Burenergernissen (Deel 1)

Wow @macaron ik heb je verhaal met open mond gelezen, wat een enge situatie! Ik heb ook een keer een intimiderende buurman gehad (lang niet zo erg overigens) en het is zo’n naar gevoel dat je eigen huis en omgeving niet veilig voelt. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

@macaron hoe is het nu?

1 like

Lief dat je het vraagt :heavy_heart_exclamation:
Hij heeft zich tot nu toe redelijk rustig gehouden, kwam hem nog een keer tegen in het trappenhuis en toen zei heel kortaf “hoi”. Mijn hart bonkte in mijn keel maar ben hem gewoon straal voorbijgelopen. En die avond kreeg ik een briefje in mijn bus met de songstekst van Fergie: big girls don’t cry? Echt heel vreemd. Ben nu ook niet veel thuis dus dat scheelt ook. Heb deze week afspraak gehad op het politiebureau en moet nu een aangetekende stopbrief aan hem sturen, en als dat niet helpt dan staat de politie op de stoep.

10 likes

Straks álles melden bij de politie, ook na je aangifte. Helaas van heel dichtbij stalking meegemaakt, en elke vorm van contact (dus ook dat onschuldige briefje, een berichtje over het weer of een verjaardag) is gewoon stalking en moet je echt direct weer melden en laten toevoegen aan je dossier bij de politie. Juist dit soort onschuldig contact kan snel escaleren naar weer stalken. En daarbij is de stopbrief die je gaat sturen bot gezegd het verzoek om op geen enkele manier nog contact te maken of zoeken, dus dan is ook iets ‘vriendelijks’ gewoon niet oké. Dat is even schakelen en voelt vreemd, want iemand zegt geen lelijke dingen maar dat mag je echt niet oké gaan vinden. Alleen dan kan je relatief snel stappen maken in het hele proces.

19 likes

Ugh mijn onderburen… Ze zijn zulke luie mensen. Kreeg gisteren een bericht van ze dat er dus een fucking rat uit de wc kwam gekropen bij hun. Ze gaven me de tip om de toiletdeksel maar even naar beneden te houden🙄 Ze dachten steeds dat hun kindje zoveel water op de grond morste daar. Dus ik zei dat ze meteen de ongediertebestrijding en gemeente moesten bellen ivm ziektes.

Nu bood de gemeente notabene aan om een rattenbestrijder te sturen, hebben ze dat afgewezen want lijkt ze onnodig?! Nu ga ik het morgen wel weer regelen op hoge poten maar word er zo moe van die fucking kar steeds te trekken. Ik doe al alles voor de VVE.
Stel je voor dat je 2 kleine kinderen hebt en kruipen RATTEN uit je plee en je doet er niks aan…

32 likes

Oh my god ik kreeg echt een rilling toen ik dit las. DAFUQ! Waaaaarom wijzen ze dat af?!

11 likes

Whaaat?! Hoe kunnen ze nog normaal naar de wc gaan en dit weigeren?
Ik kijk nu waarschijnlijk straks al in de wc of ik geen rat zie :pleading_face:

4 likes

Aaah gadver ik was al misselijk en toen kwam dit.

2 likes

O my God. Wat ziek!!!

2 likes

Ja hij denkt dat ze van de buren een huis verder komen dus van hem hoeven ze niet bij ons te komen kijken.

Maar hun huis is echt zo smerig. De vorige keer hadden wij boven ook muizen maar zij zogenaamd niet… plafond ligt open daar, 2 katten, een grote hond en 2 kleine kids en allemaal over zo’n betonnen vloer (ligt nog open van een overstroming 3 jaar geleden).

Oh het zit me zo hoog. Vroeg me al af of mijn reactie terecht was. Zat vanochtend keihard te janken op de plee ook.

Laatst had ik ook gereedschap uitgeleend, dat wordt dan in dat inimieni halletje gelegd. Vervolgens ga ik 5 dagen later een pakket ophalen, ligt die boor nog steeds op de grond. Dus al 5 dagen stappen ze elke dag over die boor heen met een hond, een kinderwagen. Maar niet opruimen… Ik moet het even kwijt merk ik😅

2 likes

Omg wil je lekker storten hangt er zo een rat in je bilnaad. Aub

Edit: kan me goed voorstellen dat het je hoog zit. Wat bizar dat je buren dat voorstel afketsen

Is gewoon terecht hoor! Ik word hier al naar van terwijl het niet eens mijn buren zijn, kan me niet voorstellen hoe het voor jou is.

