Ja het is ook eigenlijk helemaal niet correct om uit te gaan dat het mag omdat xyz.
Belachelijk gewoon dat dus veel dingen gewoon gedaan worden ongeacht wat de regels zijn ![]()
Ja het is ook eigenlijk helemaal niet correct om uit te gaan dat het mag omdat xyz.
Belachelijk gewoon dat dus veel dingen gewoon gedaan worden ongeacht wat de regels zijn ![]()
Oh helemaal mee eens hoor!
Ik ben niet ChesireCat maar ik vermoed dat je gewoon geheel mede-eigenaar van het geheel wordt. Zolang het niet kadastraal gesplitst is kun je naar mijn weten ook nooit eigenaar van alleen âjouw deelâ worden. Dus daar komt inderdaad onvermijdelijk herres van.
Edit: het staat er inderdaad bij. âGedeeld eigendom, 1/6e onverdeeld aandeel in het eigendom. (het betreft geen woonvereniging!)â.
Ja interessant is dat, want er zijn verschillende prijzen, 195, 164, deze 149. En dat vertaalt in een gelijkwaardig aandeel. Ik denk ook dat je gedeeld eigenaarschap is, gelijk een onverdeelde boedel. Ik zie ook alle notarissen bedenkelijk kijken.
Nou, dat is als er onenigheid ontstaat. Maar hoe ga je dit verkopen? Wellicht dat in een studentenstad dit als een goede investering wordt gezien?
De broer van mijn vriend heeft bij zoân constructie een restschuld van 20 duizend euro opgelopen. Kwam er maar niet vanaf. Hij had het ook op een hoogtepunt gekocht en in de crisis die volgde, ging niemand dat meer kopen voor die prijs.
Klopt, ik moet het iets nuanceren. Het pand is onverdeeld, als mede eigenaar heb je recht op een deel. Naar buiten toe kun je dat niet vastleggen want het is kadastraal gewoon een pand.
Bij gewone partners zie je dit vaak maar dan met 1/2e deel. Als er dan verkocht of geveild moet worden wil geen hond natuurlijk een onverdeeld aandeel. De rechter kan dan eventueel beslissen om de hele woning te verkopen om zo tot âverdelingâ te komen. In dit geval is het waarschijnlijk wel iets makkelijker om zonder algehele verkoop de woning te verdelen (mocht het nodig zijn).
Ik denk vooral: alles leuk zolang je met leuke mensen woont, maar stel je krijgt een hele louche mede eigenaar of vreemde bewoners in je âgedeeldeâ pand. Ook bij strafzaken zal je al snel als mede eigenaar verantwoordelijk gehouden worden lijkt mij. En veel gemeentes hebben ook een maximum aantal bewoners per âwoningâ (in dit geval 1) dus benieuwd hoe dat is geregeld.
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/huis-42388832-vrouwe-justitiahof-125/
Een gepimpte kapelwoning middenin Rotterdam
Heel vet! Maar inderdaad, grijze vloer en grijze keuken is wel wat saai
Ik vind het idee leuk, maar de uitvoering minder. En het oogt allemaal zo hokkerig en krap en dan ook nog al die schuine wanden en hoekjes. Daar zou ik niet blij van worden en de inrichting is leuk nu, maar over 5 jaar zie je precies dat het in 2021 is opgeknapt. En dan zit je met je grijze hokkerige toestand waar je nergens een fatsoenlijke kast neer kan zetten.
En dan is het vooral leuk alleen of met zijn tweeën als je net samen gaat wonen, maar ken weinig starters die zes ton ophoesten.
Ik zag net deze advertentie langskomen, ze hebben ze blijkbaar toch maar te huur gezet
âŹ950 per maand voor 14m2⊠Appartement te huur H.J. Schimmelplein in Utrecht voor âŹÂ 950
Edit: Ik had even de âŹ150 servicekosten/GWL en de âŹ150 âhuurâ voor de skere Ikea meubels over het hoofd gezien. âŹ1250 per maand inclusief, dus.
godverdomme ik moet ook huisjesmelker worden, hoe wordt dit zelf vergund?!
Ook duidelijk chatgpt prompt om skere situatie qua toilet beter te omschrijven
Gedeeld Comfort, Gemeenschappelijke Waarden
Delen is zorg dragen voor elkaar. Zelfstandig, maar toch niet alleen. Met één toilet per verdieping, gedeeld tussen twee studioâs, en een gezamenlijke wasmachine- en drogeropstelling, creĂ«ren we een gemeenschap waarin respect en overweging de kernprincipes zijn. De gezamenlijke ruime achtertuin met overkapping en lounge hoek creĂ«ert een gezellig samenkomen.
Nog zoân parel in die tekst âknusse retraite, midden in de stadâ
Zou trouwens helemaal in de war zijn als je die tekst leest, gaan we nou huren of kopen want het staat er allebei
Fuck de gemeenschap aan 1.250 euro. Echt de markt misbruiken dit!
Ik vind vooral deze zin echt om te janken. Dit komt toch recht van de Speld? Volgens mij hebben ze trouwens gewoon de advertentietekst van toen het nog te koop stond gekopieerd. Huisjesmelken is een drukke en stressvolle baan natuurlijk, we kunnen niet verwachten dat ze dan ook nog tijd hebben om teksten aan te passen ![]()
Mooie loze kreten van een huisjesmelker die zn huurders verneukt
Wat een rare constructie en vreemd hoe dat uberhaupt mogelijk is. Een hypotheek op het ene pand om het andere pand te kunnen kopen? Moet het eerste pand dan al afgelost zijn of kun je 2 hypotheken op 1 pand hebben? Hoe werkt dat dan?
Dit zijn veelal dezelfde fotos als van de woning op het HJ Schimmelplein⊠gek zeg
En het ziet er gelikt uit hoor, maar hier wil je toch niet fulltime wonen? Zittend op het voeteneind van je bed zit te koken ![]()
Als je dit zou kopen of huren en dan zelf via airbnb aan touristen zou verhuren heb je er misschien net plezier vanâŠ
Met die electronische deurbellen etc is het daar ook al helemaal op ingeregeld.
Ik ben benieuwd hoe en wanneer deze panden zijn aangekocht. Over het algemeen doet Utrecht stad gelukkig tegenwoordig best moeilijk over woningen splitsen en niet zelf bewonen. Maar ik woon in dit stuk en het valt me op dat er heel veel van dat soort panden komen, Laan van Nieuw Guinea ook al 2 deze maandâŠ
Een hypotheek op de overwaarde.
Jaren geleden was Koopstudio hiermee begonnen (ik was zelf nog naar een info sessie gegaan
). Je koopt dus geen appartementsrecht maar je wordt lid van een woonvereniging. Toen kon je dat nog financieren bij Rabobank. Toen de koopmarkt volledig was ingestort in 2012 kwam niemand meer van hun studio af en moesten veel mensen het verkopen met een gigantische restschuld.