Blij dierproefvrij!

Ik weet niet of het hier al was genoemd, maar Naoki wordt sinds een paar maanden niet meer geüpdate volgens mij?
Ze is een samenwerking (of zo? ik heb het niet helemaal helder) aangegaan met een diervriendelijke webshop en die hebben de lijst nu hier online staan:

Via de oude site wordt ook daarnaar doorgelinkt.
Sophie van Naoki zou een nieuw project (volgens mij ook een blog?) beginnen, maar is daar inmiddels ook weer mee gestopt. Op die nieuwe website staat een bericht dat ze weer een nieuwe Nederlandse blog gaat starten, half oktober. Dat is dus ongeveer nu.

Ingewikkeld, want het lijkt alsof ze drie keer hetzelfde doet (maar dat voelt/is voor haar denk ik heel anders). Maar hopelijk komt ze eruit! Vond Naoki altijd wel leuk om te volgen.

1 like

Ik doe altijd een primer onder balm en lippenstift zodat het langer blijft zitten. Die van Mac (prep and prime) vind ik top!

1 like

Je weet dat MAC niet dierproefvrij is?

3 likes

Nabla Liquid Lipstick! De kleur Kernel heeft een hele mooie, diepe paarse ondertoon.

1 like

Oehh thanks, ziet er goed uit :heart_eyes:

1 like

Bizar dat veel grote merken niet dierproefvrij zijn…

1 like

O jaaa sorry! Dacht dat ik in het algemene beauty topic zat :grimacing:

1 like

Door de video van Lotte (Lottelovebeauty) ben ik de veeg door m’n kast gaan doen en uit gaan zoeken wat ik in huis heb dierproefvrij is of niet.
Valt nog vies tegen, best veel wat ik gebruik is helaas niet dierproefvrij… Gelukkig sommige merken die favoriet zijn wel (rituals, bodyshop). En van veel dingen al vergelijkbare wel dierproefvrije alternatieven gevonden (lang leve de Holland&Barret).
Echter voor parfums vind ik het wel lastig. Echt al m’n favoriete merken zijn niet dierproefvrij helaas…

1 like

Ik ben nog steeds op zoek naar een dierproefvrij micellair water. Ik heb een gevoelige huid en reageerde super goed op die van Garnier, maar helaas niet dpv. Iemand een tip?

Voor de rest helemaal over qua verzorging/ make up. Zelfs de handzeep in de wc en de producten van mijn kind!! Nu de producten van mijn man nog.

Ik had er een gevonden van het merk Avril. Die wil ik gaan proberen als m’n micellair water van Garnier op is (mijn huid is ook een drama met verzorgingsproducten).
Vond het ook lastig om een dagcreme te vinden die dierproefvrij is, helemaal omdat ik graag met spf30 wil. Heb er nu een gevonden bij de bodyshop.
Aangezien ik vandaag pas alles onderzocht heb, ga ik eerst alles wat ik heb opmaken (dus best veel dat niet dierproefvrij is helaas). Daarna als dat op is ga ik al m’n alternatieve producten kopen.

1 like

Zo heb ik het ook gedaan. Eerst op, dan nieuw. Ik kwam er ook niet uit qua dagcreme. Ik gebruik nu in de avond de primrose olie van Kruidvat, en in de ochtend een SPF 30 van jetske ultee met daarover een bb/cc achtig crème van de bodyshop! Ik wil graag die van rituals nog proberen!

1 like

Ja moet nu ook weer helemaal uit gaan testen waar m’n huid goed op reageert en waarop niet. Maar het is het waard uiteindelijk. :blush:
Vooral van m’n parfums baal ik het meest, maar heb nu wel een goeie reden om bij bijvoorbeeld rituals parfums te testen!

1 like

Ik vind zelf de lijn van Dr. Jetske heeeel erg fijn (dus ook haar moisturizer). Alles is dierproefvrij en vegan :slight_smile: En ik draag dagelijks trouwens een parfum van Rituals :smiling_face_with_three_hearts: krijg er best vaak complimentjes over :slight_smile:

3 likes

Paula’s Choice is volgens mij ook diervriendelijk, zij heeft een hele fijne lijn voor de gevoelige huid.

2 likes

Ik let altijd goed op wat ik koop, of het dierproefvrij is. Ik haal meestal een blok zeep bij Lush, maar omdat ik nu die drukte wil vermijden heb ik zonder na te denken zeep gekocht van Dove… Ik zocht gewoon een prima zeepbar, maar ik ben gewoon vergeten op te letten… :roll_eyes:

Dove is sinds een aantal maanden toch ook100% dierproefvrij? Kwam volgens mij zelfs bij Naoki voorbij.

Echt?! Ik ga het even opzoeken! :slight_smile:

Ja volgens mij ontstaat daar verwarring over omdat Dove inderdaad zelf wel zegt 100% dierproefvrij te zijn, maar omdat het geproduceerd wordt door Unilever en die is niet dierproefvrij. Dat is met wel meer merken zo, ook Vision (zonnebrand) bijvoorbeeld.
Vind dat best lastig…

2 likes

Dit vind ik ook zooooo’n lastig punt…
Grappig, wist dat helemaal niet van Dove. Ruikt wel echt zo lekker altijd!