Beutyblogtopic XL #7

En nu woont ze weer in een appartement. Wa errug!!

4 likes

Ik vind Mascha als het op geld en armoede aankomt echt zo’n hondsberoerd voorbeeld voor haar kijkers die zich Ă©cht in nijpende situaties bevinden.

34 likes

Ze raakt altijd emotioneel als het op dat moment van haar leven aankomt en ik heb het idee dat het oprecht is en niet een overdreven toneelstukje. Dat is voor haar blijkbaar een hele kwetsbare tijd om over terug te denken.

18 likes

Is de paus katholiek?

1 like

RTL Boulevard heeft straks een item over hamsteren en hoe je kunt koken met al dat eten uit potjes, net zag je een voorstukje en volgens mij gebruikten ze beelden van Mascha met dr potten zongedroogde tomaten. :joy:

11 likes

Geen sarcasme maar een spreekwoord

2 likes

Haha sorry dat ik moet lachen maar vind dit denk ik echt de liefste comment die ik ooit heb gelezen <3

68 likes

Of gewoon passief agressief AKA shade.

Dat is toch voor iedereen anders? Alsof trauma gebonden moet zijn aan extreme situaties.
Sommige mensen denken met angst terug aan een situatie die voor iemand anders heel onbenullig lijkt maar je weet alleen zelf hoe naar een bepaalde situatie was. En om nou te zeggen van: “Nou ik stop wel met emotioneel erover terug denken want mensen vinden dat ik me aanstel” slaat al helemaal nergens op.

10 likes

Precies dit. Als ik Mascha’s stukken over haar arme jeugd kijk denk ik doorgaans: maar ben je niet gewoon heel materialistisch? Ik kan me echt voorstellen dat iedereen anders omgaat met armoede, maar als van armoede het ergste was dat je met de tram moest en in een appartement moest wonen, speelde er of meer, of ben je echt je echt aan het overdrijven.

29 likes

Knap dat je dat voor iemand anders kan bepalen.

9 likes

Hahaha ik zit nog zo ik mocro maffia dat ik wilde reageren met “nee man, moslim”

3 likes

Eh? Je beseft dat de halve bevolking gebruik moet maken van het openbaar vervoer. Een enorm groot deel van de kinderen (vooral in de randstad) groeit op in een appartement. Als dat voor jou als volwassen vrouw nog steeds aanvoelt als de definitie van armoede vind ik dat 1) een klap in het gezicht van kinderen die echt in armoede opgroeien en 2) een klap in het gezicht van al je volgers die gewoon leven zoals een groot deel van nl dat doet en 3) echt heel kinderachtig.

Laten we eerlijk zijn: de voorbeelden die zij aanhaalt op zichzelf staand zijn gewoon geen armoede. Het is gewoon de dagelijkse realiteit van half Nederland. Wellicht de context eromheen wel, daar weet ik het fijne niet van, maar dat is dus ook niet iets dat ze deelt.

54 likes

Nou ja ze zegt zelf letterlijk dat er niets mis is met een appartement, maar dat ze het rot vind om dit te lezen van haar ‘vroegere zelf’, dat ze er zo mee zat vroeger. Ik snap best dat je dan emotioneel kan worden en vind sommige reacties op haar zo niet terecht vooral als je de video misschien niet eens hebt gezien

7 likes

Je praat tegen een trol he Haha.

25 likes

Ik heb het stuk gezien en vind het echt overdramatic. Huilen, zeggen dat het een heel gevoelig onderwerp is. Vervolgens “als je nog nooit in een huis met een tuin gewoond hebt, dan is dat, ja ik kan het niet helemaal uitleggen”. Het is genuanceerder dan hierboven lijkt, maar ik blijf het een soort van aanstelleritus vinden om vanaf je amsterdamse woning met tuin, met een nieuwbouwwoning in Amsterdam in de bouw, tegenover je jonge kijkers te gaan zitten huilen omdat je het vroeger zo erg vond dat je in een appartement moest wonen.

@Zemraluani in het kader van covid-kumbaya vergeving heb ik alle trollen een tweede kans gegeven. Bad idea.

25 likes

Nou denk niet perse dat het haar om het appartement gaat, maar meer dat dat symbool staat voor haar jeugd. Ze heeft duidelijk (onverwerkt) trauma maar dat kan toch gewoon?? Vind niet dat ze overdramatisch doet: ze moet huilen en zet de camera uit en komt er later weer op terug. Vind het heftig om eigenlijk te zeggen dat iemand zich aanstelt, je kan daar gewoon niet over oordelen sorry

6 likes

Het verbaasd me echt dat Mascha zichzelf een nerd noemt. Hoezo dan?

4 likes

Had haar helemaal niet herkend met die nieuwe ava

1 like

Maar dat is toch ook weer voor iedereen anders? De een vliegt slapend de hele wereld over, en de ander ervaart een vlucht van een uur als traumatisch door extreme vliegangst.

6 likes