Bijzondere huizen op Funda

Wow! Ik kan normaal wel redelijk door een (bijzondere) inrichting heenkijken maar dít?!
Toch denk ik ergens wel een prachtig pand te zien. Wat een werk om dit te veranderen als het niet je smaak is.

Zo’n dure/‘fancy’ inrichting en dan van die cheap ass stoeltjes op het dak :joy::joy:

2 likes

Staat de afwas nou nog gewoon op het aanrecht te drogen !? Alsof je tijdens het afwassen hebt besloten tóch je huis te gaan verkopen.

Ik ben eerder in shock dat er blijkbaar met de hand wordt afgewassen i.p.v. met de vaatwasser, in een huis van een miljoen haha

2 likes

Dat ook :joy:

Maar er staat ook bij dat het deels in gebruik is als winkel/expositieruimte. Dus al die kunst staat niet in de woonkamer, maar is onderdeel van de expositie denk ik. Neemt niet weg dat ik ook de leefgedeelten modern lelijk vind voor zo’n pand, echt zonde

Wonen hier mensen? die slaaaapkamer ook, echt vreselijk. Maar ik denk dat ik die voordeur nog wel het allerlelijkste vind. Moest wel even lachen om de afwas die nog op het aanrecht staat te drogen, of zou dat er neergezet zijn om te doen vermoeden dat er inderdaad iemand woont?

Wat vind ik dit een bijzonder en mooi huis:

Duur, en je moet geen eigen meubels als kasten en zo hebben, want die zijn ingebouwd en verder is daar nauwelijks plek voor. Maar wel heel bijzonder, en die gevel van cortenstaal, zo mooi!

18 likes

Wauw heel mooi! Met dat hout dat overal doorloopt. Ik vind dat je het altijd wel ziet wanneer een architect het ontwerp heeft gemaakt. In mijn stad zie je dan zoveel betere oplossingen bij transformaties van oude huizen.

2 likes

Wauw! Afgezien van smaak want dat is gewoon persoonlijk kun je wel zien dat dit ontzéttend goed is aangepakt. Tof om te zien. Ik vind alleen die eerste foto heel gek, waarom niet gewoon die toffe buitenkant. Dat is voor veel mensen al maak/breek, lijkt me.

1 like

Ja, dat is een hele rare foto… Sowieso de eerste foto’s heel raar. Ik heb altijd het gevoel alsof je met foto’s mensen mee kunt nemen, als een verhaal, door een huis. Maar dan moet het wel logisch zijn. Bij de eerste foto’s denk je nog, waar ben ik?

Haha zal me niet verbazen als de afwas eigenlijk ook kunst is (a la Duchamp/Andy Warhol) :crazy_face:

Ik heb een tijdje in dit wereldje gewerkt en er zijn veel makelaars die bijv de eerste 6 foto’s een “grande tour” doen (voorkant huis, woonkamer, keuken, slaapkamer, tuin, zoiets) en dan vanaf foto 7 de hele serie vanaf het begin. Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat een saai huis van de voorkant maar met een mooie tuin, de foto van de achterkant als eerste krijgt om zo mensen te lokken. maar deze eerste foto’s zijn me een raadsel, wat jij zegt haha, je bedoelt je bijna verdwaald.

2 likes

On topic:

was het duurste landhuis van Nederland al gedeeld? Uit de Philips familie

https://www.landgoeddewielewaal.com

2 likes

Is dat nog steeds niet verkocht? Of staat het gewoon weer te koop?

Soms ben ik evht blij dat ik niet uit zo’n rijke familie kom, ik zou me echt vervelen als ik letterlijk alles al had

1 like

Nog steeds te koop, maar vorige week was het weer in het nieuws.

Zijn er nou weer foto’s van die maffia martelhokjes gelekt? :wink:

Als je een shotje neemt bij elke open haard die je tegenkomt raak je ook goed lam volgens mij.

8 likes

Haha wow, ik krijg ook echt een beetje SM-associaties bij bijna al die kunst. Die traliedeur en dat bed helpen ook al niet :’)

2 likes

Doet me een beetje denken aan Rose Red van Stephen King
afbeelding

7 likes