@Feather Ik was dus ook maar meteen door onze eetlijstjes gegaan van de afgelopen weken gegaan en ja ik weet het niet zo goed?
We eten over het algemeen veel groente (minimaal 300 gram pp bij het avondeten exc. tomatenblokjes uit blik) en ik eet bij de lunch ook standaard 300 gram groente dus dat tikt behoorlijk aan al in de hoeveelheid groente die op het lijstje staan. We halen ook helemaal niet dure groente zoals asperges ofzo maar eerder basic dingen zoals bieten/komkommer/courgette/aubergine/paprika/champignons/broccoli etc en nooit voorgesneden oid. En bijv ook geen bloemkoolrijst oid maar dan koop ik al gewoon bloemkool die ik in de foodprocessor tot de rijst variant vermaal. Dus weet niet echt of daar al winst te behalen valt gezien we dus voor de lidl gaan al en helaas geen goedkope markt in de buurt. Halen verder ook geen dure frisdranken of alcohol ofzo, enkel water een soms slimpie siroop.
Zie wel in alle digitale bonnetjes dat we ook 14 zelftesten gehaald hebben in de afgelopen maand dus dat verklaart “al” iets maar alsnog niet genoeg ben ik bang.
Valt me wel op dat wat we bij de appie/jumbo halen gewoon echt duur is omdat ik daar dan specifieke producten wil en soorten thee. Op dat laatste kan ik iig wel gaan bezuinigen door veel meer huismerk te nemen ipv dure a-merken/verse thee (dit tikt dan wel weer veel aan sinds we veel thuiswerken). En naast deze eisen halen we alles volkoren. Dit tikt voor mijn gevoel bijv best aan maar weet niet echt of dit het verschil maakt voor bijv 400 euro per maand uitgeven of 500.
Dus ja denk dat het misschien ook vooral komt door de eisen rondom minimale hoeveelheid fruit/groente op een dag en andere eisen rondom voedingswaarden waardoor ik toch vaak eindig met dure merken. En dus de thee. @Feather wel fijn om jouw bedrag ook zo specifiek te zien met eisen rondom bepaalde merken want zulke specifieke eisen hebben wij helemaal niet dus weet zeker dat we met wat kritischer zijn ook iig rond de 100 euro per week moeten kunnen uitkomen.
Dankjulliewel iig en dan ga ik eens bedenken waar ik concessies op wil doen.