Ik heb hem gekocht, en doe mee! Stond al een tijd op mijn TBR dus mooie gelegenheid om die nu eens op te pakken.
Leuk, ik doe ook mee! Ga eerst m’n huidige boek nog even uitlezen (wij waren hier) daarna begin ik met de challenge. Hopelijk loop ik niet teveel achter op de rest.
Al gelezen
Mijn mening:
De eerste helft mooi, maar naar het einde vond ik het steeds minder worden
Ik heb hem vorig jaar al gelezen dus ik sla deze keer ook over!
Ik doe mee, leuk!
Ik wilde deze al lezen, dus ik doe ook mee! Inmiddels besteld bij Boekwinkeltjes
Ik heb 'm al gelezen dus ga de discussie hier zeker volgen! Eén scène is me zo bij gebleven in dat boek: als er nog amper eten is en de hoofdpersonen met moeite een pannenkoek hebben gemaakt/gekocht en dat die dan wegwaait tijdens een storm THE PANCAKE! Echt hartverscheurend vond ik dat
Ik heb hem uit! Heel leuk om hem later hier samen te bespreken, benieuwd wat anderen vonden
Maar wat vond je er zelf van?
Ik dacht dat het de bedoeling was om te wachten tot het einde/iedereen hem uit heeft
Ik dacht juist van niet maar ik kan alleen een berichtje van @Marquez vinden dat het haar leuk lijkt om tussendoor te bespreken en de openingspost is alleen gericht op ander boek.
Is het de bedoeling (of de wens) om vanaf 11 december over het boek te posten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik las inderdaad ook “tussendoor” maar die kun je op 2 manieren lezen haha. Ik ben niet meer tussendoor het boek aan het lezen maar juist uit, dus vandaar mijn twijfel.
Als de een hem uit heeft en al over het einde post en de ander weer tussendoor wordt het misschien zo’n warboel met spoilers dus daarom schreef ik nog niet zomaar een hele post!
Sorry beetje laat, maar ik dacht zelf dat gewoon met spoilers bespreken prima kan voor 11 december. Die tussendoor kan idd op meerdere manier geïnterpreteerd worden, had ik niet eens over nagedacht. Ik vond het zelf wel leuk met dat boek over dat moerasmeisje dat we dat deden. Was het topic wel lekker levendig! maar opzich maakt het niet echt uit, we bespreken het toch wel de 11de. @MJDLH ja dat snap ik ook wel weer, maar duidelijk aangeven waar je bent kan prima denk ik. Nou ja het maakt eigenlijk ook niet heel veel uit.
tot pagina 180
Ik kan er niet zo goed tegen als namen worden gereduceerd tot 1 letter zoals R, en bedenk me nu pas dat eigenlijk niemand bij naam genoemd word, ik herinner me alleen dat gezin (Inuit ofzo?). Ben benieuwd of daar een reden voor is. Behalve een eventuele uitwissing.
Ik snap ook niet helemaal waarom die ferry er nog is als alle andere uitgewiste dingen vernietigd moeten worden. Of zijn boten niet helemaal gewist maar alleen bootreizen?
Ik heb het idee dat ik iets belangrijks over het hoofd zie of vergeten ben
uitgelezen
Ik had echt hoge verwachtingen van dit boek. Het idee erachter vond ik enorm interessant, maar de uitwerking viel echt tegen. Voor mijn gevoel gebeurt er niet zo heel veel, of ontwikkelt het verhaal zich heel traag.
Ik doe ook mee!
Uitgelezen
Het was voor mij een boek vol tegenstellingen want ik vond er eigenlijk weinig aan, maar had wel enorme drive om hem telkens weer op te pakken en verder te lezen. Ik sluit me aan bij wat eerder gezegd werd, eerste helft pakte me en daarna werd het wat meh.
Een boek waarbij ik vooral veel “waarom” voelde. Het voelde zo triest, zo zinloos, ofzo. Wat zit hierachter? Waarom zou iemand dit doen. Ik miste toch wat achtergrond?
Ook een boek waar ik weer tot de ontdekking kom dat boeken uit Japan niet helemaal voor mij zijn. Het onuitgesprokene wat ik vaak in deze boeken zie, de andere schrijfstijl, hetgeen je zelf in moet vullen - het is niet helemaal mijn ding. Ik heb nu een paar keer boeken opgepakt van Japanse schrijvers en ik zal het zeker nog wel eens vaker doen, maar ik blijf altijd met een gevoel achter dat ik het net niet helemaal begreep. wat @Ferngully ook zegt, zie ik!
Aah morgen is de deadline! Ik heb 'm al een tijdje uit dus ga eens even bedenken wat ik er van vond.
Poll: heb jij 'm al uit?
- Ja
- Ben er mee bezig
- Was het helemaal vergeten
- Ik doe niet mee deze ronde
0 stemmers
Ik ben er in begonnen maar vond het helemaal niks, helaas
Staat nog steeds in reservering bij de bieb dus ik red het niet
Ik had bij het lezen al aantekeningen gemaakt en zie dat m’n eerste aantekening was : ik ben benieuwd of de andere kant vd bergen aan bod komt. En zoals dat een onbeantwoorde vraag bleef, bleven een hoop vragen na het lezen onbeantwoord (zoals waarom???).
De personage benamingen stoorde me best wel. Mama, papa, de oude man.
Ik vond het verhaal in het verhaal luguberder eerst dan het hoofdverhaal en het overviel me ook steeds dat ze daar weer waren. Maar uiteindelijk vond ik dat in het verhaal toch wel mooi symbolisch met het hoofdverhaal.
Ik vond het saai om de verbazing en uitleg over alledaagse voorwerpen te lezen. Maar vond het wel mooi beschreven hoe ze zo hun best deden.
Op gegeven moment stond er dat je boeken wel voor iets anders dan het originele doel mocht gebruiken, maar dat vond ik zo’n onzin. Want al die boeken moesten toch verbrand worden? En je was juist de sjaak als de geheime politie iets vond.
Ik vond het ook weer heel mooi hoe er bij de mensen geen leegte achter bleef als een voorwerp of baan daarmee verdween.
Het hele boek voelde best rustig en ergens ook liefdevol om te lezen. Maar was ook best luguber of absurd. En achteraf bleef ik wel met vragen zitten van je weet eigk niks over het waarom. Stoorde me tijdens het lezen niet zo, want ik dacht al dat ik er niet achter zou komen. Heb 'm best snel uitgelezen en wilde ook graag doorlezen.