Beutyblogtopic XL #7

Ik kies voor Twan Huys want ik denk dat Cynthia echt heel erg judgy is.

In het grotere geheel kies ik overigens voor hangen/vrettem met Mas en Krek

14 likes

Met Mas vreten prima, maar Krek zit dan de hele tijd als een havik te loeren dat je niet stiekem te veel sushi pakt.

93 likes

Ohja, shit, dat was ik vergeten. Ach, ik doe wel een sterk slaapmiddeltje in zijn sushi-dingetje, zijn we daar ook weer een paar uur van af.

4 likes

Kunnen jullie Gregor trouwens normaal uitspreken? Voor mij is dat echt onmogelijk, zeg ook hardop Krekkie.

11 likes

Krekor.

Maargoed, ik kan de naam Paul ook niet uitspreken

25 likes

Ik vind Twan Huys dus echt een hele leuke man

6 likes

Ik vertelde mijn vriend over Cynth’s nieuwe wandelboek, vraagt ie verbaasd: is dat wielrennen alweer voorbij dan? Haha dat was ook nog zo’n bevlieging!

51 likes

Ze gaat er altijd zo hard tegen aan met elke hobby.

Lezen? 360 boeken per jaar.
Wijn? Meteen 30 cursussen volgen.

Lijkt me heel vermoeiend als zelfs je hobbies ~productief moeten zijn.

47 likes

upload ze überhaupt nog?

1 like

Nee, bezorgde haar teveel stress oid? Ze heeft er ooit iets over gezegd iig. Of leverde gewoon niet genoeg op :sweat_smile::joy:

Al tijden niet meer, maar recent heeft ze nog wel een vlog over dat ze op een cruiseschip was geupload, omdat ‘ze er voor deze ene keer zin in had’.
Lees: video was een sponvoorwaarde.

De laatste keren dat ze nog wel een video maakte kreeg ze veel kritiek, maar toen deed ze ook totaal geen moeite. Dit soort thumbnails

of 1000x dezelfde foto als thumbnail.
Ik denk dat ze het inderdaad niet zo leuk vindt maar dat het daarom vooral al snel teveel moeite is. Als je het niet vaak doet verleer je het natuurlijk ook een beetje dus het werkt elkaar ook in de hand.

3 likes

Je vergeet hardlopen. Daar was ze zooo goed in!
En fietsen was ook zo iets.

3 likes

Hoe zit het eigenlijk met die wijn obsessie? Daar lees ik ook niets meer over

2 likes

Vervangen door 2-3 per week te sporten.

6 likes

Alleen met Cynth als ik een Acne-sjaal in de goodiebag krijg.

11 likes
Late off topic reactie op definitie trauma en DSM

Pesten kan natuurlijk wel een dusdanige vorm aannemen dat er sprake is van een potentieel levensbedreigende situatie.

Side note: ik leerde dus ook bij mijn diagnostiekvak dat het wel vaker voorkomt dat mensen de classificatie PTSS krijgen omdat onder andere de classificatie aanpassingstoornis al een tijdje niet meer gedekt wordt door de verzekering, maar je wil mensen ook niet onnodig op de kosten jagen en ze hebben wel echt behandeling nodig. Dus dat zou ook niet-levensbedreigend pesten is PTSS misschien kunnen verklaren + de huidige criteria wijken ook af van de criteria van de DSM-IV-TR. Dus soms komt het ook weleens voor dat ervaren psychologen nog diagnosticeren volgens de oude criteria (dit zei mijn docente die werkzaam is als GZ-psycholoog). Onder deze striktere criteria valt namelijk een kleinere groep. Dus bij mensen die eerst wel de classificatie kregen, kan het zo zijn dat ze het met de nieuwe criteria niet meer krijgen. Bij de DSM 4-IV-TR waren de situaties omschreven in het A-criterium namelijk : een feitelijke of dreigende dood of een ernstige verwonding met zich meebracht, of die een bedreiging vormde voor de fysieke integriteit van betrokkene of van anderen. Het A-criterium was dus breeder geformuleerd en vielen dus meer situaties onder de noemer trauma. Maar hier is dus wel veel discussie over en überhaupt over PTSS en eventueel toevoegen complexe PTSS is discussie.
@Freedom
@Damnatio

Disclaimer jullie (Freedom en Arumrae) zijn natuurlijk al psychologen en ik nog maar in opleiding. Dus weet ook niet of wat ik zeg nou per se 100% klopt maar ik baseer me dus op een docente die al wel GZ-psycholoog is.

1 like

Over trauma/ptss Sorry spoiler maken lukt niet

Klopt hoor, in mijn werk maken we onderscheid tussen criterium-A trauma (dus de levensbedreigende/ seksueel misbruik trauma’s, de 'wat je is aangedaan-trauma’s) en criterium-B trauma (veelal emotionele verwaarlozing, de ‘tekorten’). Pesten kan zowel onder a als b vallen. Als je zodanig bent gepest dat dat fysiek levensbedreigend was valt het onder A, als het meer mentaal/licht fysiek is geweest dan onder B. Maar let idd op bij diagnose/classificatie ptss… kijk goed naar de klachten die iemand heeft én of het verklaarbaar is door een traumatische gebeurtenis. Door trauma kun je bijv ook depressie of een angststoornis ontwikkelen, niet per definitie ptss.

1 like

Zo kan je toch wel merken dat zij bij Cynthia in de leer is geweest hè

40 likes

Krijg echt stress van je 2% batterij

76 likes

Ben wel blij dat ik op insta kan kijken hoe je simpele broodjes met ham en kaas kan maken want pfoe… dat had ik zelf echt niet kunnen bedenken… :rofl: :rofl:

59 likes