Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Suggestie: Anna Karenina - Lev Tolstoj

10 likes

Ik ben sowieso van plan om, als ik een vertaling moet lezen, dat in het Italiaans te doen. Ik hoop dat dat voor niemand een probleem is.

Het lijkt me trouwens ook fijn om te rouleren w.b. de achtergrond van de auteurs, dus bijv. een man - een vrouw - een poc, naast in genres. Ik merk sinds ik erop ben geattendeerd dat ik véél te weinig vrouwelijke auteurs in mijn boekenkast heb, bijvoorbeeld, en zou daar graag verandering in brengen.

Een groep op goodreads lijkt me ook een goed idee! Misschien lukt het me dan eens eindelijk om mijn account niet 4 ever te verwaarlozen.

Mijn suggestie is Honderd jaar eenzaamheid, maar ik vind alles best!

7 likes

Woeste hoogten, van Emily Brontë
‘de idioot’ van Dostojevski
‘de dood van Ivan Iljits’ van Tolstoj
‘alleen op de wereld’

8 likes

Zullen we vandaag suggesties doen en morgen stemmen? Of vandaag suggesties, morgen grote poll met alle suggesties (als dat past), daarna top 5 pitchen en dan de ultieme stemronde? Of word ik nu een beetje te enthousiast met een overdreven aantal stemrondes? :joy:

Shit ik zie dat Anna Karenina meer dan 1000 pagina’s heeft. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarop zit te wachten!

5 likes

Ik heb zelf De wereld van Sofie van Jostein Gaarder nog ergens liggen. Was er eerst heel geĂŻnteresseerd in, maar heb 'm daarna weggelegd en nooit meer aangeraakt. Misschien is het wel een geschikt boek om samen te lezen? Of zal dit toch niet helemaal geschikt zijn voor volwassen? Is wel in 40 talen uitgebracht, dus voor ieder wat wils haha. Heeft wel 558 blz.

2 likes

Suggestie: Virginia Woolf - Mrs Dalloway
(Ik wil ook nog heel graag A Room of One’s Own lezen maar dat is meer non-fictie/essay)

6 likes

Iets van Tolstoj lijkt me heel vet en ultieme motivatie om het te lezen met een boekenclub.
Oorlog en Vrede too much :sweat_smile:?

3 likes

Count me in! Mits het boek me een beetje ligt :slight_smile:

Suggestie: Emma van Jane Austen. Staat al heel lang in mijn kast maar nog nooit gelezen. Blijkbaar is de film Clueless gebaseerd op het boek (is dit een spoiler? dan blur ik hem).

4 likes

Ik lees al jaren heel weinig, maar ik heb echt heel veel zin hier aan mee te gaan doen :smile:

Woeste hoogten is voor de geĂŻnteresseerden ook beschikbaar bij de Online Bibliotheek! Moet ie wel binnen 3 weken uitgelezen worden alleen

Wel liever lastiger Nederlands dan Engels :grin:

Als het nou al oktober was geweest had ik Dracula of Frankenstein voorgesteld als een klassieker om te lezen :vampire:

Ben benieuwd welk boek het gaat worden, maar heb er nu al helemaal zin in!

4 likes

Dan moet je wel alle suggesties erbij zetten he :stuck_out_tongue: nu staan die van mij er niet bij :slightly_frowning_face:

Laten we idd sowieso nog een tweede poll maken op basis van de top 3/5.

2 likes

Ik denk meerkeuze of niet niet uitmaakt voor dat probleem. Ik zou ook liever niet maar Ă©Ă©n boek kiezen en denk dat het resultaat representatiever is als mensen meerdere boeken kunnen aanduiden.

Sorry haha, niet als kritiek bedoeld want top dat je de pol maakte zodat het vooruit gaat!

1 like

En stellen we al een deadline voor de poll? Je kan hem automatisch laten sluiten op een bepaald moment geloof ik.

Vet leuk idee! Misschien doe ik ook wel mee, afhankelijk van welk boek het wordt :relaxed:

1 like

Heel leuk! Ik doe ook graag mee. :blush:

Ik heb nog nooit meegedaan aan een boekenclub, maar als iemand het een keertje voordoet wil ik het daarna ook wel een keer organiseren!

2 likes

Ik ook! Lijkt me zo’n leuk boek. De schaduw van de wind vind ik echt niks, zo zweverig. Maar ik zou t wel gaan lezen om m nog een keer een kans te geven.

1 like