Beutyblogtopic XL #7

SPH = HBO en SPW = MBO. Heten nu allebei anders.

2 likes
Nog steeds offtopic

Nee, ik heb een HBO opleiding gedaan. Wel getwijfeld over het volgen van een master, maar los van het feit dat ik denk dat het niet zo bij me gepast had, wilde ik ook niet het risico lopen om straks nog weer verder over gekwalificeerd te raken…

@WBJNE Ja, helaas heel herkenbaar. Als je al op gesprek mocht komen, dan was er sowieso altijd wel iemand met meer ervaring. Heb zelfs nog geopperd om stage(s) te lopen, maar dit mag helaas niet als je niet meer aangesloten bent bij een Hogeschool.

@Shaaar Ja het is natuurlijk een beetje dubbelop doordat het en die crisistijd was en je kort daarop ook de SKJ registratie kreeg. Het sterkt persoonlijk wel dat er zo’n grote groep is die tegen dezelfde problemen aanloopt of is gelopen, omdat daarmee zeker is dat het in ieder geval niet aan mij lag/ligt. Persoonlijk ben ik nog steeds overtuigd van mijn kwaliteiten als hulpverlener en ik denk oprecht dat het gewoon een hele goede match zou zijn. Maar als je nergens tussenkomt dan houdt het gewoon een keer op helaas.

Ik had toen ook geĆÆnventariseerd of ik anders (verkort) een MWD opleiding kon volgen. Maar hoewel ik wel vrijstelling kon krijgen voor een hoop vakken, werd dit gewoon een heel duur grapje. Ik had dan €7000 instellingsgeld moeten betalen (wat gek genoeg niet had gehoeven als mijn eerste studie geen sociale studie was geweest, dit was om meer mensen in het sociale werkveld te krijgen), bovenop het collegegeld. Als ik daarmee baangarantie had gehad, dan was het wellicht nog het overwegen waard geweest, maar die garantie was er niet. En nu ben ik inmiddels zoveel jaren verder, dat ik gewoon ook niet echt weet waar ik nog zou moeten beginnen om wel weer kans(en) te maken.

6 likes
Samenvatting

Vind het echt heel bizar dat er zo’n grote groep niet tussen komt, vooral omdat er (zeker in de randstad) echt veel vacatures zijn nu. Ik sprak laatst iemand van de Raad die aangaf dat je zonder registraties en werkervaring alsnog kans maakte bij sommige afdelingen, omdat ze de beste kozen en er nou eenmaal niet veel voorbij kwam. Vond dat echt absurd vanwege de zwaarte en ernst van de zaken die je dan behandelt.

1 like

Het is nu in veel gevallen social work

1 like

Hij is makelaar he!!

2 likes

Ik denk nu een master te gaan volgen in een andere studierichting, iets waarmee ik ook in de commerciele sector zou kunnen werken. (HR of Communicatie)

Maar dan zie je dat er weer een crisis komt als ik dat heb afgerond. :joy::frowning:

3 likes

Ahw, ze zullen me vast niet gelijk bannen. Hoop ikšŸ˜‚

1 like

Heb ik net ook bij iemand perongeluk gedaan, bedankt touchscreen

Samenvatting

Ja, dat is toch te bizar voor woorden. Ik snap dat echt niet. Zelf heb ik dus een tijd als vrijwilliger gewerkt bij BJZ, waarbij ik gezinnen met een OTS begeleidde. Een paar jaar nadat ik al weg was bij ƩƩn van die gezinnen hingen ze aan de lijn dat het kindje nog met best veel problemen zat maar het vertrouwen in alle instanties kwijt is en zo dus alleen nog maar met mij zou willen praten etc. Enorm compliment vanuit die kant natuurlijk, maar toen ik BJZ daarover aan de lijn had en ze me haarfijn verteld hadden hoe groot het belang van deze functie was (plus dat ze anders naar een psycholoog moest), kreeg ik wel te horen dat ik ook dat alleen op vrijwillige basis kon doen. Toen heb ik ook verteld hoe krom ik dat dus vind. Het is uiteindelijk wel je meest kwetsbare doelgroep waar je het over hebt? Ik heb het ook niet gedaan overigens, ging dan liever gewoon zelf in contact met het gezin en niet onder de vlag van BJZ.

2 likes
Samenvatting

Oh wow? Dat is gewoon Ʃcht Ʃcht niet okƩ. Dat ze uberhaupt overwogen hebben om dat aan je voor te stellen alleen al.

2 likes

laatste video is 7 maanden geleden zie ik nu :o_o:

Samenvatting

Ik liep hier ook tegen aan. Het punt van geen SKJ. Ik ben afgestudeerd in het jaar dat het uitstroomprofiel net bekend werd. Maar we hadden echt geen benul waar we voor kozen en wat die consequenties waren. De HU medewerkers zelf hadden ook geen idee leeg het. Ik ben er toen ook nog eens kort tussen uit geweest voor opname / psychische zorg. En in de chaos is het fout gegaan. Ik ben de bachelor pedagogische wetenschappen gaan doen (versneld in 2jr) om ook iets om handen te hebben tijdens behandeling en nu aan de master bezig.

Ik werk nu, tot ik mijn master orthopedagogiek helemaal heb afgerond (heb wat vertraging) op PGB basis. Is dat niks voor je?
Ik zeg bijna wekelijks nee op aanvragen in de regio… en bouw zo iig met 16-20u in de week al 5jr werkervaring op met de doelgroep waarmee ik straks wil werken.

2 likes

Ik wilde net komen posten dat Glow Up op Netflix zo leuk is, een talentenjacht voor MUA’s en nu is ook nog Nikkie te gast als gastjurylid. Zoooo leuk!

11 likes

Heet het echt ā€˜glow up?’ Ik typ dat in de zoekbalk bij Netflix maar kan niks vinden.

Oh ja gevonden. Thanks!

2 likes
Samenvatting

Ja ik vond het ook ronduit bizar. Kijk, dat je opgeleide vrijwilligers zet op je begeleide bezoeken, daar kan ik wel inkomen. In die tijd gingen ze ook goed met ons om overigens, we kregen intervisie, scholing, etc. Daarom ben ik dat ook gaan doen. Maar dit was niet meer alleen bezoeken begeleiden, maar echt een traject starten met een kind. Waarbij ik ook verantwoording moest afleggen richting BJZ etc. Nu ik het erover heb, word ik bijna weer boos :sweat_smile:

@Fishing Kan ik me goed voorstellen! Lief dat je meedenkt. PGB heb ik inderdaad ook nog wel aan gedacht, maar daarmee los ik het probleem van niet geregistreerd zijn natuurlijk helaas niet op. Daarnaast heb ik inmiddels een baan, huis en gezin en vind ik het lastig om die combinatie dan te vinden. Hoop voor jou dat het straks na je afstuderen allemaal anders loopt!

3 likes

Oh wat leuuuk! @HotMomma dit moeten wij ook kijken!
Er was eerst ook zo’n programma/talentenjacht voor FX make-up (op TV, Spike volgens mij?) Iemand enig idee hoe dat heette?

1 like

Oh ik heb Duitse Netflix! Vandaar denk ik :smiley: zit het ook te bingen nu haha

1 like

Zou tof zijn als dit ook zo’n linkje wordt, net als wanneer iemand nmsvpe typt :grin:

4 likes

Face Off😁