Dat met die muizen doet me denken aan mijn oude huis, daar was ook een muizenuitbraak bij de buren (ook wel eens bij ons maar dit keer werden we bespaard gelukkig) en toen had een van mijn buurmannen een muis gedood op de gang en liet hem daar gewoon liggen?? Ging ook vet stinken natuurlijk en het zag er zo sneu uit, mijn vriendin heeft hem uiteindelijk maar weggehaald :grimacing:

Haha ik heb de afgelopen week echt vaak het woord storten in jouw posts gelezen :joy:

5 likes

Waar het hart vol van is :joy::poop:

3 likes

Hahaha ik vind het een mooi woord, ga t ook gebruiken

2 likes

Ik word zo gestoord van mijn bovenbuurvrouw. Ik woon in een oud huis en ik ben helemaal gewend aan de leefgeluiden die ze maakt en daar stoor ik me niet aan. Maar een paar keer per week doet ze binnen een work-out. Ze staat dan een half uur te springen en ik word er ZO gestoord van. Alles in mijn huis trilt (ramen, glazen in de kast, tafel) en dreunt dat je het gewoon voelt als je op de bank of op een stoel zit. Ze doet dit al maanden en ik ben al vier keer bij haar aan de deur geweest en heb ik gezegd dat het erg veel herrie maakt en ik er best wel veel last van heb. Dan zegt ze wel sorry en dat ze het vervelend vindt dat ze overlast geeft. Maar vervolgens doet ze het de dag daarna weer? Ze vroeg de laatste keer wel van: ja wat zou een goede tijd zijn om het wel te doen. En ik zei ja nooit eigenlijk? Ik werk elke dag thuis en als je het 's ochtends doet tril ik mijn bed uit, overdag moet ik werken en trilt mijn laptop van tafel en 's avonds wil ik relaxen en word ik een half uur lang helemaal gestoord omdat het zo vervelend is. Toen zei ze ja, je moet maar zeggen als je er last van hebt.

Pff weet nu niet echt meer wat ik moet doen, want ben er ook wel goed klaar mee dat ik elke keer naar boven moet gaan om te zeuren terwijl zij ook gewoon op het grasveld voor het huis kan gaan springen als work-out. Nu ga ik elke keer maar douchen omdat dat de enige plek is dat ik het niet hoor, maar ik vreet mezelf helemaal op haha. Echt ik wil zo graag verhuizen haha.

1 like

Ja ik heb wel het idee dat ze echt een fitgirl is en de ritmes veranderen ook de hele tijd en ze springt volgens mij ook op meubels enzo als een soort box jumps want soms is er echt zo’n mega dreun haha. Dus denk dat dit een speciaal type work out is maar ik ga wel even zeggen tussen neus en lippen door dat er ook apartment vriendelijke work outs zijn ja. Goed idee! Vragen of ze komt luisteren heb ik al gedaan, maar ze zei nee ja ik geloof best dat het herrie maakt.

en @Konijntje ja ik begrijp ook echt niet dat ze het buiten gaat doen. Dat heb ik de vorige keer ook al gevraagd of dat geen optie was maar ze zei van nee ik heb een filmpje nodig. Maar goed, moet maar even rustig worden haha en dan ga ik morgen nog wel een keer langs.

Omg hoe aso kunnen mensen zijn. Het zou echt nooit in me opkomen om te gaan springen in huis als ik onderburen heb, echt wtf.

Op YouTube staan ook ‘appartment friendly’ oefeningen en die zijn best pittig zonder dat je hoeft te springen.

1 like

Ja precies, ik ga dat binnenkort nog een keer doen en de youtube tip aandragen. Thanks allemaal! Chill om ook even bevestiging te krijgen dat het echt een beetje leip is. Ik ging echt aan mezelf twijfelen haha.