Blij dierproefvrij!

Nee, nog nooit van gehoord! Ik zal er eens naar kijken!

Goh geen idee waarom ik er niet aan had gedacht om op die site te kijken :woman_facepalming: Dankje! Ik vertrouw het inderdaad dan ook niet genoeg om te kopen!

Om de een of andere reden dacht ik dat Biodermal wat duurder was, maar zit nu de prijzen te kijken en dat valt heel er mee! Bedankt :relaxed:

1 like

Ik gebruik alleen nog maar Biodermal producten voor mijn gezicht, de crème die ik gebruik is wel best duur, maar ik koop het eigenlijk altijd voor de helft van de prijs. Eens in de zoveel tijd is er bij de Etos of bij de Kruidvat wel weer een 1 + 1 of 2 + 2 gratis actie!

1 like

Aaah oke klinkt dan wel echt goed! Wat voor soort huid heb je/probleemgebieden? :relaxed:

Gemengd, regelmatig onzuiverheden rond mijn mond en op mijn kaaklijn, snel vet ook daar en op mijn neus. Maar ik heb ook juist heel droge plekken en (vooral in de winter) wat last van eczeem.

Voor mij werkt de PCLE-crème heel goed ('s nachts de gewone en overdag de fluïde), maar ik zou hem niet zonder meer aan iedereen aanraden, hij is best wel specifiek en ik ken ook wel mensen voor wie hij helemaal niet werkt.

De face wash kan ik wel iedereen aanraden, hij maakt je gezicht gewoon heel goed schoon, maar is ook echt heel mild en totaal niet uitdrogend!

Deze, groot plaatje

1 like

Ja ben ook tevreden met biodermal!

2 likes

Bedankt, dat klinkt wel een beetje als mijn huid (iig gemend, onzuiverheden maar ook droge plekjes). Ik ga het eens uitproberen! :smile:

1 like

Ik heb nu parfum van bodyshop en rituals.

Make-up koop ik niet meer zo veel, mascara van catrice en heb nog een oogschaduwpalet en oogpotlood van urban decay.

1 like

Misschien weet je dit al, maar check even www.naoki.nl

Zij heeft een fijne dierproefvrije lijst.

Ik heb nu een geurtje van bae van de hema, maar heb ook van the bodyshop en bon parfumeur paris.

Geurtjes is mn enige struggle haha, want ze vervliegen allemaal zo snel. Itt chanel ofzo, maarja :woman_shrugging:

1 like

Ooh jee, had ook helemaal niet door dat ik 3 weken later reageer :joy::joy:

Hoi! Heeft iemand tips voor een fijne zonnebrand voor het gezicht, eentje die niet plakt en goed intrekt? Ik gebruikte eerst de anti shine van La Roche Posay, maar (op dat die ook niet dierproefvrij is) is hij wat te droog voor m’n gezicht.

Ik vind de zonnebrandcreme van Jetsle Ultee heel fijn! De Suncover SPF 30. Deze gebruik ik op zowel m’n gezicht als m’n lichaam. Trekt goed in en laat geen witte waas achter. Ik vind het qua substantie een beetje op een hele dunne bodylotion lijken en hij plakt echt minimaal omdat ie zo goed intrekt.

Ik vind de zonnebrandcrème voor gezicht van biodermal heel fijn! (ook voor lichaam btw maar daar vroeg je niet om)

@Kusjessoldaat @pastelzwart Ah bedankt voor jullie snelle antwoorden! Ik ga even op onderzoek naar welke me het fijnste lijkt, de prijzen zijn iig heel goed te doen :smiley:

1 like

Biodermal ia heel fijn inderdaad. De matterende versie bevat slechte alcoholen, de andere versie (ik dacht sensitive) niet.
Ik heb ook Jetske Ultee, prima voor het lichaam, maar op mn gezicht en hals/borstkas krijg ik er pukkels van (en gebruik ik dus de Biodermal)

Goed om te weten! Dan is die van Biodermal misschien meer geschikt. Ik heb wel een behoorlijk gevoelige huid, is die voor mij dan oké denk je?

Iedere huid is natuurlijk verschillend, maar mijne is ook behoorlijk gevoelig (daarom gebruik ik ook die zonder alcohol) en voor mij is dit de beste!

Bij etos is biodermal nu 1+1 gratis, ik heb net twee tubes gehaald voor het gezicht!

2 likes

Ik kom even dit topic uppen met een vraag!

Vriendinnen van mij gebruiken allemaal die Maybelline Superstay Matte Ink lippenstift en ik vind die heel mooi en vooral: blijft superlang zitten, echt gewoon een dag en nacht op een festival. Weet iemand een dierproefvrij alternatief? Ik heb Wet’nWild en Sleek geprobeerd maar die blijven niet zo goed zitten helaas

Ik vind die van jeffree star super lang blijven zitten.

2 likes

Ik gebruik nu de hema soft matt lipbalm 09 en vind die kleur echt geweldig. Alleen hij blijft niet lang zitten en geeft af, weet iemand toevallig een soort gelijke die wel blijft zitten en niet afgeeft? Ik heb wat rond zitten kijken maar kan niet echt iets soort gelijks vinden. Die van Hema heeft een paarse ondertoon en wat ik vind allemaal niet dus hoop dat iemand hier een goede alternatief heeft :blush: