brabants. Vond vooral die benaming zo heftig klinken. Maar weet dus niet of dit een normale term is of meer een soort scheldwoord.

1 like

Haha in mijn omgeving is het niet echt een net woord in ieder geval!

1 like

Mascha heeft op instastories een paar. Stories van Anna gerepost (zeg je dat zo?). Eentje van dat ze sushi aan het eten zijn (Anna, ik gok de verloofde van Anna, mascha en krek), en eentje dat ze spelletjesavond hebben met de tekst erbij: ‘deze twee zijn zo fanatiek!’
Ik denk dat ik volgende week maandag de vlog ga kijken haha. Ik heb al bijna 3 jaar niks gekeken maar ik ben toch wel benieuwd hoe de foefs deze avond zelf in beeld brengen in hun vlog

1 like