Bijzondere huizen op Funda

Ik vatte het ook niet lelijk op hoor. Ik vind het gewoon grappig dat veel mensen naar mijn idee zo’n irrationele keuze maken wat ze met hun geld doen. Maar ja, ieder zijn eigen voorkeur. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld ook niet in Groningen willen wonen, maar dat komt omdat je reistijd dan veel langer is naar alles. In Brabant of Gelderland ben je vaak alsnog binnen een half uur in Utrecht of binnen 45 minuten in Amsterdam, met ov of met auto. En dan snap ik de afweging dus niet

1 like

Ik heb dus de afweging moeten maken en vind het nog altijd lastig. Ik zou zelf bijv het liefst in Zwolle wonen, vijftig minuten van Utrecht. Kleinschaliger, veel minder druk, toch een beetje stad. Heb er een jaar gewoond en heen en weer gereisd (zwolle-utrecht) maar vond de reistijd toch te fors. Vooral mbt sociaal leven want als je een uur moet reizen naar een borrel, ga je toch vaak niet. Woon inmiddels dus in Utrecht, 10 minuten fietsen van mijn werk en allerlei andere leuke carriereopties + erg dichtbij vrienden (rotterdam, utrecht, amsterdam, leiden) en zou erg graag meer waar voor mijn geld hebben en vooral mee rust want de stad is me vaak te chaotisch maar sociaal en qua activiteiten gezien heb ik hier wel echt “meer leven”. Als mijn vriendenkring of de werkgelegenheid ook die richting in zou gaan zou ik het zo weten. Denk dat we als er ooit kinderen komen ook wel meer die richting in gaan. Maar voor nu vind ik het wel prima.

4 likes

Zwolle is zó geweldig. Ik heb ooit ruzie gemaakt met mijn vriend voordat we besloten het samenwonen te gaan proberen in zijn huis (hij woonde er al) en geroepen “als we niet binnen een jaar naar iets nieuws in Utrecht kijken ben ik weg”. Toen we uiteindelijk naar Utrecht verhuisden heb ik echt moeten slikken. Ben er echt een beetje verliefd op geworden.

2 likes

Kijk dit dan. In een piepdorpje waar niks te beleven is, 20 min van Utrecht centrum.
Moet nog van alles opgeknapt worden en dan 1,4 miljoen!!!
https://www.funda.nl/koop/harmelen/huis-40343223-de-joncheerelaan-39/

Ik had het ook niet lelijk opgevat, hoor. Maar het verschilt ook per landelijk gebied. Hier zijn rijtjeshuizen ook aardig aan de prijs.

1 like

ik heb weer een pareltje gevonden! voor, houd je vast: 5,75 miljoen. de woonkamer wordt op de plattegrond multifunctionele ruimte genoemd en de badkamer heet sanitaire ruimte, echt niet voor het plebs dus!

https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-86665558-parade-14/#foto-39

deze slaapkamer is ook interessant. precies tegenover het bed staat een maria beeld… ik stel me dan voor dat je lekker aan het seksen bent en dan maria opeens recht in d’r ogen aankijkt :joy: heb je toch ook gelijk geen zin meer haha

7 likes

Bij elke foto dacht ik wow best mooi en dan zag ik toch weer iets dat ik dacht ???

1 like

zo watvoor pooierfeestjes werden er hier gegeven dan?

4 likes

Echt een prachtig pand vind ik. Maar mijn god wat hebben ze ermee gedaan.

2 likes

Ik zou hier ook echt nooit willen wonen door de locatie haha, is echt midden op een van de belangrijkste pleinen van Den Bosch. Gaan toeristen foto’s van je huis maken omdat ze denken dat het een museum is ofzo :joy:

1 like

Wauw de prijs voor dit huis (en domein) is absurd laag!

4 likes

Wow waar is de adder onder het gras? Locatie lijkt me ook niet zo gek. In de buurt van Roermond en Dusseldorf is ook niet heel ver weg. Maar ja, dan heb je zo’n huis. Wat ga je ermee doen?

3 likes

Volgens mij is het maar een deel van het kasteel dat je koopt?

Ohja inderdaad, maar zelfs die foto’s en de plattegrond ogen nog super groot. Ik had niet door dat het maar om de helft ging haha

2 likes

Oh dat had ik ook niet gezien!

1 like

Nou :pensive: Ik had dit lied net weer uit mijn hoofd na carnaval, zit ie dr nu weer in :sob:

2 likes

https://www.funda.nl/koop/weert/appartement-41736132-herenstraat-186/

Dat tapijt aan de muren van de slaapkamer? Dat tafeltje en kastje aan het plafond gemaakt? :exploding_head:

3 likes

Goede geluidsdemping, dat tapijt :+1:

Zo mooi! Echt wauw. En 803m2 woonoppervlakte :flushed:

1 like

https://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis-41742936-carmenstraat-27/#foto-22

:crazy_face: :crazy_face: :crazy_face:

11 likes