Budget- en besparingstopic

Ik ken Oxxio ook alleen als energie leverancier en ‘prima’ ervaringen mee. Niets aan de hand gehad dus ook geen klantenservice nodig gehad. Wel gebeld om op te zeggen maar toen vond ik ze ook niet opdringerig eigenlijk.

1 like

Geen ervaring mee, maar ik ben ook onlangs verhuisd en mijn vriend heeft wat research gedaan hoe het nou precies zit. Het komt er op neer dat het verschil in snelheid pas aangepast wordt op jouw bestelde waarde (dus bv 50 mbit/sec of 200 mbit/sec) in een lokaal station wat in handen is van oxxio/kpn/ziggo (daarvoor is het gewoon een groot internetsignaal zonder snelheid restricties), wat dus op basis van het onderhoud/materiaal kwaliteit van zo’n capping station voor een goedkopere internet aansluiting zorgt. Ik denk ook dat het ook op basis van je locatie in NL heel erg verschilt of er vaak storingen zijn, maar ik heb op basis van deze kennis en wat trustpilot zoek rondjes gekozen voor een van de grotere aanbieders ipv een hele goedkope, om slechte klantenservice en storingen te voorkomen.

1 like

Ik zit ook net bij tmobile en nu doet m’n internet het niet :sob:

Zijn uiteindelijk voor Youfone gegaan! Had de laatste berichten niet gelezen maar ben wel blij dat we niet voor oxxio zijn gegaan haha. Vind het zo absurd dat bedrijven zoals ziggo bijna 2 keer zoveel vragen voor internet in vergelijking met andere aanbieders

Ik was laatst m’n verzekeringen aan het doornemen en had ergens een vraag over, ik belde met de helpdesk (unive). Kreeg een tip die ik graag wil delen voor de mensen die ook bij unive verzekerd zijn. Via sommige werkgevers kom je in aanmerking voor een percentage korting vanuit de collectiviteit. Als je werkgever niet is aangesloten krijg je met een coop klantenkaart die is geregistreerd op je adres 7% korting. Dat zou bij mij zo’n €60 per jaar zijn. Alle beetjes helpen!

6 likes

En niet zo’n beetje ook! Service bij oxxio is om te huilen!

Hebben geen kpn kabel in huis en verhuurder wil wss geen toestemming geven en moeten nu dus het oh zo dure ziggo :sob:. Scheelt gewoon €200 per jaar he

A merken zijn vaak wel beter in de aanbieding bij appie. Nog wel de moeite waard om op te letten! :grin:

1 like

Ja sowieso naar de Lidl gaan als je geld wilt besparen! Wij deden altijd boodschappen bij de appie omdat het makkelijk in de straat zit maar we gaan nu zo een drie maanden naar de Lidl en wat een verschil. Fruit en groente is zooo veel goedkoper en vleesvervangers ook. Omdat ik het leuk vind het verschil te zien, maak ik ook een digitaal boodschappenlijstje in de appie app en tot nu toe scheelt het wekelijks telkens 15 euro (en bij goede aanbiedingen zoals wc papier etc soms zelfs 20 euro)! Wij gaan dan altijd op donderdag rond 19.30 omdat we dan letterlijk met max 5 andere klanten in de winkel zijn, dus is ook nog eens chill.

7 likes

Denk dat vele van jullie m al kennen maar wil m toch delen.

Www.voordeelmuis.nl

Kun je kijken waar er dingen in de aanbieding zijn. Ik ga zelf altijd naar de lidl maar wil alleen maar calve pindakaas. En zo heb ik nog een aantal dingen. Die namen voer ik op maandag altijd even in om te zien of er ergens een goede aanbieding is die week en dan sla ik in.

4 likes

Oh en de lidl is fantastisch. Ik krijg gewoon een hele appeltaart voor mijn verjaardag :astonished: hoef alleen maar een coupon te activeren in de app. En dan ook nog de tompouce van de hema voor het jarig zijn. Spaar ik toch mooi een euro of 6 mee uit!

3 likes

Ik heb zojuist een tweedehands Dyson steelstofzuiger gekocht. In eerste instantie ook om te kijken of ik dit fijn vind werken, want ik ben zo’n traditionele gewend. Hopelijk gaat hij niet binnen 6 maanden kapot, want dan sla ik mezelf voor de kop :joy:

1 like

Dyson heeft goede klantenservice en garantie.

Edit, lees net tweedehands. Maar bij dyson willen ze wel vaak goed helpen.

1 like

Ik ben hier ook naar aan het kijken. Hoe snel had je uiteindelijk werkend internet? Ik heb geen zin om een maand te wachten namelijk.

Ik vind het zo lastig. Ik zit ook nog te twijfelen tussen wel of geen tv abonnement erbij.

Misschien al bekend maar ik schrok er toch wel even van.

Ik heb de afgelopen 1 - 2 maand(en) 6 online bestellingen gedaan en bij 3 iets retour gestuurd. Nu ging ik gister kijken en heb gewoon van 2 van die retourzendingen het geld niet teruggehad. Ik heb erachteraan gemaild en kreeg nu een slap verhaal van dat ik er geen retourformulier bij had gedaan (heb ik wel) en dat ze dus niet konden achterhalen naar wie het geld retour moest blablabla. Dus misschien een tip voor iedereen om goed bij te houden of je wel je geld retour krijgt!

3 likes

Wat vervelend! Heb je wel de verzendbewijzen en heb je de bestellingen met Paypal betaald? Dan kan je een geschil openen via Paypal, hopelijk lukt het op die manier om alsnog je geld terug te krijgen.

Ja, het was bij Zalando en Blokker, grote bedrijven en daarvan zag ik dat ze het hadden ontvangen. Gewoon mega irritant en krijg dan ook het gevoel dat ze het erom doen, makkelijk geld verdienen (even lekker zeuren maar geef me gewoon m’n geld terug haha)

Dat had ik een keer bij sarenza (eerste keer dat ik daar bestelde en dus nooit weer). Echt 90 euro ofzo en toen ik belde gaf die mevrouw ook echt aan dat dat nog wel even kon duren omdat dat geen prioriteit had

1 like

Waar zitten jullie voor woonhuis- en glasverzekering e.d.? Ik ben al onze verzekeringen weer eens op een rijtje aan het zetten omdat het toch best veel is elke maand.

Nh1816, maar ik heb geen idee of ze ‘goed’ zijn, want gelukkig nog nooit nodig gehad.
Of naja de polisvoorwaarden vond ik wel goed, maar de uitwerking merk je vak pas zodra je schade hebt.