Bedankt voor alle reacties!
Ik ga even proberen op wat highlights die terugkeren te reageren.
Qua privé uitgaven heb ik net nog iets beter gekeken. Het merendeel gaat naar reiskosten (150 per maand) en drankjes en etentjes (ook ongeveer 150 per maand).
Kleding koop ik eigenlijk altijd tweedehands @oliverqueen en ik bestel ook minimaal online.
Qua genot ga ik idd wel heel graag in bad en ik toen ik in Utrecht was heb ik daar idd een hoop gekocht, ik denk dat ik daar wel wat aan impulsbeheersing kan doen want ik heb toen ook een conditionerbar gekocht zonder uit te zoeken of dat wat is (en voor mijn haar werkt het dus niet).
Ook in de winkel gaat dit vaak mis als ik boodschappen doe, daarom werkt picnic zo prettig want ik bestel daar voor 45 euro en kom daarna de rest van de week niet in de supermarkt (afgelopen 2 weken zo gegaan).
Vanwege corona voel ik me best onveilig in de supermarkten dus ik wil graag online blijven bestellen voorlopig, ook omdat het dus in impulsaankopen scheelt en ik beter plan wat we wanneer eten.
De lidl vind ik wel een goeie @vaiana tot gister werd er hier bij de lidl ook best wel op de regels gelet en hij zit naast mn werk dus ik kom er toch al, dus die wil ik wel overwegen.
Schoonmaakmiddelen koop ik dus allemaal van method en ecover enzo, mijn ouders gaan soms naar Belgie en die nemen dan voor me mee omdat het daar goedkoper is (betaal ik dus wel zelf).
Ook qua vaste lasten vind ik het lastig om te besparen @Trekvogel omdat ik uit principe kies voor een groene energieleverancier, zorgverzekering en een privacyveilige internetprovider.
Onze gezamenlijke vaste lasten zijn 1200 euro en mijn privé vaste lasten waren 190 euro (maar worden 165 euro door opzeggen abonnementen).
Ik zat ook over potjes te denken, omdat ik idd al weet welk bedrag er om de week naar de schoonmaakster gaat dus dan kan ik net zo goed op de 1e van de maand steeds het bedrag voor haar pinnen, en dat ik voor boodschappen ook beter het kasboekje van mijn bankapp in de gaten houd zodat we max 500 per maand uitgeven aan boodschappen. Ik lees hier dat ik idd goed kan besparen op boodschappen en dat erken ik zelf ook wel, dus ik wil beginnen met naar 500 per maand gaan (en dan niet meer gu toetjes kopen als ik daar trek in heb, en meer vleesvervangers in bulk bij de lidl kopen. Maar tegelijk wil ik ook nog graag zoveel mogelijk bio/eco kopen en dat is wel een stuk duurder).
Mijn vriend en ik hebben ook zojuist besloten dat we ons verjaardagsweekend weg cancellen en we in plaats daarvan thuis leuke (goedkopere) dingen gaan doen.
@soarin haha ja mijn beste vriendin zit nu in quarantaine en met haar drink ik meestal om de week cocktails, dus tis een enorm gemis maar scheelt me wel een hoop geld :’).
Ik vind het zo lastig aan eten dat je moet denken aan wat je wilt eten, hoeveel het kost, dat je het klaar moet maken, de boodschappen moet doen, en dan ook nog de aanbieding moet volgen. Maar werken met een week vooraf bedenken wat ik wil eten en dan dingen die ik echt lekker vind en niet iets matigs helpt er wel bij (speaking of iets matigs ik bestelde 2 weken terug een pompoen en dat gerecht schuift iedere week weer door omdat ik er geen zin in heb).