Bloggers voor bloggers

Het is de laatste jaren alleen maar makkelijker geworden. Bij mijn host (ik heb alleen geen blog) kun je, nadat je bent ingelogd, met 1 klik op de knop Wordpress installeren. En het scheelt ook al een hele hoop dat Wordpress zo gebruiksvriendelijk is dat veel al voor zichzelf spreekt.

Thanks voor je reactie! Elke keer als ik erop google dan zie ik door de bomen het bos niet meer, maar fijn om te horen dat het minder ingewikkeld is dan het nu lijkt. Heb je misschien aanraders voor een fijne hosting?

Ik heb bij verschillende hosts gezeten, waaronder Antagonist en Vimexx. De laatste is een stuk goedkoper en heb ik nog niet helemaal goed getest, maar tot nu toe werkt het prima en is alles duidelijk.

Het lijkt alsof het heel ingewikkeld is, maar het valt écht mee, de laatste jaren is er een hoop veranderd en makkelijker gemaakt. Ik stam nog van de tijd dat je alles handmatig moest doen :’) Nu is het op een enkel knopje klikken en een beetje slepen met dingetjes.

1 like

Dat klinkt alsof het met wat uitzoekwerk wel moet lukken, dank je!

1 like

Volgens mij is het inderdaad heel makkelijk ‘tegenwoordig’!

En als je nu zin hebt om te schrijven, begin dan in ieder geval vast met schrijven! Gewoon in word enzo! Als je site er dan is knal je het er dan gewoon lekker op!

(Enne, zet je het dan in het blog topic? Ben benieuwd!)

1 like

Haha dat is wel een goeie tip ja. Ik ben normaal meer van dat ik eerst alles uitgedacht wil hebben voordat ik start, maar dit is natuurlijk ook een manier om te kijken of ik het over een langere periode ook nog leuk vind

1 like

En je hoeft natuurlijk niet meteen een eigen domein te hebben he! Als je eerst wil kijken of het uberhaupt iets voor je is kun je ook eerst gratis beginnen bij wordpress.com of blogger.com. Prima om mee te beginnen hoor!

2 likes

@Din je bent van harte welkom gezellig mee te posten. Spam wordt echter niet getolereerd.

1 like

Ik ben om en ben toch weer een blog begonnen. Nu ben ik me een beetje in de avg aan het verdiepen. Ik heb al een cookie melding, maar hebben jullie ook een privacy policy? Is dat nodig?

Houden jullie rekening met de lengte van jullie blogs? Ik weet dat je eigenlijk maximaal 1000 woorden moet gebruiken, maar ik heb gewoon veel te vertellen. (Vandaag weer een weekoverzicht van 1368 tekens :thinking:)

Ergens denk ik ‘mijn blog, ik mag het zelf weten’, maar ik vind het ook wel leuk als mensen het met plezier lezen en niet afhaken omdat het teveel info is…

Enne @Amoruccio is officieel wel verplicht geloof ik… Ik gebruik een plugin genaamd ’ GDPR Cookie Consent Banner’ en heb zelf een pagina gemaakt met een privacy policy.

Ik hou alleen een minimum aan van 300 woorden op pagina’s die relevant kunnen zijn voor Google (reviews, nieuwtjes…). Ik denk niet dat er ivm met SEO een maximum bestaat (zolang alle content relevant is), en je bezoekers willen volgens mij gewoon je post lezen (en dat lijkt me, gezien een weekoverzicht meestal geen centraal thema heeft, het belangrijkst). Zolang alles opgedeeld is in kortere alinea’s!

Gebruik je Wordpress? Yoast is een interessante plugin waarmee je niet alleen kan zien hoe je post scoort qua SEO maar ook qua leesbaarheid! Het spoort je echt aan om tussentitels te gebruiken, te letten op actief/passief…

Thanks! Ik heb inmiddels ook beide.

Ik lees persoonlijk liever lekker lange blogs dan korte. Ik let niet specifiek op het aantal woorden eigenlijk. Inderdaad, wanneer het overzichtelijk is met alinea’s en het boeiend is zullen lezers denk ik niet afhaken om +300 woorden!

Ja ik heb Yoast inderdaad, voelt als een soort game om alle bolletjes in het groen te krijgen :blush:

Als ik over een specifiek onderwerp schrijf en een blog wordt langer dan 1000 woorden, probeer ik em meestal ook op te delen, heb het idee dat mensen dat wel prettig vinden.

1 like

Zie dat het een oud topic is, maar volgens mij is dit wel het beste topic voor mijn vraag, dus ik blaas nieuw leven hier (hoop ik).

Hebben jullie een gratis blog (dus met www.naamblog.wordpress.com oid) of hosten jullie een blog en is het gewoon www.naamblog.nl En waarom hebben jullie dat? Ik twijfel zo erg tussen die twee.

Oh en waar host je je blog?

Ik vind een .nl vaker wel netter dan een .wordpress! Het kost wel geld om te hosten dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik zit zelf bij TransIP en daar ben ik wel heel tevreden over.

1 like

Ik vond inderdaad een ‘‘echte’’ .nl wat mooier staan. Ik heb mijn hosting bij Antagonist en ik betaal 101 euro per jaar voor het hosten en de domeinnaam.

Hebben jullie misschien nog tips om meer volgers te krijgen op Instagram? Ik ben nu al best een tijdje bezig, maar er zit niet heel veel vaart in bij mij.

1 like

Ja ik vind dat ook netter alleen het lijkt me zo zonde geld als het dan weer niets word. Daarom twijfel ik een beetje :sweat_smile:

Ben je al langer aan het bloggen of begin je net? En doe je het voor de leuk, of wil je het echt opbouwen tot iets met veel bezoekers? Ik denk dat ik daar een beetje van af zou laten hangen of (en hoeveel) geld je er aan uit wil geven. Ik blog trouwens niet maar run wel een website en dat doe ik via Squarespace. Is zowel hosting en domeinnaam als een hele fijne editor waar je alles mooi in kan vormgeven.

1 like

Je kan altijd beginnen op .wordpress en het later nog omzetten naar .nl, dan kun je het even uittesten en kijken wat prettig werkt.

1 like

Misschien dat ik idd maar gewoon ga voor eerst . Wordpress.nl Vind dat met als jou @Barend wel iets minder mooi, maar kan dan natuurlijk wel even kijken of het werkt. Al zit ik dan met de naam, die is dan natuurlijk niet al geclaimd.

En @Dazed dat weet ik nog niet zo goed hoe serieus ik dat wil doen. Serieuzer dan hiervoor altijd, maar verder dunno.

@George ik weet niet of je iets aan deze tips hebt?

https://www.fotografille.nl/tips/groeien-op-instagram-tips

En ik heb zelf het idee dat de combinatie van Pinterest en Instagram het ook goed doet. Ohmyfoodness is daar ook sinds kort heel actief mee, met Pinterest, en volgens mij werkt dat goed. Je maakt mooie foto’s van je eten, dus dan gaan mensen vast wel snel doorklikken!

2 likes