Wat een verschil qua openheid tussen hoe het bij Jan gaat en bij de rest.
Ja dit merkte ik ook, hij kijkt haar echt constant in de ogen aan en ciska niet.
Ook wel raar voor Roel om terug te zien straks dat die vrouwen de hele tijd met elkaar over hem praten en hoe ze zich er de hele tijd maar “mwah” over voelen.
Kwart over 5 en al helemaal donker. Heb nu al geen zin in die tijd ![]()
![]()
Maar het ligt niet alleen aan Roel hoor. Die meiden zijn ook tam zeg.
Oeiiii dan ook zeggen dat hij voor haar had gekozen
Heb het gevoel dat omdat zij er de hele tijd zo met elkaar over praten, dat ze elkaar ook in een negatieve spiraal trekken. Dan ontwikkel je ook geen kriebels nee, als je het de hele tijd zo analyseert met zn twee
Ja zo’n Myrthe of Karin bij Roel had een heel andere sfeer gegeven denk ik!
Ik merk echt dat hij wel zijn best wil doen, zelfde met de boer met de dikke lippen. Jens?? Ik vergeet steeds alle namen :/. Maar als je het al lastig vindt en dan nog mensen met een muur tegenover je hebt.
Ahh toch jammer dat Karina zelf is opgestapt, al is het wel fijn dat zij dat zo uitspreekt tov die anderen die niks zeggen
ahw nee ik denk dat Jan uiteindelijk alleen gaat achterblijven, dat vind ik echt zielig
Dit klinkt inderdaad niet veelbelovend.
Ja ik vrees er ook voor
hopelijk is het iets onschuldigs
Ik ben bang dat Dorien ook gaat vertrekken 🥹
Dorien weg bij Jan, Karin weg bij Roel, John kiest voor Karin, eigenlijk is het alleen bij Julius nog spannend ![]()
Jan zo’n moppie buiten de boerderij
Ik vrees voor een weinig succesvol seizoen dit keer. Zie het alleen bij Deedry en Roy wel goedkomen, al moeten die nog wel even los komen. Maar die lijken elkaar als enige echt leuk te vinden.
Bij Roel twijfelen de vrouwen allebei teveel. Ik denk dat Karin volgende week zelf weg gaat maar dat het met Simone ook spaak loopt omdat ze allebei te verlegen/onzeker zijn.
Jan blijft ook alleen ben ik bang, zou ik wel echt sneu vinden want hij wil zo graag en doet zo goed zn best. Maar ik zou ook passen om tweede keus te zijn…
Julius gaat voor Myrthe hoop ik, misschien dat die het dan ook wel gaan redden. Maar die moet allebei ook ff wat peper in hun reet krijgen.
John gaat voor Karin kiezen denk ik maar die gaat uiteindelijk op hem afknappen vermoed ik.
Voor Martijn weet ik het eigenlijk niet. Dacht heel lang dat hij voor Ciska zou gaan want die kan zijn chaotische kant beter handelen denk ik, maar het lijkt nu alsof hij die ander leuker vindt. Maar dat type past volgens mij helemaal niet bij hem. Al gun ik het hem wel, lijkt me een lieve man.
Denk dat hij dat van zijn vader heeft. Die vond ik in zo’n fragment aan tafel hetzelfde. Volgens mij een week terug.
Ciska is klaar bij Martijn denk ik. Jammer, ik vond haar eerst wel echt leuk. Maar dat grappige afzeiken word wel echt te veel.
Ciska ziet dat Martijn meer naar Marleen toe trekt, en ik vind dat ze daar kinderachtig op reageert met negatieve aandacht vragen. Dat weglopen, kribbig antwoord geven, op haar kamer zitten en daarna doen alsof er niets aan te hand is. Alsof ze wil laten zien, ik wil jou al niet hoor en niet andersom terwijl het haar volgens mij best wel raakt omdat ze Martijn leuk lijkt te vinden. Ook toen ze zei tegen Martijn, jij verdeelt je aandacht echt prima tussen ons twee en het is heel normaal dat je flirt en aanraakt. Maar daarna gaf ze toe dat dat wel hetgene was waar ze zo boos op reageerde. Ze wordt steeds negatiever over hem, bij zijn vrienden en ook toen ze zijn vader ging helpen en een sneer gaf met Martijn kan zo heeel erg lang aan de koffie zitten en ik wil wat doen. Dat plagerige begon een beetje als flirten maar ze zet het nu te veel in dat Martijn haar denk ik volgende week er op gaat aanspreken want voor hem is het denk ik ook niet leuk meer. Vind Martijn en Marleen echt leuk bij elkaar passen wel.
