Beutyblogtopic XL #7

Nouuuuu toen ik die story bij Aranka zag over die broodjes (had ik dat dagboek nog niet eens gezien) dacht ik ook wel echt even WTF waar kijk ik naar? ‘Ik ga jullie laten zien hoe je deze broodjes maken. Hier een opengesneden broodje, kaas erop, ham erop, in de oven’ MEID DA MEEEEEN JE NIE? Zat echt te wachten tot er nog iets speciaals ging gebeuren maar dit was het letterlijk? Ongekend.

31 likes

En dat noemt ze ‘gevuld met ham en kaas’?!

3 likes

Hahahaha ik ga stuk, hoezo heeft ze het gevoel dit te moeten uitleggen haha zouden er echt mensen zijn die dat niet zelf kunnen bedenken? :rofl: Mijn god ik ga ook vloggen denk ik, mijn eerste onderwerp wordt: Hoe heb ik deze thee gezet… met een tutorial over hoe je water moet koken…

13 likes

Het allerergste was nog dat ze dit de ‘lekkerste lunch broodjes’ noemde. De lekkerste jongens. Afbakbroodjes met een plak ham en kaas, opgewarmd in de oven. Genieten.

35 likes

Ja gaat over de keukenvloer en haar kat die telkens voor de bak plast. Laminaat is helemaal verzadigd.

4 likes

Cynthia betaalt dus 25.000 piek per jaar aan iemand van 30, die 5 jaar geleden nog beton stortte in de bouw, besloot het roer om te gooien, coach te worden en 8 maanden per jaar in Bali te wonen. Sorry, maar wat leert zo’n gast je in godsnaam? Wat is zijn ervaring/opleiding? En waarom 25.000 piek?

Het gaat om deze gast:
https://www.bndestem.nl/economie/we-hadden-onze-bruiloft-begroot-op-20-000-euro-maar-het-werd-30-000-euro~a0af4dbe/?referrer=https://www.google.nl/

Hele artikel gaat het alleen maar om hun geld en luxe leven. Die coaches houden elkaar bezig, prijzen elkaar de hemel in, een soort economie op zich. Allemaal open deuren intrappen, teksten van anderen gebruiken en er zijn nog mensen die er in geloven ook. Ik vind het allemaal idioten, Cynthia ook.

35 likes

Haha, het is de nieuwe zeepbel. Nu laait die nog effe op omdat iedereen doelloos thuis zit, met nog wat spaargeld, maar wanneer de recessie binnenkort toeslaat barst ze misschien.

Dan komen misschien de crowdfunding acties om influencers te onderhouden…

Ik hoop in ieder geval dat bedrijven eerder op coaches en ceo’s besparen dan op hun arbeiders en interimmers.

4 likes

Ohja gadverdamme dat artikel heb ik ooit gelezen. Het is echt een vicieuze cirkel van incompetentie dat hele gecoach

6 likes
complexe ptss

Ik weet niet hoe het precies zit, maar het is opgenomen in de icd-11 dat is het classificatiesysteem van de WHO, maar die gebruiken we in Nederland niet. Dus dat heb ik ook niet thuis liggen. Alleen de DMS-5. De ICD-11 wordt bijvoorbeeld in Duitsland wel gebruikt.

Dit is wat ik erover kon vinden online:
Het verschil tussen PTSS en complexe PTSS
Er zijn drie aspecten die het verschil maken tussen een diagnose voor PTSS en een diagnose complexe PTSS. Belangrijk om te realiseren is dat de complexe variant vaak te maken heeft met ernstig trauma op jonge leeftijd. Naast de klachten als herbeleving, vermijding, hevige angst, en cognitie en/of stemmingsproblemen, zijn de volgende drie aspecten kenmerkend voor een complexe variant:

Dissociaties
– De thuissituatie was/is vaak alles behalve gunstig. Vaak is dit geen veilige thuishaven en wordt er niet gepraat over problemen en/of gevoelens.
– Veelvoorkomend is een bepaalde afhankelijkheid van de dader.
Bron: https://psytrec.nl/complexe-ptss/

Hier staat meer over de discussie die er speelt over het opnemen in de DSM en wat het belang er van kan zijn ( https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.centrum45.nl/nl/documenten/complex-trauma-en-complexe-ptss-wat-het-en-wie-heeft-het&ved=2ahUKEwjfseHrk8PoAhUL3KQKHRMKBnoQFjAEegQIBBAC&usg=AOvVaw3pzaikboe0OJ0axyifZ-q5&cshid=1585604578255 ). Het is een pdf bestand van Centrum 45. Dit is een GGZ organisatie die zich het landelijk behandel- en expertisecentrum voor psychotrauma noemt en onderzoek doet naar en behandeling biedt voor (complex) trauma.

