Ik denk dat Roel echt wel meer te bieden heeft dan dat we nu zien maar dat hij totaal vastloopt in de situatie. Ik snap ook niet zo goed waarom die vrouwen zo tam zijn, het lijkt gewoon totaal niet los te komen. Met dat gourmetten was het (iig in de montage) ook zo stil. Waarom denkt geen van de 3 ‘we zetten gezellige muziek aan en gaan een leuke avond hebben’. In voorgaande seizoenen werd er veel meer lol gemaakt voor mijn gevoel
Ik vond dat gesprekje tussen Simone en Roel wel heel lief, en dat ze om een knuffel vroeg. Ze zijn wel schattig samen, maar ik denk dat Simone het echt niet zou volhouden op de boerderij. Ze vindt het nu al oersaai en ze is er nog maar een paar dagen ![]()
Ik vind het verdrietig voor Roel dat hij denkt dat Karin en Simone beter kunnen krijgen maar dan zegt Yvon meteen dat het niet zo is en dat klopt denk ik niet? Soms is het ook goed om naar jezelf te kijken en te bedenken op welke vlakken je dan kunt verbeteren. Als je alleen maar over werk praat en helemaal niet nieuwsgierig bent wordt het snel saai ja, lijkt me eigenlijk wel logisch
@itakepictures Nou precies dat! Elke week zit ik weer met verwondering te kijken hoe tyfus saai alle gesprekken van al die dertigers zijn, niemand heeft iets gelezen of gezien of gedaan nee het gaat over bloemkolen en inseminatie
Mee eens over Roel. Hoe pijnlijk ook voor hem, en verdrietig om naar te kijken, ik hoop dat als hij dit terugkijkt en ziet hoe andere boeren het doen het een wake-up call voor hem gaat zijn. Dat hij gaat zien dat hij veel meer invloed kan uitoefenen op het verloop van een datingfase dan hij nu denkt
Ik vind de andere boeren van dit seizoen eigenlijk ook geen goed voorbeeld van hoe het wel moet. Er is opzich natuurlijk een reden dat ze vrijgezel zijn, dat is bij iedere boer/boerin wel te begrijpen.
Nee klopt hoor, maar wel op sommige vlakken iets geskillder dan Roel (Jan die interesse toont en enthousiast is, Jon die flirt, Deedry die vragen stelt en grapjes maakt). Het zijn geen top-voorbeelden maar wel voorbeelden waarbij hij gaat zien dat de dates meer geraakt worden ten opzichte van de zijne. Hoop gewoon dat het een zelfreflectie in hem inspireert.
Vind “er is zelfreflectie nodig” wel iets te makkelijk gezegd. En begrijp Roel zijn angst wel. Als je in een paar weken tijd je beide ouders én je jarenlange relatie (8 jaar oid?) verliest dan moet dat toch enorme impact hebben. Ik denk echt niet dat het onwil is of dat het een simpele jongen is die alleen over kolen kan praten, maar dat hij het echt heel moeilijk vind/heeft. En die vrouwen lijken het initiatief ook volledig bij hem te laten
Ik heb de aflevering nog niet gezien maar wel spoilers gelezen en ik vroeg me bij Jan wel af of het feit dat hij niet goed met die bestelpaal om kan gaan niet ook te wijten is aan het feit dat hij niet goed kan lezen.
Ik denk ook dat dit een hele grote rol speelt in wat wij zien. Heb zelf sterk het vermoeden dat hij toen zichzelf is gaan begraven in zijn werk en dit nu een gewoonte geworden is. En die zijn heel moeilijk te doorbreken.
Ben het helemaal met je eens.
Daarnaast ben ik ook bang dat we allemaal een beetje te sensatiebelust zijn geworden door programma’s als b&b vol liefde, waar het ene na het andere portret langskomt. Bzv is toch altijd al wel wat kalmer geweest, en word het stuntelen in de liefde & wat daarbij naar boven komt minder hyena-achtig in beeld gebracht. Ik merkte bijv ook dat er veel uit dat gesprek tussen Roel en Yvon is geknipt.
Jammer dat er inderdaad niet een meid bij is die even luchtigheid in de hele situatie blaast. Blijf er wel bij dat die meiden elkaar ook negatief beïnvloeden.
Indirect zal dat vast bijgedragen hebben aan het type leven dat hij heeft, maar het is toch duidelijk wereldvreemdheid. De doorsnee betaalzuil zit vol plaatjes en symbolen en hij vond het spannend. Wist niet hoe een qr code werkt, moest worden geholpen bij het winkelen. Karina sprak ook echt met hem zoals ik tegen kinderen spreek “het komt wel goed” “ben je weer rustig” “dit is de vrouwenafdeling, we moeten een stukje die kant op”. Snap dat hij helemaal zin heeft in een leven met een Karin die hem eruit gaat slepen en zijn wereld gaat verbreden, maar zij heeft daar natuurlijk geen zin in.
Ja en stel je voor je gaat met Jan op citytrip naar bijvoorbeeld een miljoenenstad als Londen. Hij weet zeer waarschijnlijk basic dingen als hoe een metro werkt niet eens. Het is wel sneu maar ik zou daar echt hoofdpijn van krijgen. Dus Karina heeft was gedacht alsjeblieft niet zeg.
Ik denk dat Jan op citytrip gaat naar Appingedam
Was er vorige week zondag geen aflevering?
Nope ivm dodenherdenking
Nee, i.v.m. dodenherdenking.
Nope ivm dodenherdenking
![]()
Wel duidelijk nu ![]()
Ik vind het bij Jon zo irritant dat ie steeds tegen de vrouwen de vergelijking met de ander maakt. Zou daar helemaal niet op zitten te wachten.