Jan eindigt ben ik bang alleen, maar waardeer wel zijn eerlijkheid. Hij vond Karina vanaf het begin heel leuk en aantrekkelijk. Maar tijdens hun uitje naar dat troosteloze winkelcentrum in Duitsland zag je gewoon dat Karina op hem afknapte, ik dacht het en had niet verwacht dat Karina het hardop zou zeggen, maar ze zei: hij is wereldvreemd. En daar kan die arme man vast niet veel aan doen, hij heeft ook geen kinderen die hem kunnen helpen met technische dingen zoals een QR code of McDonalds bestelling doen. Maar het feit dat hij daar nerveus van werd, was denk ik voor Karina wel de druppel en ik snap haar. Dat is denk ik een leuke vrouw die veel buiten de deur onderneemt en als ze hem mee zou nemen overal en hij steeds zo reageert ja dan is de vraag of dat allemaal zo leuk is. Maar ik gunde het die Jan zo dat hij tijdens zijn pensioen leuke dingen kon doen met iemand. Misschien niet zo handig om toe te geven dat hij voor haar zou kiezen, maar wel eerlijk. Je zag dat Yvon het ook moeilijk vond aan tafel van moet ik nou zeggen dat Dorien wel tweede keuze was of zal ik het in het midden laten.
John, tja ik snap Eileen wel een beetje hoor. Hij heeft gewoon zoveel met allebei geflirt dat ze hem allebei leuk zijn gaan vinden. En Karin heeft wel een beetje door dat hij een player is maar ik denk dat Eileen helemaal voor hem is gevallen. Kan mij wel voorstellen dat als je verliefd op iemand bent en de ander heeft al gezegd dat hij je leuk vindt dat je ontzettend jaloers en kwaad wordt als hij met een andere vrouw aan het flirten is voor je neus. Ik denk dat John eigenlijk niet verliefd is op beide vrouwen. Zijn tactiek was denk ik heel strategisch (zo benoemde hij zijn keuzes ook altijd) en hij dacht waarschijnlijk ik flirt met ze allebei, dan worden ze verliefd op mij. En dan heb ik een gemakkelijke keuze want dan kijk ik naar mijn afvinklijstje en dan kies ik die vrouw die het beste bij mij past. Maarja zo werkt het niet in de liefde, de liefde is geen kippenbedrijf wat hij tot in de puntjes kan controleren.
Julius, de arme schat. Zo schattig dat hij Yvon heeft gebeld met de vraag, kun jij eens even tegen ze praten. Ze zijn alledrie onhandig in de communicatie en hebben denk ik wel geleerd hoe je de eerste stap moet zetten, maar de volgende stap is te ingewikkeld voor ze. Ik denk dat hij wel op zoek is naar een vrouw zoals Myrthe, die warmte binnenhaalt in het huis. Ik hoop dat hij voor haar kiest en dat ze samen op citytrip gaan en elkaar daar leren kennen. Misschien is Kylie wel erg leuk maar haar gezicht lijkt altijd op onweer te staan. Ik vind wel dat ja aan Julius, hoe onhandig hij ook is, kan zien wat er aan de hand is en dat ook benoemt. Heel goed dat hij tegen Myrthe zei, je moet niet denken maar praten.
Ik vind het heel leuk dat Deedry voor Roy heeft gekozen, ze was denk ik gelijk verliefd op hem toen ze hem voor het eerst zag. Ik hoop echt dat het wat gaat worden tussen die twee en dat ze een beetje ontdooit. Ik had het wel te doen met Sjoerd, want hij leek haar ook wel echt leuk te vinden. Maar ben heel benieuwd naar hun citytrip.
En Roel, tja dat wordt hem natuurlijk niet. Hij begon echt als een frisse boer, die naast zijn werk ook zijn vrienden zag en sportte. En ik denk dat er daardoor hele spontane vrouwen naar hem hebben geschreven. Maar bij de logeerweek zien we dat zijn leven eigenlijk vooral bestaat uit werken en vooral over werk praten. Ik vind het ook te makkelijk dat hij zegt de twee vrouwen passen precies bij mij, terwijl hij pas op dag drie interesse ook gaat tonen voor hun levens. Maar die vrouwen zijn al uitgecheckt mentaal nu lijkt het wel. Misschien bedoelt hij dat de vrouwen qua uiterlijk precies is wat hij zoekt, en natuurlijk vinden vrouwen dat leuk om te horen. Maar als er geen diepgang is dan komt dat gevoel er niet. Beide vrouwen vinden hem wel aardig en daarom voelen ze zich denk ik schuldig om weg te gaan, ook omdat hij het aangaf dat hij daar heel erg onzeker van zou worden. Maar die gedachte lijkt mij heel erg beklemmend voor die vrouwen, en ik denk dat ze uiteindelijk allebei weggaan. Want hij heeft best duidelijk uitgesproken dat hij Karin het leukste vindt.