Beutyblogtopic XL #7

Geld maakt niet gelukkig
geld maakt wel gelukkig
geld
maakt het leven gemakkelijker
net zoals wijn
en nog meer wijn
letters verdwij
nen
mt ng
mr
wijn
wij

126 likes

Ja nou, wel of geen haiku, als jij bijvoorbeeld ervan overtuigd bent dat honden verschrikkelijke enge gemene wezens zijn, schiet je elke keer dat je een hond ziet in een stuip. Stress. Negativiteit. Terwijl je je heel anders voelt als je er neutraal of positief naar kijkt!

(Dit hierboven is letterlijk geknipt en geplakt, I kid you not. Het ging eigenlijk niet over haiku’s maar dit huzarenstukje kan net zo goed daarop toegepast worden als op geldmindset dacht ik :shushing_face:)

4 likes

Heel vaag artikel inderdaad. Wat nou als je echt net aan rondkomt en je negatieve mindset wil veranderen naar een positieve, dan heb je echt 3x niks aan het artikel. Ik weet nu al niet meer wat ik gelezen heb.

Maar ik geloof wel zelf in een positieve mindset hebben rondom geld. Bewust kiezen waar je geen geld aan uitgeeft en waaraan wel. Het is ook een deel minimalisme, minder hebben en daar gelukkig mee zijn. Ik verdien weinig geld maar ik geef ook bijna niks uit waardoor ik me nooit zorgen hoef te maken.

Maar dan nog kan ik me niet inbeelden hoe het moet zijn als je net aan rond kan komen en je dus wel vaak zorgen maakt of je het wel gaat redden.

Haha ja ik ging ook lezen en ik dacht echt wĂĄt heb ik net gelezen?

1 like

Ik vond het wel een fijn artikel en al die korte zinnen lezen heel lekker op de maandagochtend omdat er zoveel rust in zit. Beetje Njjntje-achtig en dan is het goed te volgen allemaal :relieved:

10 likes

Ik kijk weer eens een vlog van Mascha en al voor de 2e keer hoor ik haar de baby ‘bèbèh’ noemen en idk why maar ik erger me daar zo erg aan? Waarom zeg je niet gewoon baby?

2 likes

En vooral heel hard geloven dat jij het licht hebt gezien en dat andere mensen niet zelf snappen dat een positieve instelling ervoor zorgt dat je je positiever voelt dan een negatieve instelling :roll_eyes:

Zoals dat stukje over honden hierboven: als je bang bent voor honden voel je je slecht als je een hond ziet, terwijl je je als je honden leuk vindt veel beter voelt als je er een ziet. Joh! Doorbraak. Inzicht. Dwangbuis.

8 likes

Ik val meer over ‘hoe het voelt om geld NIET in overvloed te hebben’ Poeh

1 like

Wat heerlijk dat Wil zich druk kan maken over een Thumbnail! Zit ik dan, op mijn vrije dag, onderzoeksrapporten en handelingsadviezen door te nemen en te schrijven. Je hebt het goed voor elkaar Wil.

7 likes

Ik vind altijd dat al die coaches juist gefaald zijn in het leven, dus ze worden maar coach.

15 likes

Ohja en te forummen natuurlijk. Concentratie van niets. :rofl:

1 like

Is dit artikel een hele vroege 1 april grap?

“ Wel wil ik tegen je zeggen dat er een weg uit deze problemen zijn.”

4 likes

Er zijn een weg…?

3 likes

Cynthia zegt zoveel dat ik, na de worsteling van het lezen, alleen maar denk ‘wat zeg je nou?’

3 likes

Nja ik heb zelf ook een burn out gehad en ergerde me daarvoor ook altijd dood aan die mensen maar ik herken mezelf er nu wel in. Ik doe nu ook echt wel alles anders, het heeft me best wel veranderd als mens!

Nu is een positieve mindset niet per se de oplossing voor alle ellende in de wereld maar toch

4 likes

Misschien had ze het andere youtubers topic gelezen en dat artikel geschreven onder invloed van LSD

1 like

Hear hear!

1 like

Iedere persoon die het taboe op geld wil doorbreken, maar daarbij niet duidelijk uiteen zet welke inkomstenbronnen hij/zij heeft en wat er in en uit gaat, neem ik niet serieus.

Edit: en wellicht is het mijn kring, maar ik ken niemand met een diepgewortelde negatieve geldmindset. De mensen met een negatieve geldmindset die ik ken, komen over het algemeen ook consequent geld tekort. Maar daarbij is het tekort de oorzaak, niet de mindset.

19 likes

Misschien kan Cynthia eens een dagje in de daklozenopvang een workshop komen geven of bij de voedselbank of bij de slachtoffers van de toeslagenaffaire. ‘Jullie geldmindset is gewoon niet positief genoeg!’ Benieuwd of ze dat dan nog haar strot uit krijgt. Echt walgelijk en vooral ontzettend simplistisch, kortzichtig en privileged. Hou je mond gewoon over dingen waar je geen verstand van hebt.

47 likes

Ik word echt misselijk van het stukje over de werkgelegenheid die ze creeert, de mensen die ze met liefde betaalt etc. Het geld is haar naar haar hoofd gestegen.

5 likes