De exacte criteria zoals in de ICD-11 zijn volgens dit artikel:
The ICD-11 proposes the inclusion of PTSD symptoms reflecting three symptom clusters that arise as a result of trauma exposure, namely: (1) re-experiencing of the trauma in the here and now (Re), (2) avoidance of traumatic reminders (Av), and (3) a persistent sense of current threat that is manifested by arousal and hypervigilance (Th). This proposed three-factor structure of ICD-11 PTSD (Re, Av, Th) is well supported in prior research. In addition to these core PTSD symptoms, the ICD-11 proposes additional symptoms that reflect ‘disturbances in self-organisation’ (DSO) in its diagnostic formulation for CPTSD. The DSO symptoms are represented by three symptom clusters: (1) affective dysregulation (AD), (2) negative self-concept (NSC), and (3) disturbances in relationships (DR), which are frequently associated with sustained, repeated, and multiple forms of traumatic exposures (e.g. genocide campaigns, childhood sexual abuse, child soldiering, severe domestic violence, torture, or slavery).
Bron: Translation and validation of the Chinese ICD-11 International Trauma Questionnaire (ITQ) for the Assessment of Posttraumatic Stress Disorder (PTSD) and Complex PTSD (CPTSD)

Maar het komt er op neer dat het niet opgenomen is in de DSM-5 omdat ze (APA) het moeten stellen van een aparte diagnose/criteria voor complexe PTSS nog niet voldoende ondersteund vond door onderzoek.

5 likes

Wat lief van je dat je dit helemaal uitzoekt

Sorry ik geniet echt intens van deze foto.

27 likes

Lijkt wel een faceswap

26 likes

Ik zou deze coaches op de look af al niet vertrouwen

Ook dat: ze laten zichzelf elk jaar checken door natuurgenezers. Als ze in kwakzalverij trappen, zullen ze vast ook kwakzalverij delen.

Bedacht me laatst ook: voor dat bedrag kan je dus gewoon een hele goede opleiding volgen, maar je kiest ervoor dat weg te geven aan coaches die coachen en gecoacht worden.

31 likes

Hahaha wat is dit??

24 likes

Dat is je sjit op orde met sjon en sjanet! dreamteam

43 likes

Onze leiders :raised_hands:

7 likes

Hoe weten we trouwens dat Cynthia dat aan hen betaalt? Ik zie het nergens. Need receipts.

In zwarte tijden is het aan ons om nog net iets harder aan jouw portemonnee te rammelen.

OH WAIT HET IS GRATIS? Wie offert zich op?

4 likes

En nu ik toch bezig ben. Zo fijn dat ze ons goed op de hoogte houdt.

17 likes

Ik offerde mezelf op. Masterclass één begint met een schel sprekende vrouw vanaf Bali die zegt “mijn mening is niet altijd heel populair, maar ik ga het koppelen aan een vervolgstap. Wat ik heel graag wil is dat je leiderschap gaat nemen, dat je jezelf gaat confronteren met je eigen bullshit”. De mening is dat sommigen mensen hebben lopen kutten in de tijden dat het goed ging. Inclusief een heel gezeik erbij en dat je beter voor jezelf moet gaan zorgen en dit het moment is. Dit alles op echt een nare aggressieve toon. Vind het een beetje een tokkievrouw.

Ik ben weer gestopt met kijken: dit zijn zo overduidelijk mensen die azen op mensen die net een beetje zwak/kwetsbaar zitten en gevoelig zijn om de oorzaak altijd bij zichzelf te zoeken, alles is een direct gevolg van jouw gebrek aan persoonlijk leiderschap. Zit een kern van waarheid in: ik geloof ook niet dat je lekker in de slachtofferrol moet gaan zitten. Je bent er altijd zelf bij. Maar dit is wel echt een extreme trap en zo duidelijk gemaakt op mensen die daar vatbaar voor zijn.

Want wat is nou “zitten kutten toen het goed ging?”. Hadden we op een crisis op deze voorbereid kunnen zijn? Had je meer geld opzij kunnen zetten voor het hypothetische geval dat er een pandemie zou ontstaan? Moet je altijd maar productief bezig zijn, omdat het ook wel eens minder zou kunnen gaan? Heb je je gezondheid nou echt zelf in handen? Ik heb vooral gewoon genoten. Het is ook zo’n vage shit. Want uiteindelijk is het doel van zo’n gratis masterclass vast en zeker dat je bij hen eindigt. Dus jij moet je nog kutter gaan voelen als je nu bijvoorbeeld inkomen verliest, beter voor jezelf gaan zorgen in deze pandemie en dat doe je door hun stappen te volgen en uiteindelijk geef je dan straks je geld niet uit aan een lekkere pizza en een wijntje om te ontspannen, maar om toegesnauwd te worden vanaf bali.

Voor iedereen die bij dit verhaal denkt: dit heb ik nodig. Heb je niet. Er zijn veel vriendelijkere en uiteindelijk goedkopere manieren om wat meer met jezelf in het reine te komen dan dit.

24 likes