@Morganfreeman Ja, die spaarpotjes hebben we dus, maar daar halen we te makkelijk wat af. Komt denk ik omdat het allemaal korte termijn doelen zijn.
@Fissa Ik vind de potjes wel heel fijn! Maar je kan het natuurlijk ook zelf onderverdelen in een Excel ofzo.
@Keerbeer Zo, persoonlijk naar de bank is inderdaad wel een goede drempel ja. We zitten er nu ook aan te denken om geld vast te zetten, maar de rentes zijn allemaal zo belachelijk laag⊠Maar het houdt misschien wel tegen om er wat vanaf te halen. Ga het overwegen.
@oliverqueen Schuldig
Als we bij het potje ârekeningenâ tekort komen haal ik het uit het vakantiepotje en andersom. Vaak is het maar net wat op dat moment belangrijk is, maar dat is natuurlijk wel korte termijn denken. Inderdaad strenger voor onszelf zijn.
Het lastige van de spaarrekening waar we nu zitten is dat er een max aan het aantal potjes is, een stuk of 5, en die zijn nu dus allemaal in gebruik. Misschien toch overstappen naar een andere bank.
@Mimir En heb je die spaarrekeningen dan allemaal bij één bank? Of bij verschillende?
Bedankt voor jullie reacties! Ook nog van @LastYoungRenegade en @Stoofpeertje. Super lief en het heeft mij wel aan het denken gezet.
Ik denk dat het wel allemaal op één spaarrekening moet kunnen met verschillende potjes, maar dat we strenger voor onszelf moeten zijn. Dus een potje openen voor verbouwen en daar gewoon écht niet aankomen. De rest van de potjes zo houden en in de buffer een bedrag wat we kunnen gebruiken als we het nodig hebben, in plaats van te schuiven met potjes.
Nu dus op zoek naar een bank met oneindige potjes