Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

53 forummers voor je in de rij! :joy:

3 likes

Ik heb het boek inmiddels binnen, er staat geen inhoudsopgave in maar sommige hoofdstukken zijn veel korter dan andere wat ik zo snel zie.

Ik wil best een opzetje maken voor een planning, maar hoeveel pagina’s lezen per week is haalbaar?

  • 50 p/w
  • 75 p/w
  • 100 p/w
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik heb het boek net in de stad gekocht, ben heel benieuwd! :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Jonathan Franzen – Kruispunt – Smitakis Boekenlust Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar dit boek. Nou we zullen zien of het boek op tijd beschikbaar is in de bieb.

3 likes

Leuk, ik ga ook meedoen denk ik. Heb het goede voornemen meer te lezen want zit te veel op mijn telefoon als ik ‘vrij ben’

5 likes

Het boek is best wel lastig te verdelen :sweat_smile: Vooral het eerste hoofdstuk na Pasen is heel lang (105 pagina’s).

Verdeling 1 (6weken, minimaal 70 maximaal 105)

Verdeling 2 (7 weken, minimaal 36, maximaal 105)

Verdeling 3 (9 weken, minimaal 32, maximaal 105)

1 like

Ik vind zelf 9 weken wel heel lang. Doen we dan bespreken als het boek uit is of elke week ?

Ik vind het zelf eigenlijk het leukste om het boek gewoon te bespreken als iedereen het uit heeft. Zo’n verdeling is wat mij betreft niet nodig!

Ah ik zag dat het eerder per week een paar hoofdstukken was en dan die hoofdstukken bespreken. Vandaar een verdeling. Maar eerst lezen en dan bespreken is natuurlijk ook een optie. Misschien polletje erin gooien? :stuck_out_tongue:

Het maakt mij allemaal niet uit.

3 likes

Per week bespreken of aan het eind hele boek bespreken?

  • Per week pagina’s van die week bespreken
  • Aan het eind het hele boek bespreken

0 stemmers

Edit:
Andere optie:

  • Iets van drie keer tussendoor bespreken

0 stemmers

1 like

Ik lees niet eens mee met dit boek :slightly_smiling_face: maar elke 50-70 pagina’s lijkt me een beetje too much, soms lees je dan onbelangrijke dingen om te bespreken. Aan het eind is ook zonde, want dan kun je dingen vergeten zijn. Dus zou iets er tussen in doen, 3 momenten ofzo inplannen op elk 1/3e van het boek.

1 like

Goeie! Ik heb die optie er ook bij gezet

Ik vind het wel heel lief dat je helemaal de moeite hebt genomen om zo’n verdeling te maken! Boek is besteld!

7 likes

Dit vind ik heel chill!! Bedankt voor het uitschrijven. Ik heb het boek besteld nu ook

Edit bij de lokale boekhandel!

4 likes

Ik heb 'm met mijn kerstgeschenk gekocht. Was anders ook wel lastig geworden want mag eeeeecht geen boeken voor mezelf meer kopen tot ik eens een stapel weg lees. Lekker dik boek voor de lockdown, ik heb er zin in :blush:

Haha ik krijg het boek blijkbaar van mijn vriend. Ik moest net iets voor hem ophalen bij de boekenwinkel en die vrouw gaf het aan me en zei, alsjeblieft, gaat om kruispunt! Hahah anyway wel leuk, ik doe dus ook mee!

3 likes

Zijn er al mensen begonnen? Ik kom er nog niet echt lekker doorheen maar ik moet er wel vaker even inkomen dus hopelijk komt dat nog!

1 like

Ik lees eerst nog het boek uit waar ik nu in bezig ben en ga dan beginnen! Zo benieuwd.

1 like

Hoe ver ben je in het boek?

  • Moet nog beginnen
  • 1-100 pagina’s
  • 101-200 pagina’s
  • 201-300 pagina’s
  • 301-400 pagina’s
  • 401-500 pagina’s
  • 500-575 pagina’s
  • Al uitgelezen!

0 stemmers

1 like

Ik hou m’n voortgang maar gewoon bij in de poll, haha.

Ik ben woensdagavond begonnen en nu op pagina 266. Het kost soms wat moeite om door de langere hoofdstukken heen te komen, maar het boek leest zo lekker. Ik vind het echt knap geschreven, was even bang dat ik een deel van de personages heel stom of juist heel leuk zou vinden en dan het boek zou doorbladeren om een specifieke verhaallijn te lezen maar daar heb ik nog geen last van gehad. Zal inhoudelijk nog niks spoileren.

Ben heel benieuwd hoe ver jullie zijn!

1 like