Boer zoekt vrouw/Onze boerderij #4

Ik vind dat Deedry en John bij elkaar passen

4 likes

Deedry lijkt mij een wat oudere (wel mondiger) versie van Bernice

2 likes

Ik vond het wel een knappe man, denk dat veeeeel vrouwen gaan schrijven. Hij kwam wel een beetje stout over.

Ik vind Julius leuk! Lijkt me een lieve man.

1 like

Haha ik denk dat mensen wel weten wat ik bedoel.

1 like

Ik had verwacht dat ik deedry niet zo leuk zou vinden, maar vind haar echt wel leuk

5 likes

Wat een kleine mannetjes allemaal. Net zo lang als Yvon en die is volgens google 1.69m.

1 like

Lengte staat wel op de website! Ze zijn tussen de 1.77-1.90

2 likes

Dan heb ik niks gezegd!

1 like

Kan iemand me vertellen waarom je altijd zo achterlijk vroeg moet melken? 9 en 19 kan toch ook??

1 like

Er moet een x aantal uur tussen zitten. Vaak 12 uur dacht ik? En kan me voorstellen dat 's avonds om half 9 oid nog melken ook niet iets is waar iedereen zin in heeft

Een koe wordt vaak twee keer per dag gemolken, daar zit in principe 12 uur tussen. Je kan prima om 9 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds beginnen met melken, als je dat maar consequent doet, maar dan ben je wel elke avond tot een uur of elf bezig. Moet je ook maar zin in hebben.

Het kan overigens ook vaker, er zijn inmiddels aardig wat bedrijven waar koeien drie keer per dag gemolken worden, maar twee keer per dag is het standaardmodel.

1 like

Ze deed mij denken aan Michelle (champignon kweker). Beetje dezelfde onzekerheden qua liefde en ervaring. Maar in het bedrijf heel zelfverzekerd en van aanpakken weten

8 likes

Ik vond het zo irritant dat Yvon tegen Deedry iets zei van (nadat ze had aangegeven onzeker te zijn) ā€œals ik het zo zie is er niks om onzeker over te zijnā€

Zo makkelijk en stereotyperend

2 likes

Martijn is echt de enige van dit stel waarmee ik langer dan een uur zou kunnen doorbrengen. Kan niet beschrijven waarom, maar sommigen zitten zo dicht. Zo’n uitstraling van geslotenheid

2 likes

Haha grappig zo’n verschil in beleving van iemand die je toch helemaal niet kent. Ik vond dat gegiebel van Martijn juist irritant en Roel echt een aangenaam figuur.

2 likes

Tot nu toe lijken alle boeren me sympathiek!
Ik kreeg ook wel een beetje robotvibes van John, maar dit is volgens mij iemand die het heel perfect wil doen en daarom zijn praatje goed had voorbereid.

Ik vond het een beetje flauw dat de netheid van die Drentse boer zo werd uitvergroot tot een soort smetvrees/dwangneurose. Vind ik sowieso een risico bij BzV, dat deelnemers als flat character worden neergezet.

3 likes

Oh ik had dat idee zelf niet van smetvrees! Ik ken meerdere boeren die juist heel erg gesteld zijn op persoonlijke verzorging (okƩ, misschien iets minder op poetsen in huis, maar die hebben vaak wel een schoonmaakster), juist omdat je het zelf vaak niet meer ruikt. Ik vond het juist bewonderenswaardig hoe strak hij het bedrijf erbij had liggen :joy:

2 likes

Ik vond dat Yvon er zo lang over doorging, ze zei ook zoiets als ā€˜misschien als hier een vrouw komt wonen, dat jij je niet meer zo druk maakt om een stofje hier of daar’

1 like

Nou ja dat je terwijl je maaltijd draait in de magnetron de stofzuiger pakt want hee er ligt iets op de grond… Laat lekker liggen het loopt niet weg zou ik zeggen

1 like