Beutyblogtopic XL #7

Nee joh, er is helemaal geen schema. De een komt veel aan en de ander weinig. Zolang de baby maar goed groeit.

6 likes

Met de kanttekening dat ik totaal geen eetlust had tijdens mijn zwangerschap en je dan wel moet opletten dat je genoeg binnenkrijgt. Bijv met extra broodbeleg omdat ik 's avonds maar twee happen avondeten wegkreeg en daarna in slaap viel.
Ik weet niet hoe het bij Mascha is maar misschien speelt zoiets mee.

Sommige komen zoveel aan. Niet alleen qua gewicht maar sommige houden ook heel veel vocht vast. Mijn schoonmoeder herkende niemand meer terug op foto’s omdat ze zo vol vocht zat tegen het einde. Kon geen schoenen meer aan niks. Zij was overigens na haar 30 kilo binnen no time weer slank en zoals ze was bizar genoeg.

3 likes

Mijn verloskundige zei ‘je moet niet voor 2 eten maar 2 keer zo goed’.

10 likes
  • Baby: 3300 gram
  • Baarmoeder: 900 gram
  • Placenta: 650 gram
  • Vruchtwater: 800 gram
  • Vet, om een reserve te hebben voor tijdens de borstvoeding: 3500 gram.
  • Bloed, voor goede doorbloeding van placenta: 1500 gram
  • Borsten, ter voorbereiding op borstvoeding: 400 gram
  • Borstklieren: 400 gram
  • Lichaamswater: 1500 gram

Bovenstaand schijn je sowieso al extra mee te dragen (gemiddeld)…

2 likes

Ik had verwacht dat ze vocht dat je extra vasthoudt nog zouden benoemen.

Mijn vingers, polsen en enkels waren ontzettend gezwollen en na de bevalling was dat in een dag of 2 weer weg.

1 like

Daar bedoelen ze volgens mij die 1,5 kg lichaamswater mee!

Maar sowieso, dit is gemiddeld hè. Ik had een kind van bijna 5 kilo, dan is het alweer heel anders. Plus als je in het begin (of hele zwangerschap) heel misselijk bent en juist afvalt is het weer heel anders. Kortom, valt geen pijl op te trekken!

2 likes

Ahhh helder, dat zal het vocht zijn denk ik ja.

Voor mij was het aankomen ook een dingetje… ik werd dus ook getriggerd door Mascha, omdat ik juist in mijn eerste trimester al 8kg aankwam, en toen dacht dat ik ook de 30kg wel aan zou gaan tikken. Inmiddels bijna 38 weken en het is zo’n vaart niet gelopen. Maar ik weeg mezelf nu niet meer, en dat helpt (terwijl als ik nu foto’s van m’n eerste trimester zie ik mezelf ook totaal niet dik vind…echt zonde van die negatieve gedachten). Verloskundige weegt me overigens ook niet, maar houdt alleen de groei van m’n buik in de gaten.

4 likes

Pfff wat een gelul van Mascha, weet zeker dat ze dit zelf verzonnen heeft. Er is geen minimaal gewicht om aan te komen tijdens zwangerschap. Als je al overgewicht hebt is het ook prima als je niets aankomt. Zolang de baby maar goed groeit maakt het niks uit of je op +3 of +30 uitkomt.

13 likes

lieve mensen, zullen we dit even niet doen? 20 kilo aankomen tijdens een zwangerschap is echt niet dramatisch. Ze zijn er hier allemaal vanaf gegaan. Ik werd zelf enorm zenuwachtig van het getal op de weegschaal dat wekelijks opliep terwijl mijn baby een dysmatuur was. Ik hield blijkbaar ook veel vocht vast. Maar ik vond het allemaal heel triggerend om dit soort dingen te lezen

33 likes

En als ze er niet meer af gaan is het ook niet dramatisch.

14 likes

Sekstips van Mas en Gre

1 like

Het mooiste vond ik de tip van Krek tegen aambeien: aambeienzalf :exploding_head::exploding_head::exploding_head:

9 likes

Ik heb geen zin om te lezen over iedereens persoonlijke zwangerschapskiloooooo’s

30 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.