Ik ben benieuwd hoe Gregor gaat bijhouden hoeveel sushi iedereen krijgt.
Het is inderdaad geen ok woord. En inderdaad, alsof elke lesbiĆ«nne butch is, er zijn genoeg lipstick lesbians. En wellicht zijn ze ook wel bi, of pan, dat kun je aan zoān foto toch ook niet afzien, enkel dat ze nu als twee vrouwen toevallig samen zijn.
Hij zit gewoon te turven aan tafel
Butch
Lipstick
Hahahah oh dit
Weet je niet wat het betekent of ben je het niet met me eens? Sorry, kan het er niet helemaal uithalenā¦
Nouja ik vind het vaag als je het niet oke vindt iemand butch te noemen maar dan wel de term lipstick lesbian gebruikt
Ik heb nooit gezegd dat ik butch niet ok vind? Butch is imo niet beledigend of denigrerend. Pot daarentegenā¦
Oh sorry, verkeerd begrepen dan!
Maar wat betekend het? Butch en lipstick lesbian.
Tuinbroek of lippenstift
Precies, butch is een vrouw die eruit ziet zoals wat maatschappelijk gezien meer als mannelijk gezien wordt, dus kort haar, geen make up, geen hakken, etc, en lipstick lesbian is een vrouw die er volgens de normen van de maatschappij vrouwelijk uitziet, dus lang(er) haar, make up, hakken, etc. Natuurlijk niet zo zwart wit, maar om even een beeld te schetsen.
Ik vind āpotā echt een vreselijk woord. Kan er echt boos om worden. Al helemaal in die context.
Valt voor mij in de categorie āpootā, ānegerā , ājapā. (Krijg het bijna mān toetsenbord niet uit, moet je nagaan)
Een collega van mij strooide er ook schaamteloos mee ( nieuwe collega, hij: ā o dat is een pot, dat zie je meteen ')
Ten eerste : wat moet ik met die zogenaamde constatering, en ten tweede ( en bovenal ) waarom dat taalgebruik?!
En dat was niet de eerste keer.
Misschien heel kinderachtig, maar ik heb hem gezegd dat als hij nog een keer zoiets zegt, ik een klacht indien.
Hoi hoi, ik reageer best weinig maar wil nu wel uitspreken dat ik bi ben en me helemaal kan vinden in de reacties van @lipkip. Ik snap de felle reacties niet zo?
Ik heb meerdere bi / homo vrienden (om het zo dan maar te benoemen) en wij vinden het te gek wat Mascha doet. Top van haar! Laten we hier de positieve dingen wat meer positief zijn. Dit forum is zó leuk, soms helemaal niet nodig om zo kritisch te zijnā¦
maar ze doet dus eigenlijk helemaal nietsĀæ
Het is juist wel nodig om kritisch te zijn.
Hoi hoi, ik snap je reactie ook wel hoor. Maar ze heeft een groot bereik onder jongeren. Als Mascha aangeeft overal okƩ mee te zijn (en verder niet veel meer, dat klopt).
Dan is dat in mijn optiek helemaal okƩ. Dan voelt het voor mij niet okƩ om dit aan te vallen, ik zeg niet dat jij dit doet hoor.
Het gaat er juist om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Dus ben je bi/gay/hetro
(En wat meer) het is altijd positief in mijn optiek om steun te verlenen.
@banananana, ik ben het met je eens hoor maar wil alle goede bedoelingen ook zo zien en niet heel kritisch zijn naar mensen die het beste voorhebben met alles. Hoe onhandig wellicht soms ook. Dat klopt
Welke steun verleent ze dan precies door op zoek te zijn naar de leukste boot om een feestje op te vieren? Dat ontgaat me nogal. Als ze inderdaad uit zou spreken dat ze ally is en dat ze de gedachte achter Pride wil steunen door op een bepaalde boot die bij haar idealen past mee te varen, ja. Maar als ze verder niks zegt en enkel op zoek is naar het beste feestje biedt ze toch helemaal geen steun?
Ha, ik snap je vraag hoor! En ik kan me ook goed voorstellen dat er vraagtekens worden geplaatst. Maar wat ik (En dit hoor ik vaker) juist zo kan waarderen is het ongecompliceerde, het altijd al uitdragen dat alles okĆ© is. Ik ben het met je eens dat āde leukste bootā wellicht wat lastig verwoord is. Maar verder zit er mijns inziens totaal niets verkeerds in het gedrag van Mascha. Ze laat, in mijn ogen, juist op een ongecompliceerde manier zien dat wie je ook bent het altijd helemaal prima is.
Hm, in mijn ogen laat ze door zich er verder helemaal niet over uit te spreken juist helemaal niks zien, het enige dat ze imo uitdraagt is dat ze het als een excuus ziet voor een feestje. En ik vind het vrij schadelijk dat Pride steeds meer als een feestje wordt gezien door buitenstaanders, er is nog zo ontzettend veel te bereiken voor de acceptatie van niet-heteroseksuele mensen, zowel in Nederland als in de rest van de wereld. Als ze zo nodig wil meefeesten mag ze daar ook wel wat aandacht aan besteden vind ik.