Dit is toch ongelofelijk. Waarom inderdaad? Is het een soort coping mechanism? Dat je gemeen doet tegen anderen om jezelf beter te voelen oid?
Kijk, wat de collega van @JanHagel zei is belachelijk, maar kan ook nog een sociale onhandigheid zijn (waarmee ik het absoluut niet als minder kwalijk af wil doen). Bij mij en @CharlotteYork, hoe ongelofelijk gemeen ook, was het op de middelbare school. Ook dit wil ik zeker niet goedpraten, maar dat een volwassen persoon naar iemand op straat toeloopt om te zeggen dat die persoon lelijk/dik/whatever is, is zo ongelofelijk akelig. Wat bezielt je dan, echt hoor!
Weet je soms vind ik Vera een beetje irritant met die bodypositivity enzo, maar als ik kijk hoeveel opmerkingen hier nu worden gedeeld en hoeveel impact dat op je zekerheid kan hebben, denk ik toch dat dit een movement is dit door moet zetten. Wees blij met jezelf, accepteer jezelf en laat je vooral niet onzeker maken door wat andere mensen (laat staan vreemden) van je zeggen. En niet iets gemeens terugzeggen, maar gewoon denken 

het interesseert écht niet wat je van me denkt. Want dit is hun probleem en niet dat van jou.
En dat brengt me op een quote van Blogilates (jaja haha bepaalt geen ghandi maar toch) om deze speech af te ronden. Ze zei ooit eens: “other peoples success is not your lost”. Dit hielp mezelf om niet afgunstig te reageren op anderen, maar ook om te realiseren dat andere mensen soms gemeen zijn tegen jou, niet omdat je stom, lelijk of dik bent, maar omdat ze jaloers zijn op je leuke huis, succesvolle carriere, goeie kledingstijl, mooie haar of leukheid in general.
Sinds ik mezelf dit voorhoud kan ik oprecht blijer zijn voor andere mensen en gemene/rare opmerkingen relativeren.
Ok een hele rant en ik weet niet of iemand hier uberhaupt op zit te wachten
maar al die ervaringen raken me zo erg