Bloggers voor bloggers

Haha ja heel herkenbaar. Doe het dus ook eigenlijk niet. Of als ik meerdere ideeën heb, dan werk ik 1 idee uit, en maak ik van de rest kladversies die ik dan later uitwerk.

Gek genoeg heb ik bijna een jaar amper iets met mijn blog gedaan en vind ik het nu wel weer leuk. Vooral omdat ik nog steeds wel reacties krijg en nieuwe volgers. Hoewel dat een paar jaar geleden wel meer was.

@anon65426728 kladversies vind ik dus ook stom. Ik kijk er dan vervolgens nooit meer naar :smile:

1 like

Ben sinds kort een beetje aan het bloggen (hiervoor ook een tijdje, dat werd best goed gelezen) maar ben nu een totaaaale andere weg ingeslagen. Vind het nu wel lastig om lezers te “krijgen”.

Over vooruit schrijven: dat herken ik wel ja! Dan wil ik het liefste meteen publiceren.

Vind ik ook. Helemaal nu bloggen ‘dood’ is. Toch maar inhoudelijk reageren bij anderen en via Bloglovin’, denk ik.

1 like

Hoe komt dat dan?

Waar ik overigens moeite mee heb is het belang van beeldmateriaal op social media, en dan nog het liefst waar je zelf opstaat. Gisteren poste ik een foto waar ik opstond en kreeg ik dik 2x zoveel likes dan normaal.

Dat is aan de ene kant leuk en vleiend, aan de andere kant wil ik heel hard roepen:

“Ik heb heel veel makeup op en zo zie ik er echt niet uit als ik uit bed kom!”

En:

“Waarom liken jullie mijn blogs - waar ik zo mijn best op doe - niet net zo hard, terwijl jullie ze - aan de statistieken te zien - wel gewoon graag lezen?!”

Klinkt misschien ondankbaar en hoop dat ik het goed geformuleerd heb. Ben heel benieuwd of jullie dit herkennen!

Andere bloggers, hebben jullie dat ook, dat wanneer je niet binnen korte termijn enthousiaste reacties hebt op een nieuwe blog, dat je dan ineens denkt:

“Shit, misschien dit eigenlijk helemaal niet boeiend, waarom hou ik m’n verhalen niet gewoon voor mezelf?”

Terwijl je weet dat er gewoon heel veel mensen het lekker vinden om te lurken enzo… Ik sta uiteraard achter alles wat online komt, maar vraag me soms af ‘waarom the fuck’ ik toch altijd de behoefte heb alles met de buitenwereld te willen delen.

@anon65426728 ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic. Het blog-tip-topic is voor het delen van updates. Zodat alles overzichtelijk blijft.

Ah, excuses, dankjewel voor het regelen!

Ik zie daar nu ook nog andere berichten staan. Had ik niet gezien. Dus ik snap de verwarring. Maar zo blijft het hopelijk overzichtelijk.

1 like

Zijn er mensen met een nieuwsbrief? Ik verstuur altijd mijn laatste nieuwe blogpost. Maar via Mailchimp moet je verplicht een adres tonen. Weinig zin om mijn huisadres te vermelden.

Ik wil binnenkort een domein kopen en via wordpress dan gaan bloggen, maar bij wie zitten jullie? En hebben jullie zelf je layout gemaakt of ergens gekocht?

De mijne is gehost bij mijn zwager. Dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Je hebt veel gratis sites met themes maar ik vind themeforest.net heel fijn. Betaal je wel maar dan heb je ook heel veel keus. Daar is de mijne ook van die ik vervolgens zelf heb aangepast.

1 like

Aah daar staan veel leuke themes op! Dank je voor de tip! :slight_smile:

1 like

Sommige zijn wat betaalbaarder dan anderen. Maar ik vind $30 niet veel als je er een hele tijd gebruik van gaat maken en je meteen een mooi design wilt.

1 like

Ik ben heel tevreden over Antagonist. Hun helpdesk helpt me ook altijd snel als dat nodig is. En ThemeForest is inderdaad een goed tip, daar staan veel betaalbare themes op.

2 likes

Ik weet niet hoe… maar bij mij staat m’n adres niet onderaan de nieuwsbrief.

Weet dat ik ooit wel een adres in heb moeten vullen en gewoon iets willekeurigs verzon. ‘Hoofdstraat 123, 4567 AB’ in ‘Stad’, zoiets…

Ik zit al bijna 10 jaar met verschillende hostings bij antagonist. Ze hebben al die jaren nog nooit downtime gehad en ze hebben echt een hele goede klantenservice die snel antwoorden en je heel uitgebreid helpen. Ik vind het echt een aanrader!

Qua lay-out deed ik het vroeger zelf, nu vind ik het fijner om er iemand voor in te huren. Goedkope tussen oplossing is een design kopen via bv Etsy :slight_smile:

1 like

Ik zit ook bij Antagonist inderdaad! Verder heb ik een theme gekocht via Wordpress. Je hebt daar een hoop gratis en betaalde opties. Ik heb ook zo’n 30 dollar betaald en dat vind ik echt een prima prijs voor alle mogelijkheden die je hebt.

1 like

Weet niet of dit nut heeft want ik heb geen idee hoeveel FF’ers er nou bloggen (zou leuk zijn als dit topic wat actiever werd haha), maarrrrr… ik heb helemaal ontdekt hoe ik m’n eigen storytemplates maak in Canva! Ik gebruikte Canva daar al voor, maar ik heb nu templates in m’n eigen huisstijl gemaakt. Nu hoef ik in de app alleen nog even een foto erin te slepen et voila! Voorbeeldje:

Ik vind het ook echt heel leuk om te doen en je hoeft hier helemaal geen handige harry voor te zijn.

Dan nog een tip. Ik gebruikte altijd Linktree of lnky om vanuit Instagram naar verschillende links door te linken. Dus laatste blog, maar bv ook m’n receptenpagina of m’n weekoverzichtjes. Maar eigenlijk is het ‘dom’ dat je hier een externe partij voor gebruikt, terwijl je ook gewoon een speciale pagina binnen je eigen blog kan maken waarop je snelkoppelingen plaatst. Niet alleen behoud je zo je views (ipv dat ze naar linktree oid gaan), je kunt ook zelf de vormgeving bepalen. Bij Linktree moet je daar bv al voor betalen.

Zie mijn insta voor een voorbeeld: https://www.instagram.com/lastdaysofspringblog/

Vond het wel een goede tip :smile:

Oh en voor iedereen die een beetje bloginspiratie nodig heeft schreef ik laatst een blogpost met ideetjes voor persoonlijke blogs:

Het lijkt me leuk om wat meer blogs van FF’ers te ontdekken! Ik zie soms iemand wel verwijzen naar haar blog, maar dan zonder link. Dus bij dezen ook een oproep om je updates in het blog tip topic te delen: Het blog tip-topic

6 likes

@tuula gaaf gedaan!

Ik blog op dit moment niet, wel echt jaaaaren gedaan en soms kriebelt het wel weer om op te starten. Maar ik weet gewoon niet zo goed hoe en wat ik wil. Lezen mensen nog blogs? Vooral beginnende blogs? En wil ik me dan vooral op lifestyle focussen, of toch een poging wagen op beauty? ik weet het nieeeet.

1 like