Luna 4 uur geleden
Ik begrijp dat jij voelt dat het in jouw situatie helpt om op deze manier te denken. Toch vind ik dat je het wat te veel generaliseert, waarbij je voorbij gaat aan bepaalde privileges die je hebt. Ik zie ook geen causale relatie tussen de mindset en het bereikte succes, maar eerder redenaties achteraf waarbij je het aan je mindset wijdt. Daarbij gaat dit artikel ook volledig voorbij aan de wereld achter het geld. Met waar je je geld aan uitgeeft kan je de wereld sturen en met waar jij je geld mee verdient laat je weten wat jij belangrijk vind en waarvan er meer zou moeten ontstaan. Zo werkt marktwerking en kapitalisme nou eenmaal. Iets âgoeds doenâ voor de wereld hangt zelden samen met veel geld verdienen, en dat is wat mensen die zeggen dat geld niet de drijfveer achter hun werk is bedoelen. Jammer dat je daar zo snel aan voorbij gaat. Ik vind juist dat de huidige maatschappij te ver gaat in het denken over alles in termen van geld en de wereld achter het geld daarbij wordt vergeten.
- Cynthia Schultz 3 uur geleden
Hey Luna, over die causale relatie ben ik het niet eens, er is zeker wel een causale relatie tussen mijn geldmindset en hoeveel ik verdien (of succes, ik weet niet of je daarmee hetzelfde bedoelt). Het lastige is alleen dat jij dat aan de buitenkant niet kunt zien en dat ik dat âvanbinnenâ, vanuit mijn bedrijf en mijn mindset, wel kan zien. Dus daar kan je niet echt zo stellig over oordelen zoals je nu doet, vind ik.
En over de rest: dit artikel gaat puur en alleen over geldmindset en niet over hoe je de wereld kan âveranderenâ of je âstem kan laten geldenâ met geld, dat is weer een heel ander onderwerp. Wat wel erg interessant is trouwens en wat zeker een goed idee is voor een volgende blogpost!
Over privileges: daar ben ik me bewust van, daarom heb ik ook een stuk toegevoegd over financiële problemen. Kan je nog wat meer toelichten waarom je vind dat ik voorbij ga aan bepaalde privileges die ik heb? Ik ben benieuwd hoe je dat ziet, dan kan ik daarover nadenken en me eventueel inlezen.
Causale relatie klinkt wel als gecoacht door Suzanne. Ik vraag me echt af of Cynthia door heeft dat het bij bijvoorbeeld een baan als leraar of verpleegkundige heel leuk is om een positieve geld mindset te hebben , maar dat dat echt niet uit gaat maken voor je salaris.