Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Doen we ook een FF Boekenbal in dresscode?

15 likes

Ik zie allemaal dingen over notities en plakkertjes, maar over wat voor soort dingen zou ik notities moeten maken? Sorry ik heb nog nooit zoiets gedaan haha. Waar moet ik een beetje aan denken?

3 likes

Mijn boek moet uit een andere bieb komen, want mijn bieb had alles uitgeleend. Hopelijk ben ik op tijd om alles te kunnen lezen

1 like

12 likes

Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
Ik lees het boek in het Nederlands, omdat ik denk dat ik er in het Engels sowieso niet doorheen kom.

Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Ik heb niet zo veel verwachtingen. Ik hoop wat van Emma te leren en wat diepere lagen en achtergronden te weten te komen. Geen idee of dit het boek ernaar is.

Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Nee ik lees af en toe wel een klassieker, maar meestal de wat populairdere romans. Om een beeld te geven, ik heb De Passievrucht net voor de tweede keer gelezen (was vergeten waar ‘ie over ging) en nu heb ik een klein begin gemaakt in De Opwindvogelkronieken van Murakami.

Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Ik ga per deel dat we bespreken notities maken op papier. Ben namelijk bang om te spoileren😅

Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips?
Ik hoop dat ik wat kan bijdragen aan de discussie rond het boek, dat moet ik nog even zien. Tip: Als ik me niet kan concentreren zet ik mijn telefoon op stil en moet ik verplicht een uur lezen, soms ook met timer. Zolang die niet afgaat mag ik niet stoppen. Maar de timer ben ik vaak na 5 minuten al vergeten, dan zit ik er meestal helemaal in.

1 like

Ik ben er in begonnen maar ik sla deze ronde over, kom er niet doorheen ( is geen boek voor mij)

1 like

Ik denk dat als ik iets over het boek wil zeggen ik er even een bladwijzer tussen plak, zodat ik het niet helemaal terug hoef te zoeken. Ik denk niet dat ik hele verhalen ga noteren.

Ik weet niet meer wie het net zei, maar iemand zei dat het zo leuk was voor mensen die al lang niet gelezen hebben of die nooit dit soort boeken lezen. Ik heb afgelopen jaren alleen maar van die ‘hoe word ik een boss’ boeken gelezen of juist van die chicklits van een paar euro van het kruidvat, dus de boekenclub heeft mij inderdaad wel gestimuleerd.

3 likes

Heerlijk! Zit je in een cafeetje?

2 likes


Ideaal moment om te beginnen! (Vliegtuig)

9 likes

Poe, wat een lange zinnen soms. Mijn Engels is vrij goed, maar ik heb toch wat moeite met dit boek. Ik lees overigens alle mannen- en vertelstukjes met de stem van Sir David Attenborough in mijn hoofd en de vrouwenstukjes met de stem van Claire Foy uit The Crown of McGonagall uit Harry Potter.

9 likes

Voor de mensen die niet door het fysieke boek komen en de mogelijkheid hebben om naar een audiobook te luisteren, dan zou je dat (als je wil) ook nog kunnen proberen! Ik heb ook weleens dat ik in het fysieke boek er nog niet echt lekker in kom, maar door te luisteren wel. Ik vind audiobooks ook echt ideaal, lekker luisteren naar een boek terwijl je aan het reizen bent of iets van het huishouden doet oid.

Mijn boek is bij mijn ouders bezorgd, vanavond of morgen ga ik beginnen!

3 likes

Is dan wel wat onhandiger dat je niet weet op welke pagina je dan bent, volgens mij staat er geen versie bij waarin ie ook de blz’s laat zien

Nee, maar bij een nieuw hoofdstuk noemen ze meestal wel het hoofdstuknummer! Dus dan weet je ook wanneer je bij bent met het deel van die week. :smile:

1 like

Yessss

9 likes

Ik heb net deze voor een euro opgehaald via marktplaats, en gelukkig zat er onder de lelijke papieren omslag nog een mooie kaft verstopt!

10 likes

Heb eerst in het Engels geprobeerd maar, is mij toch te moeilijk. Nu 1 gevonden in het Nederlands.

2 likes

Ja echt zo heerlijk om te zitten en af en toe mensen te kijken!

1 like


Yehes, de bieb had 'm nog. Ik vind het Engels goed te volgen, trouwens.

3 likes

Speciaal voor de boekenclub sticky notes besteld, niet dat ze voor dit boek op tijd zijn… Dan heb ik ze alvast voor de volgende om de verdeling in te plakken en evt kleine notities.

15 likes


Oke let’s go!

8 likes