Biertopic

Het seizoen voor de bokbiertjes is altijd mijn favoriet! Dit weekend heb ik een Noordt Bok op, erg lekker.

2 likes

Ik geniet nu van een barbar bok, zo lekker! Dat ik deze niet eerder op heb (barbar is sowieso een van mn favorieten)

1 like

image

Ik ben nu deze aan het drinken, gekocht bij de appie voor 2-3 euro. Prima biertje, aan de zoetige kant en er zit iets rum in. Zou 'm alleen niet heel snel opnieuw kopen want ik hou toch van wat zwaardere bieren.

3 likes

Ik vind dit zelf een van de lekkerste biersoorten. De geur alleen al is geweldig. Vaak wel te koop bij de AH! Het is van Gulpener

1 like

Een up voor dit topic. Ik ga vanavond een fles westvleteren 12 open maken! En dus voor het eerst proeven. Hij is bewaard voor een speciale gelegenheid dus hij is denk ik ook top op smaak (al wel langer dan een jaar) Ik hoop dat ik volgend jaar een trip naar de brouwerij kan maken, lijkt me heel leuk!

Jullie nog goed bier gedronken?

3 likes

Oeh die staat al lang op mā€™n verlanglijstje, hoe was ie?

Een van mijn all time favorites blijft de Rhodesian van brouwerij Frontaal. Heftig biertje maar ontzettend lekker. Verder brouwt mijn vader zelf bier en hij had laatst 3 tripels gebrouwen, elk met een ander soort mout. Was echt interessant om ze naast elkaar te proeven, een andere soort mout kan voor een compleet andere smaak zorgen.

Zo dit topic is superdood maar: ik drink graag bier met dit weer maar ik wil niet iedere dag alcohol drinken. Weten jullie lekkere alcoholvrije (speciaal)biertjes of bier met laag alcoholpercentage?

Geen radler aub haha dat ben ik zat

1 like

Sportzot?

1 like

Ken ik niet! Ik ga eens kijken, dankjeee

Voor 0.0:
Bavaria IPA
Leffe Blond 0.0 (wel wat zoet)
Lowlander wit 0.0 (witbier, beetje citrus)
Voor pils: Heineken 0.0

De alcoholarme bieren (0,5% oid) vind ik wel beter. Bijvoorbeeld Weihenstephaner alkoholfreiof playground van van de streek (ipa). Er is ook nog een 0,5% pils dat ik heel lekker vind, maar daar kom ik even niet opā€¦

Edit: Jever fun bedoelde ik. Is nog minder dan 0,5% zelfs.

2 likes

Jaa mā€™n vader had gisteren jever fun en dat smaakt echt als normaal bier en er zitten bijna geen calorieĆ«n in.

2 likes

Oh top dit!! Ik ga eens op onderzoek

Is die zwangerschap toch nog ergens goed voor geweest :grin:

2 likes

Ik had laatst deze en die vond ik lekker:

En je hebt ook nog een gele van Lowlander met 0,3, geen idee hoe die heet, maar die heb ik nog nooit gehad.

Van Mikkeller heb je Drinkinā€™ in the sun, ook 0,3%, ook lekker:

afbeelding

Gewoon te koop bij de appie allemaal

1 like

Wat al genoemd is en:
Punk AF
Non(netje) IPA - vooral deze vond ik echt heel lekker, als je van IPA houdt uiteraard
Die van mikkeler vond ik ook top

1 like

Jezus zoveel tips!! Ik ga inslaan haha

Trouwens mn niet-alcoholvrije favo van de laatste tijd is de blurred lines neipa van Jopen!! Zo lekker

1 like

Leffe blond 0.0 (oftewel de Laffe blond)
En mā€™n all time favorite (zie hierboven ook al genoemd door @Fredje :
image

2 likes

En hier nog een opsomming van mā€™n favoriete speciaalbiertjes:
Gaia van Oedipus
Polyamorie van Oedipus
Blonde Enigma van Oproer
Juicy IPA van t IJ
Hapkin (en kwam er pas later achter dat dit een vrij zware is)
Honingblond van Troost
Wannabee van Kompaan
Tropical Ralphie van Two Chefs Brewing
The Mango beer (geen idee waarvan)

En mijn nominatie voor het meeest vieze biertje ooit:
Bob Barley (in Portugal gedronken, met moeite opgedronken)

5 likes

Zijn er ook mensen die een untappd hebben en het leuk vinden elkaar te volgen?

Ja lijkt me leuk! Mijn gebruikersnaam is weg

2 likes