Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

5 likes

Ja, ik dacht dat het teveel moeite en tijd zou zijn voor 99 cent, maar ik heb geen zin om meerdere euro’s kwijt te raken en ik wil het boek z.s.m. Straks maar even mailen.

1 like

Ik ga vanavond een heel mooi plekje maken voor deze boekenclub in mijn bullet journal :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: (ik weet alleen nog niet hoe precies)

3 likes

Ja verdorie Bol heeft me een heel ander boek gestuurd en nu is de mooie hardcover uitverkocht :tired_face:

1 like

Kunnen we het boek nog wijzigen naar deze?

5 likes

Ugh, balen! Hopelijk maakt dit het een beetje goed:

13 euro via Amazon!

En anders die vintage classic versie die ik hierboven gepost heb, die versies zijn ook mooi! (wel paperback)

Yes besteld! Dankjewel <3 nu hopen dat ik thuis ben als hij komt haha…

1 like

Ahhh ik wist dat alle Austen boeken in die Vintage Classics uitgave waren (zoals die bovenstaande roze Emma), maar blijkbaar ook Wuthering Heights, Jane Eyre et cetera. Die zijn ook mooI!

Ik wilde ook altijd die Austen edities hebben, maar twijfelde ook over die clothbounds. Staan ook zo mooi samen. Maar deze dus ooook, denk dat ik dan maar verder ga in deze versies haha, gezien ik Emma nu toch in deze gekocht heb vanwege het kleine prijsje.

(aangezien we toch nog over weinig kunnen praten, dan maar even een cover appreciation post haha)

6 likes

Ik wil de klassiekers in een mooie uitgave, hardcover het liefst. Geen kleine lettertjes, want ik word ouder. Er zijn online zoveel edities beschikbaar, maar bijna bij geen enkele zijn de bladzijden te zien.

Hebben jullie een collectie en zo ja, van welke uitgever?

Edit: in het Engels.

Ik sla voor deze keer over, ik wil wel graag nog een keer meedoen, maar op dit moment gaat het ff niet lukken.
Veel leesplezier!

2 likes

Na alle prachtexemplaren wil ik graag mijn kringloopparel delen (deze uitgave is verantwoordelijk voor de Emma suggestie)

18 likes

Mn moeder kwam vandaag met haar exemplaar dus ik ben good to go!

Heb deze dus 15 jaar geleden ofzo ook al eens gelezen. Was echt gek op Jane Austen vroeger.

Mijn plan is om in de metro naar werk te lezen! Hoop dat ik lang genoeg van mijn telefoon kan afblijven. Ik was dus echt gek op lezen vroeger. Las zoooveel. Tegenwoordig heb ik helaas de concentratie van een bromvlieg. Ben benieuwd of ik het volhoud!

23 likes
  1. Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
    In het Engels, omdat deze beschikbaar is via Kobo Plus.

  2. Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
    Ik heb de samenvatting gelezen en dat klinkt als een leuk boek. Ik hoop dat het een boek is waar ik door wil lezen en dat het niet te moeilijk is, vooral omdat ik de Engelstalige versie ga lezen.

  3. Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
    Ik lees nooit klassiekers en het valt dan ook totaal buiten mijn normale leesgenre. Wel leuk om een keer te proberen!

  4. Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
    Ik heb nog nooit bij een boekenclub gezeten en heb ook nog niet echt een beeld van waar ik notities van moet maken en waar we het over gaan hebben. Dus ik ga in ieder geval de eerste week even aankijken hoe/wat. Als me dingen opvallen in het boek ga ik ze in de notities van mijn telefoon zetten.

  5. Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips? Laat het ons weten. Zo helpen we elkaar.
    Ik hoop dat ik en beetje bij kan blijven met het aantal pagina’s per keer en hoop vooral dat het boek niet te lastig is.

Net een bundle van Jane Austen gekocht voor op mijn Kobo voor 49 cent, ben benieuwd! Ga nu alle data in m’n agenda schrijven :slight_smile:

3 likes

Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
De Engelse versie want een ook bij een goede vertaling gaan belangrijke nuances verloren.

Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Dat het geen bakvisroman is, maar gewoon een leuk boek dat de zeitgeist goed weergeeft.

Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Ik ben bekend met veel Nederlandse klassiekers maar ook die uit het Engels taalgebied. Ik ben een letterkundige. :stuck_out_tongue:

Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Ik ben veel te chaotisch om systematisch te werk te gaan.


Happy reading!

18 likes

Wat zijn er veel varianten van zeg…
dit is de mijne :slight_smile:

4 likes

Super leuk, ik ga ook mee doen. Beetje uit m’n comfort zone en ga wel het Engels proberen. Maar hij is onderweg

2 likes

Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
Ik ga beginnen in het Engels, want gratis gedownload op mijn e-reader. Maar heb bij mijn ouders nog een fijne Nl-talige harcover editie liggen, dus misschien schakel ik nog terug

Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Ik heb het boek een jaar of 10 geleden voor het eerst gelezen. ik weet niet of ik het sindsdien vaak heb herlezen (ik denk nog een keertje een jaar of twee later), maar heb de serie (met Romola Garai en Dumbledore-acteur!) ondertussen al -tig keer gezien. Ik hoop dus dat ik het boek beter ga vinden dan de serie. En grappiger. Ik weet niet of ik de eerste keer dat ik Emma las, de humor van Jane Austen al helemaal door had, maar ondertussen apprecieer ik haar subtiele Engelse humor heel erg. Misschien dat dat in de Engelse versie ook beter tot zijn recht komt.

Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Wel, Emma was voor mij de eerste echte klassieker die ik las. Die viel zo mee dat ik de jaren nadien heel wat klassiekers heb gelezen. Alles van Jane Austen, Charles Dickens, de Bröntes maar ook wat Russen en Franse klassieke auteurs. Sindsdien ben ik van mening dat als iets 200 jaar lang goed gevonden wordt, het toch wel een zekere kwaliteit bevat. De laatste jaren heb ik weer wat minder klassiekers gelezen

Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Geen idee.I’ll go with the flow:). Ben vooral benieuwd welke dingen hier besproken zullen worden.

2 likes

Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
In het Engels, omdat ik die al heb. Ik heb deze uitgave: https://www.bol.com/nl/p/jane-austen-barnes-noble-collectible-classics/9200000095647155/

Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Ik heb er niet veel verwachtingen bij, ik heb niet eerder iets van Jane Austen gelezen. Ik hoop op een beetje makkelijk te lezen Engels.

Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Ik lees nooit klassiekers, ben meer van de fantasy en sciencefiction. Dit is totaal wat anders, maar ik heb normaal niet de behoefte boeken met anderen te bespreken omdat het dan niet meer voelt als de wereld waar ik in zat. Daarom is een totaal ander boek dan normaal daar wel geschikt voor denk ik.

Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Dat weet ik nog niet, ik heb nog nooit bij een boekenclub gezeten. Ik heb zat notitieboekjes die ik niet gebruik dus misschien krijgen die nog nut.

Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips? Laat het ons weten. Zo helpen we elkaar.
Ik bespreek nooit boeken omdat de keren dat ik dat deed (jaren terug) dat voelde alsof het een ander verhaal werd dan ik had beleefd. Dit is echt heel anders, dus ik merk wel hoe het bevalt. Verder hoop ik dat het Engels goed te doen is.

1 like