Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Ik ben nu bij bladzijde 190. Ik heb gelukkig ook niet dat ik maar één specifie verhaallijn wil volgen gelukkig! Ik merk dat ik het lastig vind om lang in het boek te lezen (door de lange hoofdstukken inderdaad misschien?) maar heb hem gelukkig kunnen verlengen bij de bieb dus ik heb nog even de tijd! Jij leest vlot trouwens!

Dat met die lange hoofdstukken merk ik ook! Ik pak ook regelmatig even het schema erbij dat ik hierboven had gepost om te zien hoe lang een hoofdstuk nog duurt. Vanaf pagina 190 worden de hoofdstukken veel korter en dat leest vlotter door!

Ik heb nu vakantie dus overdag tijd om te lezen en 's avonds minder moe dus lees dan voor het slapen gaan meer.

1 like

Ja het hoofdstuk tot blz 190 was ellendig lang :joy: . Ik ga je schemaatje erbij pakken! Kortere hoofdstukken leest inderdaaf fijner weg. Ik ga nu proberen 's ochtends in bed te lezen om wakker te worden ipv zoals ik nu doe op mijn telefoon zitten

1 like

Oké ben gisteren gestart. Ben erg benieuwd waar het verhaal heen gaat, haha. Wel leuk dat je verschillende perspectieven krijgt te lezen

1 like

Ben nu rond blz 80 maar vind het echt totaaal niet lekker lezen, maar misschien ligt dat aan mij. Heel veel blabla zonder veel informatie. Hoop dat t nog beter wordt!

1 like

Ik deed niet mee aan de challenge, maar heb toevallig deze maand dit boek gelezen. Voor mij was het in tijden weer een boek waarin ik echt verder wilde lezen.

4 likes

Oké ben nu iets verder en het leest wel echt lekker door! Heb wel het idee dat de Nederlandse versie niet optimaal vertaald is. Hoe gaat het bij jullie?

Ik vond de vertaling erg matig maar heb het origineel niet gelezen dus weet niet of het slecht vertaald is of niet. Sommige zinnen liepen heel gek door de woordkeuze en ik denk dat het hele idee van Crossroads/kruispunt in het Engels beter tot z’n recht komt!

Ik heb ‘m uit en wacht tot ik erover kan discussiëren haha (hopelijk weet ik het nog tegen die tijd want ben inmiddels al in het vierde boek na Kruispunt bezig)

1 like

Men, mijn voortgang is volledig gestagneerd. Hoop dat ik volgende week nog tijd en puf ervoor ga vrijmaken. Want ik vond het wel goed weglezen en ben benieuwd waar het nog heengaat

2 likes

Hoe gaat het hier? Ik had zelf de smaak wel te pakken maar ben nu gestrand bij p 430 in het hoofdstuk van Russ, gaat me echt iets te lang en veel over God

Ik ben niet begonnen, boek trok me uiteindelijk echt TOTAAL niet.

Ik heb ‘m binnen van de bibliotheek! Nog even A Visit from The Goon Squad uitlezen en dan kan ik ook eindelijk beginnen.:hot_face:

BoekenFM heeft in oktober ook een aflevering opgenomen over dit boek overigens, voor de geïnteresseerden:

Als ik het me goed herinner waren ze vrij enthousiast.

3 likes

Nou eindelijk is de reservering binnen bij de bieb! Ik ben benieuwd of dit boek het wachten waard was. Binnenkort weer een nieuw boek lezen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn voorkeur gaat dan uit naar een ouder boek.

1 like

Ah leuk dat jullie ook wel zin hebben om weer een boek te lezen! Deze week titels insturen en dit weekend stemmen?

Ik ben nog even benieuwd, heb jij Kruispunt gelezen?

  • Wel begonnen, niet uitgelezen
  • Nog in bezig
  • Niet begonnen
  • Ik heb ‘m uit

0 stemmers

2 likes

Kwam niet helemaal van de grond, deze editie :laughing:

Ik stem ook voor een nieuwe poging!

3 likes

Haha nee, volgende keer weer beter! Misschien een boek onder de duizend pagina’s kiezen :grimacing:

Edit: oh onder de 600 bedoel ik

2 likes

Jaa zo jammer! Misschien was dan tussendoor bespreken óf een dunner boek toch handiger geweest. Ik ben blij dat ik 'm wel gelezen heb in ieder geval. Met een nieuwe poging doe ik denk ik wel mee.

2 likes

Toch hebben best wat het boek gelezen. Misschien is het ook een beetje van ja wat moet je bespreken? Geen idee hoor of dat meespeelt maar als dat zo is kunnen we misschien iets van drie mini vragen bedenken van te voren om te beantwoorden.

Zullen we weer een keer een nieuwe boekenclub doen?

8 likes