Wat @Bailey zegt inderdaad. Met losse kruiden kan ik zelf mixen maken die je anders kant en klaar koopt, zoals voor taco’s, spaghetti, chili, curry’s, nasi, etc.
En het is niet duur hoor. Kijk naar de peterselie, de kiloprijs bij Foodello is €62,50. Bij AH €311,25. Of de dille, bij Foodello €51,25 per kilo, bij AH €170. Kruiden en specerijen gaan er in mijn huishouden rap doorheen omdat ik weinig gebruik maak van kant en klare mixen en pakjes en zakjes.
Zo ben ik een stuk goedkoper uit dan wanneer ik bijvoorbeeld macaronimix van Honig koop.
Ik heb ook alleen voedingsmiddelen gekocht die daadwerkelijk gebruikt worden in mijn huishouden, want anders is het inderdaad onzinnig en alsnog duur.
Ik kan me voorstellen dat als iemand weinig tijd heeft om te koken, of er niet zo gek op is als ik, het makkelijker is om een pakje of zakje te gebruiken. Maar in mijn huishouden en situatie is het een mooie manier om te besparen, en ik beleef er veel plezier aan. Win win; besparen en hobby’en tegelijk.
Wat ik ook fijn vind is dat Foodello hiermee voedingsmiddelen redt van de vuilnisbak. De kruiden en specerijen die ik heb gekocht hebben een lange houdbaarheid (sommigen tot 2026, dat gaan ze niet halen bij mij), maar de pindakaasrepen, M&M’s en Reese’s zijn bijna over datum. Zo worden ze toch nog gered. Een soort Too Good To Go maar dan met voorraadkast-producten.