Budget- en besparingstopic

Wij twijfelen al een hele tijd om over te stappen naar online, zou ons met een soortgelijk pakket als nu bij Ziggo ruim €30,- in de maand schelen het eerste jaar (ik kijk nooit tv maar mijn man moet en zal opnemen en replaytv hebben enzo en dat is gewoon duur :face_with_raised_eyebrow:). Heb contact gehad met ze om te informeren over de daadwerkelijke snelheid die ze bij ons kunnen leveren, hoe het in zijn werk gaat met overstappen etc en dat was prima contact.

Wat mij tegenhoud is dat wij een huis hebben met slecht wifibereik door de manier van bouwen. Wifi ding hangt in de gangkast en alleen in de woonkamer hebben we daar goed bereik van. In de keuken hangt een versterker voor de keuken en tuin en op de overloop boven voor de bovenverdieping/zolder (maar moet er eigenlijk 1 bij want mijn kantoor is een verdieping omhoog gegaan dus nu is het of op zolder of boven mwah qua bereik). Die versterkers zijn van Ziggo, gratis. En die moeten we dan inleveren en soortgelijke versterkers kopen is in een keer een klap geld. Zal op de lange termijn vast goedkoper zijn, maar veel kosten gehad, mijn inkomsten zijn wederom grotendeels weggevallen nu door coronamaatregelen etc.

1 like

Ik zit net als @Pierlala bij Tele2 en vind het bereik soms wel echt heel irritant. Dan valt het ineens weg. Maar het is goedkoop en het wegvallen is te overzien.

Mijn ouders hebben KPN en dat is echt super chill ten opzichte van Tele2. ik zou, Als het qua geld niet veel uitmaakt en je KPN prima kunt betalen, daar bij blijven. Het is dat ik zelf niet echt uitkom, was anders allang overgestapt;)

2 likes

Mijn moeder had online en had echt vaak problemen. Ze hebben bijvoorbeeld geen bbc en opnemen ging echt heel vaak fout.

Wij hadden eerst ook van die stopcontact dingen om het internet te versterken boven maar dat werkte maar mwoah, toen hebben we een 2e modem gekocht en die boven aangesloten (moet je wel internetkabel naar boven trekken) en nu is boven de WiFi super goed, is dat geen optie bij jullie dan?

Ik gebruikte hiervoor mijn time capsule als 2e modem boven, maar dan was het ook nog steeds dramatisch, met deze oplossing werkte het prima (tot mijn kantoor naar zolder ging).

Wellicht dat een echt modem beter werkt dan mijn time capsule van Apple, probleem is nu alleen dat alle kabels bij ons in de muren zitten en dat er alleen op de kinderkamers een aansluiting voor de internetkabels zit, en ik niet daar zo’n modem wil, onze dochter zit overal aan en krijgt alles losgepulkt. Wij gaan volgend voorjaar/zomer ons huis verkopen en waarschijnlijk over een jaar verhuizen, dus om nu nog van alles weer door te gaan trekken enzo ziet mn man denk ik niet zo zitten. Denk dat we het gewoon nog ff een jaartje uitzitten maar :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Superheroes goed om te weten. Ik stream alles, maar de hd staat hier altijd vol met van alles wat wordt opgenomen dus dat is niet zo handig dan.

1 like

Ik had ook jarenlang ziggo, had daarvoor upc en toen werd het ziggo, dus we hadden ook hele oude Upc kastjes nog. Het bereik was dramatisch, zelfs 4 meter verder had je al amper bereik En ziggo had vaak storingen. Vaak geklaagd bij ziggo en gevraagd om nieuw kastje maar volgens hun lag het daar niet aan en moest ik maar op een ander kanaal gaan. Niks hielp, en ik dacht dat ik vast zat aan kabel. Maar na wat onderzoek in mn huis vond ik toch een adsl aansluiting dus gelijk kpn genomen omdat die wel betrouwbaar leek en het bevalt echt super. Ik heb tv en internet en spotify family en in totaal is dat €62. Dus ja, het is niet super goedkoop maar wij kunnen het betalen. Kwaliteit is wel heel goed. Ik werd laatst gebeld door ziggo met de vraag waarom we toendertijd weg waren gegaan en kreeg een aanbod om terug te komen. Iets van de eerste 6 maanden €35 en gratis zenderpakketten. Maar ik zei tegen hun dat ik ze niet meer vertrouw en eigelijk prima zit waar ik nu zit. Wil niet weer ineens met storingen en geen bereik zitten.

1 like

Ik heb wel mijn mobiel bij Tele2 en dat is echt prima. Ik zag dat je bij tele2 alleen basic internet kan nemen en als je snellere wilt wordt het tmobile.

