Tot er eentje een bevalling van 37 uur heeft
Ik associeerde dit nog met die posts over Lange Frans en toen was jouw post ineens een forum-versie van: “hoeveel moeten er nog komen?”, dat nummer Zinloos.
Wie waren deze helden? We posten hier in jullie naam!
Huh is jouw cavia niet dood
Toch leer je in dit topic iedere dag wat nieuws. Of het ook dingen zijn die je wilde weten… tja dat is een andere kwestie.
Niet naar jou persoonlijk gericht, maar nu je het toch over leren hebt…
Misschien kunnen mensen hier ook leren dat de ouder die niet bevallen is ook een vrouw kan zijn ipv een man. Ik verbaas mij altijd over hoe progressief en woke het forum is maar dat er in dit soort discussies over bevallingen en kraamtijd altijd wordt gepraat over ‘vader’, ‘papa’, ‘de man’. Er zijn ook gezinnen waarvan de ouders 2 vrouwen, 2 mannen etc zijn. Heb het laatst ook in een ander topic gepost, toen ging het hier over geboorteverlof van de partner, wat ook steeds ging over ‘de vader’ en ‘papaverlof’ genoemd werd.
Spon(s)
Ha ja wat goed. Ben benieuwd wat de wokeys daar op te zeggen hebben
Ah goed punt en fijn dat je dit aanhaalt! Ik ga hierop letten.
Dit is zo een blinde vlek van mij. In alle boeken/info rondom de zwangerschap valt het mij altijd enorm op als het alleen over ‘de vader’ gaat, maar hier lees ik er blijkbaar keihard overheen. Suf van mezelf.
Even niet gerelateerd: dat jurkje van Poppy Ik ben helemaal niet van veel roze/kant/poespas maar dit jurkje is wel echt geweldig zeg.
Ja het is echt verschrikkelijk, alles rondom zwangerschap is zo gericht op hetero’s. Mijn vriendin en ik krijgen een kindje en wonen ook nog eens in een vrij conservatieve omgeving en dan merk je toch echt heel goed dat we er nog laaaaang niet zijn qua LGBTQ acceptatie.
Echt goed dat je dit aangeeft. Ik had er zelf echt niet bij stilgestaan. Terwijl ik het nota bene wel in mijn eigen omgeving heb meegemaakt wat vervelend eigenlijk. Ik zal er echt beter op letten voortaan! Net zo makkelijk met ouder communiceren ipv vader.
Je voelt je in ieder geval niet aangesproken gelukkig
Goed dat je dit aangeeft!
Bij relaties zijn mensen vaak wel inclusiever maar toch vaak dat mensen een poll hebben over ‘je vriend’ en dan niet vriendin (wat ik overigens wel snap als het een poll is die alleen op mannen betrekking heeft)
Wil dan ook niet steeds die persoon zijn die ‘VriEndIn iPv vRieNd’ zegt maar vind het soms toch wel jammer. Jij bent misschien de enige met 2 ouders van hetzelfde geslacht en er zijn misschien maar heel weinig vrouwen met een vriendin hier maar ik wil me ook aangesprokem voelen door polls🥺
lekker zuur weer meid
Die vlog vandaag van Massie heeeeerlijk, het geluk spat er echt zo vanaf. En ik vind haar zo opgewekt en blij, mega fijn dat het gewoon zo goed gaat ondanks alles.
Als iemand een volwassen versie van dat jurkje van Mila weet te vinden, let me know.
Ik ben dol op babies en heb derhalve geprobeerd Mascha’s vlogs weer eens te kijken maar ik kreeg er een raar gevoel van, alsof het een beetje te intiem was om te zien.
Oh die vlogs van Mascha. Ik keek haar echt nooit maar sinds haar zwangerschap af en toe eens. En ik krijg gewoon heimwee naar mijn eigen kraamweek terwijl ik die vreselijk vond. Vind de video’s zoveel rust uitstralen en vooral heel liefdevol.
Het merk needle & thread heeft vaak zulk type jurkjes in de collectie!
Als je genderneutrale woorden gebruikt zit je eigenlijk altijd wel goed! Partner i.p.v. vriendin/vriend, ouder i.p.v. vader/moeder. Het enige wat je dan niet echt meeneemt zijn polyamoreuze relaties maar dat kan ook je ook ondervangen door de opties uit te breiden (“de ene wel, de andere niet” etc).