I feel you.
Ik heb vooral irritatie aan dat mijn maat (80 a/b) vaak zo’n soort kindermodel heeft, met de cups echt mega dicht op elkaar. Dus zelfs met een kleine cup heb ik vaak een soort sideboob of gapende cups en ze zijn ook niet goed ontwikkeld, want als ik mijn armen omhoog doe of een keer spring, dan floepen mijn borsten half onder die beugels uit. Het blijft zeg maar nergens achter hangen.
Tegenwoordig vind ik mijn borsten verder wel prima qua formaat. Ik zou in principe gewoon zonder sportbeha kunnen sporten en ik hoef niet per se een beha te dragen iedere dag. Blijf het daarom ook zo jammer vinden dat we nog steeds leven in een wereld 'EWWW TEPELSSSSSSSS" vooral op een werkvloer not done.
Ik vind zowel grote als kleine borsten mooi, een beetje wat bij je lichaam past.
Wat ik jammer vind bij mezelf (maar inmiddels ook wel geaccepteerd heb) is dat ik heel lang ben, ik zou heel graag bralettes dragen ofzo (normaal draag ik alleen oncomfortabele maximizers) maar dan is het echt zo plat dat ik me niet vrouwelijk of prettig voel. Ook door alle commentaar die ik vroeger kreeg. Of ik eigenlijk een man was of dat ze geamputeerd waren enzo.
Dat soort opmerkingen hebben mij altijd tegen de borst gestoten omdat ze je toch altijd bijblijven. Want eigenlijk loopt het hier verder in het leven wel als een tiet. Dus love your own boobies.
Als jij een blogger/vlogger/instagrammer was wanneer zou je denk je eerder topless poseren?
- Als je grote borsten hebt/had
- Asl je kleine borsten hebt/had
0 stemmers
Bij het antwoorden van de eerdere vraag met kleine borsten?:
Heb je dit geantwoord omdat je dat mooier vindt of bang bent dat men grotere borsten eerder ordinair etc vinden?
- Gewoon mooier
- Bang dat men het ordinairder vind
- Denk dan eerder ongewenste opmerkingen te ontvangen
- Anders…
0 stemmers
Over die gemiddelde omvang. Wat ik merk is dat ik qua omvangmaat bij een Hunkemoller of H&M een stuk groter nodig heb dan bij een duurder lingerie merk, wat ze bij zo een speciaalzaak verkopen. Bij die ketens is de stof vaak stugger, en heb ik omvangmaat 75/80 (laatste keer dat ik het probeerde althans, een jaar of 3 geleden). Terwijl bijvoorbeeld bij Aubade, Simone Perele of Chantelle heb ik omvang 70. Dat zijn dan ook heel erg rekbare stofjes.
Ja, dat zijn ook merken die ook heel wijd vallen op de een of andere manier. Niet alleen doordat het rekbare stof is! Zijn ook de franse merken dus misschien daardoor haha. Freya (brits) valt bijv. weer strak.
En ik denk dat de poll van @Dazed niet zo waarheidsgetrouw is want ik denk echt dat 60 a 70% van de vrouwen die bij mij in de winkel kwamen een te grote omvang droeg haha (ja het is normaal als je die ‘vetjes’ op je rug hebt, dat heeft echt iedereen en dan moet ie dus niet losser want dan verlies je alle steun)
Voor superbra moet je wel echt naar een winkel gaan, ze hebben een eigen manier van opmeten en werken daarmee met een ander matensysteem.
Ik kocht altijd 75c maar heb bij hen 70e.
Ik had iig echt een heel fijne ervaring maar ik snap het als je liever geen winkels bezoekt.
(mignonnus op instagram deelt ook vaak haar positieve ervaringen daar
Hier de posts)
@Tubing klopt dat ze vanaf cup d ofzo hebben bij superbra, in Rotterdam staat dat ook buiten op het bord. Maar ik dacht dus dat ik cup c had en had bij hen cup e (nja eigk f maar die vond ik te strak zitten). Wat @crazyplantlady zegt ik dacht dat je die omtrek niet moest voelen.
Oh haha, wat een toeval, of misschien dus juist niet. Het zijn precies de merken die mij goed zitten en Freya vind ik juist draken van bh’s, zo stug. Anyway, dan klopt mijn theorie over omvangmaten bij dure merken / ketens dus niet.
Hij zit nu dus ook in Utrecht mocht je daar ooit komen!
Ik ben wel vaker in bh speciaalzaken geweest maar ben nog nooit zo behulpzaam geholpen.
Ooh en het allerfijnste vind ik dat hun beugels veel breder zijn, dus mijn beugel begint nu midden onder m’n oksel, richting m’n rug al, waardoor m’n hele borst erin past en ik niet de hele dag door m’n borsten zit te pakken om ze weer terug in m’n bh te proppen.
Omdat ik ze dan kan verbergen met mn handen.
Misschien zeg ik nu iets wat je al lang weet, maar dat kan liggen aan je rugband die te los zit! In principe zou een bh nooit omhoog mogen kruipen (zelfs al waren er geen tieten om aan te blijven hangen haha) omdat je rug naar boven toe alleen breder wordt.
De blouses van tegenwoordig zijn sowieso niet voor tieten gemaakt
Ja de bedoeling is dat je bandjes echt alleen dienen om die cups te dragen maar al het gewicht van je borsten hangt op de band om je lichaam zegmaar.
Nou heb ik zelf meer dan een jaar geen bh gedragen en draag ik nog steeds de helft vd week geen bh, enkel een strak topje dan.
Ik krijg geen rugpijn ervan dus vind het wel best, als dat bij jou ook zo is is het toch prima
eigenlijk is het wel best gek dat een beha dan goed zit als ie niet lekker zit
Oh dan klaag ik niet meer. Heb best een gemiddelde maat en met Tshirts heb ik nog wel geluk, maar met blouses vraag ik me af waarom ze niet 5 cm bij de borstomvang doen. Wil geen kijkgat bij mijn borsten
Ja, een afdruk is niet erg! Maar snap dat hoor, dat hebben ook veel vrouwen wel, dat ze het verstikkend vinden als ie heel strak zit. Anderen willen ‘m juist zo strak mogelijk haha.
@Pierlala haha naja dat is subjectief he! Ik vind zelf een bh die los zit echt vreselijk zitten: dan gaan je borsten onder de beugel zitten, je bandjes van je schouder, de band kruipt omhoog op je rug… dan heb ik liever dat ie lekker stevig zit. Maar niet iedereen vindt dat fijn!
@Higgs_boson nee je hebt ook wel gelijk dat freya heel stug is! Ook harder kant en naden vind ik.
ja ik heb wel eens een beha laten aanmeten en het voelde zo bekneld toen
Waarom schaam je je? Ik zou ook aanraden om je in een winkel te laten helpen, want zelf kies je toch snel voor de verkeerde maat.
In een lingeriewinkel zien ze zoveel borsten, zij vinden niks gek. Een vriendin van me heeft heel lang in een lingeriewinkel gewerkt en zij zei dat ze zoveel borsten had gezien en dat werkelijk alle borsten anders zijn en dat vrouwen zich juist in zo’n winkel goed op hun gemak moeten kunnen voelen.
Ik zou gewoon gaan, dan heb je straks een bh die heerlijk zit!