Bloggers voor bloggers

Dat is een hele goeie tip! Ik zie inderdaad wel in de analytics van mijn site dat er verkeer van Pinterest af komt, terwijl ik daar zelf nog niets op post. Ik ga ermee aan de slag, thanks!

1 like

Dit is bij mij ook een ‘probleem’. Ik blog ook en heb daar aardig wat bezoekers verzameld, maar op Instagram blijft de teller maar rond de 400 hangen. Het helpt denk ik ook niet dat mijn profiel op privé staat. Heb al wel eens getwijfeld om dat aan te passen, maar een openbaar profiel voelt toch niet helemaal oké.

Is je instagram pagina je eigen persoonlijke pagina? Ik kan me voorstellen dat je die niet openbaar wilt. Is het een optie om een aparte instagrampagina aan te maken voor je blog? Dan is dat gewoon het verlengde van je blog en dan kan je vast wel doorgroeien.

Zit me trouwens wel af te vragen, wanneer is een blog ‘groot’ genoeg eigenlijk? Hebben jullie echt een doel waar jullie naar toe willen werken?

1 like

Veel de interactie opzoeken! Stories gebruiken en daar ook polls e.d. inzetten, reageren op andere accounts, zelf mensen volgen, posts van andere toffe accounts reposten in je stories. Hoe meer interactie, hoe beter je naar voren komt in het algoritme van Instagram

2 likes

Ja, dat zou wel een idee zijn. Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht! Thanks!

1 like

Je kunt de domeinnaam ook alvast vastleggen. Dat is heel goedkoop en dan kun je later een hostingpakket nemen en je domeinnaam daaraan koppelen.

1 like

Oh echt? Dat wist ik niet. Klinkt wel als een goede optie! Doe je dat dan ook daar waar je je website gaat hosten of hoeft dat niet?

Kan, maar hoeft niet. Volgens mij is verhuizen een paar euro meestal. Handigste is wel gelijk op dezelfde plek maar meer omdat het een extra stap scheelt.

1 like

heb net even gekeken, maar het is helemaal niet moeilijk inderdaad. super bedankt voor de tip! Ga vanavond gelijk de domeinnaam registeren en een wordpress.nl blog openen.

2 likes

Leuk, veel succes alvast. Oh en qua hosting kun je op verschillende plekken je WordPressblog ook importeren. Daar zou je ook al naar kunnen kijken. Wordt het straks helemaal makkelijk :).

1 like

Dit kan onder andere via Antagonist @Marquez, daar ben ik zelf heel tevreden over!

Ik heb inmiddels een pinterest account aangemaakt en er zijn al een paar recepten van me gepind! Verder heb ik mijn Instagram zakelijk gemaakt zodat ik daar ook de statistieken van kan inzien. Qua likes merk ik nog geen verschil, dus daar ben ik blij mee.

Voor mijn blog heb ik niet echt een doel waar ik naartoe wil werken, ik zou het leuk vinden als ik een paar duizend volgers op Instagram heb en wat meer interactie heb, maar ik doe dit gewoon als hobby, dus ik heb verder geen ambitie om geld te verdienen met mijn blog.

1 like

Misschien kijk ik er overheen, maar wat zijn de linkjes naar jullie blogs?

De domeinnaam is er, ik heb een wordpress.nl aangemaakt en nu kunnen we alles installeren! Dus thema uitzoeken e.d. (en dat is zo lastig vind ik. Teveel keuze)

Kom ik er net ook nog eens achter dat ik dus al 3 blogs had waarvan een uit 2014 kwam. Echt al te vaak begonnen en na drie berichten plaatsen weer gestopt, haha.

@tuula, als het zover is en het is wat, dan zal ik wel even een linkje plaatsen :slight_smile:

2 likes

Mijne is Keukenrebellen.nl, gaat over en drinken dus :smile:

1 like

Mijne is daintydream.com maar ben niet heel actief meer, staat wel altijd in de planning, zodra de kleine weer naar school mag haha. Ik kijk wel vaak op die van jou!

Geen idee of ik er nu over heen zit te kijken, maar hoe krijg je in wordpress voor elkaar dat als je op home klikt je hetzelfde ziet als wanneer je op de naam van je blog klikt? Gewoon je gedeelde blogberichten zeg maar.

Je zou denk ik je design kunnen kopiëren naar je front page? Wel effe een backup maken want ik ben niet zeker of dat werkt.

1 like

Waar kom je nu dan op uit als je op home klikt?

2 likes

Als je nu op Home klikt, kom je op de pagina Home uit. En daar staat niks zinnigs. Dus nu dacht ik of ik moet home maar gewoon weghalen, maar eigenlijk zie ik dat op elke website wel staan.

@VickyViolence hm ik werk met een kant en klare template, weet niet of dat dan ook werkt?

Ik vind Wordpress nog behoorlijk ingewikkeld. Hebben jullie toevallig nog tips voor handige handleidingen/boeken oid?

!! Heb effe gezocht, maar je moet dus in Settings (Instellingen) naar Reading en dan hier aanpassen welke pagina als homepage getoond wordt:

Bij mij is dat Beauty without the bs., da’s de paginatitel van mijn blogpagina. De posts page hoef je niet aan te passen gezien je posts page je homepage wordt. Ik hoop dat 't zo werkt!

Ik google al mijn wordpress vragen gewoon en kom daar eigenlijk al heel ver mee.

1 like