2 likes

Hehe :innocent: ik zit met inboedel al bij mijn bank, en opstal is via de VVE. Zorgverzekering laat ik zo. Heb nu dus alleen mijn energie veranderd en hoop dat dat allemaal goed gaat. Dan ga ik dat ws ook elk jaar doen.

Ha wat grappig. Ik zit met mijn mobiel bij kpn. Goed waardeloos feitje :innocent:

1 like

Ik zit bij T-mobile Thuis en op een hele vreemde manier heb ik daar korting op korting met allemaal gratis extraatjes verzameld, dus ik denk niet dat ik ooit ergens goedkoper uit ga zijn. Ik belde de klantenservice om te kijken of ik met mijn T-mobile mobiel-abonnement extra voordeel kon krijgen, maar die jongen van de klantenservice zei ‘neeeee hier moet je echt afblijven, dit kán niet, alles wat je doet gaat dit duurder maken’ :sweat_smile:

Ben overigens ook erg tevreden, dus geen reden om over te stappen.

4 likes

Zeg je dan gewoon elke keer hetzelfde, dat je weg wil maar misschien hebben zij een goede aanbieding?
Vorige keer hadden ze bij kpn voor nieuwe klanten een gratis tv ofzo dus ik ging bellen of wij dat ook kregen haha. Nee dus. En toen maar gevraagd naar andere aanbiedingen voor vaste klanten. Nu heeft kpn geen goede acties dus zou ik echt alleen bellen om te vragen voor een aanbieding.

Wij betalen nu meer dan dat :shushing_face: (€70)

Wij hebben gelukkig wel nieuwe kasten en modems enzo, zijn vorig jaar allemaal vervangen omdat onze mediabox steeds vastliep dus toen hebben ze meteen maar alles vervangen. kpn kan op ons adres helaas heel weinig mb’s gegarandeerd leveren qua snelheid en omdat ik veel grote bestanden aan klanten verstuur is dat echt geen optie. We hebben wel glasvezel liggen, maar toen dat hier in het dorp net werd geïntroduceerd was dat een groot drama en mochten mensen zelfs kosteloos opzeggen. Zal vast verbeterd zijn inmiddels, maar dan zijn we nog duurder uit voor alle luxeopties die mijn man per se wil :roll_eyes:

1 like

Gewoon bellen en zeggen dat je een aanbieding van een andere provider hebt gehad en daarom overweegt om op te zeggen. Die mensen weten prima waarom je belt en dat je toch wel blijft na het doen van een aanbieding dus ik maak er nooit zo’n show van.

2 likes

Heb je al eens gekeken naar Powerline adapters? Gaat via de bedrading achter het stopcontact, ik weet ook niet precies hoe dat werkt maar het is beter dan versterkers. Een versterker moet namelijk al een goed signaal hebben om te versterken en dat is met die Powerline adapters niet zo.

Zal eens uitzoeken wat het verschil is! Die dingen die we nu hebben gaan ook via het stopcontact, maar maakt wellicht nog verschil uit met die van ziggo of wat jij nu noemt :slight_smile:

(wellicht is versterker dus niet de juiste naam voor wat wij hebben maar er zit er een met een kabel op het modem, en dan daar in een stopcontact en de rest plug je in het stopcontact en die krijgen dan zo het signaal door.)

Oh ja dat is wel een beetje hetzelfde idee inderdaad, maar misschien is het merk van Ziggo niet zo goed?

Ja ga het ff uitzoeken idd, thanks voor de tip :slight_smile:

Lees dit helaas pas net, maar goede tip ! Ben net overgestapt via website Consumentenbond na de afgelopen jaren er niet naar om te hebben gekeken en van plan om in ieder geval nu jaarlijks over te stappen :+1: Nu voor een jaar vastgezet bij andere leverancier, maar begin me nu wel af te vragen; is dit eigenlijk wel een goed moment om het vast te zetten ? Maakt dat qua schommelingen in de energie/gasprijs nog veel uit of zijn de tarieven niet heel anders als ik bijvoorbeeld volgende maand of die daarop overstap ? Ik ben overigens wel op álle vlakken goedkoper uit dan mijn huidige leverancier.

Volgens mij schommelt het niet zoveel per maand dat dat echt uitmaakt, maar zo diep zit ik er ook niet in.

Oke ik heb deze maand op mn prive rekening 591 euro uitgegeven, ik heb alles uitgewerkt aan wat het is en heb naar aanleiding ervan wel 1 donatie opgezegd (84 euro), maar ik schrik alsnog want tis echt veel.
75 euro ervan zijn jaarlijkse afschrijvingen.
Hieronder het overzicht