Ik was op een gegeven ogenblik wel een beetje de weg kwijt, want las in alle haast elke keer Mr. Weston (in gesprek met Mr. Knightley). Ergens wordt er dan ineens iets geschreven over een goede vrouw zijn en dat ze tijdens haar leven voorbereid werd op dit huwelijk en ik dacht heh hij was toch in gesprek met Mr. Weston, wat heb ik gemist? * @still Heeft me gecorrigeerd: alleen Mrs Weston was aanwezig en ik moet niet meer lezen als ik slaap heb 
Verder heb ik wel een beetje medelijden met Harriet, duidelijk dat ze mr. Martin eigenlijk niet wilde afwijzen. Harriet kijkt duidelijk heel erg op tegen Emma en wil het per se in haar ogen goed doen.
Wel heeft Emma denk ik beetje bord voor haar kop, mr. Elton geeft haar elke keer complimenten: hoe ze Harriet heeft omgetoverd tot een superieure versie van zichzelf en over hoe goed ze wel niet kan schilderen. Emma schuift de complimenten elke keer af op Harriet, maar ik denk dat hij vooral enthousiast is over Emma eigenlijk.
Je hebt helemaal gelijk, mijn hoofd maakte gisterenavond het onderscheid tussen Mr. en Mrs. niet meer, vandaar dat ik er gewoon klakkeloos vanuit ging dat ze er alledrie waren haha