Beutyblogtopic XL #7

Samenvatting

Ik werk bij de raad voor de kinderbescherming, en ik weet dat wij maar ook de gecertificeerde instellingen veel moeite hebben om goed personeel te vinden. Daarom worden ook geregeld mensen aangenomen die geen skj registratie hebben, maar die deze middels een evc traject kunnen krijgen. Wellicht kun je toch solliciteren en dan op zo’n evc traject mikken? En dan natuurlijk goed onderhandelen en zorgen dat je werkgever dat betaalt

2 likes
Off topic

Ben nu alles aan het doorlezen, en wil een kleine aanvulling geven. Ik werk zelf bij de Raad en wat je zegt klopt deels idd. Voor mensen zonder SKJ registratie, is er een speciaal programma, (waarbij je verplichte trainingen moet volgen), zodat je de registratie alsnog kan krijgen. Voor mensen zonder ervaring is er een mentor programma opgesteld. Hierbij doe je alles minimaal 1 jaar onder begeleiding van een mentor en inwerker.

3 likes
Samenvatting

Dat klinkt wel beter en vooral fijner dan wat mij verteld werd. Ik zag laatst een vacature en belde met de contactpersoon waarbij ik specifiek vroeg of er dan begeleiding of een vorm van opleiding mogelijk was (ik wil bijv. best mijn skj traject zelf betalen en als niet volwaardig medewerker starten als daar ruimte voor is), maar dat was er volgens hem niet. Het was ook zeker geen functie voor iemand zonder noemenswaardige klinische ervaring (wat ik natuurlijk begrijp), maar het gesprek eindigde met dat ik ondanks dat gewoon moest solliciteren omdat de kans aanwezig was dat ik het toch zou worden. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was in een organisatie te komen waar ik met onvoldoende begeleiding te snel teveel verantwoordelijkheden zou komen.

1 like

Het is echt niet minder irritant als er 1000x samenvatting staat hoor

107 likes

Hij zat vandaag ook nog in bad!

2 likes

In een gewoon bad of een

60 likes

Wow wat een herkenning in opleiding en geen baan kunnen krijgen door dat stomme gedoe met skj. Voel me oprecht zoveel minder alleen ineens. Voelen mensen er voor om pb te doen of een topic te openen?

6 likes

Hier precies dezelfde ervaring: afgestudeerd tijdens de crisis en ik kwam niet aan de bak, ondertussen werd de SKJ verplicht dus kwam er nog een obstakel bij. En ik ben stiekem wel ‘blij’ om de herkenning. Ondertussen heb ik voor mijn gevoel een compleet nutteloos diploma, doe ik werk wat ik eigenlijk niet leuk vind maar ook wel qua niveau veel lager is dan ik aan kan. Huidige werk heeft zijdelings wel met mijn studie te maken en ik merk dat het soms ontzettend frustreert dat ik dan hoor dat er een tekort is aan gekwalificeerd personeel maar dat ik er niet tussenkom. (En elke maand DUO betalen is best confronterend omdat ik voor mijn gevoel afbetaal voor een nutteloos diploma)

2 likes

Guys misschien dit gesprek even in het studietopic voortzetten? Lukt mij even niet om te linken. Ik check dit topic niet per se om dingen over DUO te lezen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

25 likes

M’n droom is om bij de raad te werken, maar wil eerst meer ervaring hebben! Houd een plekje voor mij vrij.

1 like

Breng ze nou niet op ideeën!

6 likes

Plus Lululemon leggings zijn echt $100+ dus niet iets wat je even zomaar voor erbij koopt (in mijn ogen dan).

1 like

Mascha koopt nú al zoveel voor de baby.
Het is toch veel leuker om langzaamaan de kast en kamer te vullen?

1 like

Het is wel zulk lief spul

Ik vraag me wel af hoe de babykamer (jahaa wanneer ze het nieuwe huis heeft) eruit komt te zien met al dat gekregen spul. Fijn dat ze het krijgt en natuurlijk heeft ze gelijk om het aan te nemen, maar van het ene merk krijg je iets wat dan lichtgrijs is en van een ander merk iets wat iets lichter grijs is.
Dat wordt dan toch rommelig? Zou zelf het liefst alles in 1 kleur van hetzelfde merk kopen ipv van elk merk 1 dingetje krijgen.

Edit: Ze heeft natuurlijk het geld om alles zelf te kopen en daarom zeg ik dat. Ik snap dat mensen met een lager inkomen hier heel blij mee zouden zijn en dan zou ik er ook niet zo snel wat van zeggen

Jaa weet ik en daarom geef ik haar daar wel gelijk in. Vraag me alleen dan af hoeveel ze zelf gaat houden

"Thick thighs save lives :white_check_mark: "

2 likes

Volgens mij waren er precies tegelijk :smile:

2 likes

Misschien ooit een andere comment onder haar insta geliked?

(Daarom ben ik geblokkeerd)

2 likes

Hm, vreemd dan! Voor de goede orde, ik likete ook geen haatcomment :slight_smile: