Burenergernissen (Deel 1)

@macaron Wow, wat heftig zeg. Zoals andere ook zal zeggen: ga zelf ook aangifte doen.
Veel sterkte! Hopelijk is het snel opgelost!

1 like

@macaron Ik zou echt direct de politie bellen als ik jou was, dit gaat veel verder dan je huurbaas inschakelen. Heel veel sterkte, wat een verhaal. Ik snap dat je heel bang bent.

6 likes

@macaron en vragen op aandacht op locatie. Als je dan 112 belt komen ze direct.

6 likes

Zonder in herhaling te willen vallen maar doe aub aangifte. Verder ben ik echt geshockeerd door je verhaal, wat eng en zeer begrijpelijk dat je niet meer thuis durft te zijn. Je huisbaas kan die engerd er hopelijk wel direct uitzetten als er gegronde redenen zijn. Dit is geen doen dat wachten! Sterkte!

14 likes

@macaron Jeetje wat een eng verhaal! Zou net als anderen zeggen meteen aangifte doen, het is niet normaal dat hij bij je inbreekt. Wellicht kun je iets tegen de deur zetten voor je eigen gevoel? Een stoel tegen de deurklink?

Ik hoop echt voor je dat dit gauw over is want je zou niet in angst moeten leven in je eigen huis

1 like

@macaron jeetje wat heftig. Ik zou ook aangifte doen, als er dan iets is en er wordt vanuit jullie complex gebeld zijn ze er waarschijnlijk sneller. Zeker als hij je buurvrouw ook al heeft aangevallen.

1 like

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Bel alsjeblieft de politie zodat ze de geschiedenis al weten.

En misschien voor je eigen veiligheid een busje deo op zak zodat je in geval van nood iets in zijn ogen kan spuiten en je zelf snel weg kunt? Mag misschien niet maar beter dan aangevallen worden en je onveilig voelen.

5 likes

Of dit, weet niet meer waar ik dit tegenkwam maar dit is legaal in Nederland, itt pepperspray

16 likes

Je moet écht aangifte doen. Er is genoeg gebeurt voor de politie om er werk van te maken.
Ik heb een soort gelijk iets meegemaakt, gelukkig niet met een buurman maar een oude kennis. De ‘cadeautjes’ veranderde uiteindelijk in hele bankstellen voor mijn deur. Pas toen de politie er aan te pas kwam, stopte het. En sowieso blokkeren op alles.

Ik hoop dat het snel stopt en dat je je weer veilig kan voelen, dit gevoel is zo naar. :frowning:

3 likes

Nou laat maar weer dan

4 likes

Ik wil dit om corona gekkies te markeren

@macaron pfff wat een verhaal, hoop dat die man snel weg is en jij je veilig kan voelen binnen en buiten je eigen huis. En wat de rest ook al zegt schakel de politie in.

4 likes

Heftig hoor! Probeer anders via 09008844 contact te krijgen met jouw wijkagent. En anders kunnen ze bij 09008844 ook het een en ander inzetten. Echt doen hoor!!

2 likes

@macaron hoe gaat het vandaag? En hoe is het vannacht gegaan?

1 like

Even een algemeen berichtje want iedereen taggen krijg je ook zo’n lang bericht.
Als eerst: heel erg bedankt voor alle reacties en het meedenken! Doet me echt heel erg goed dat ik mijn verhaal hier kwijt kan, wist echt even niet meer wat ik ermee moest. En had ook niet verwacht dat het me zó erg zou beangstigen, dacht dat hij wel zou stoppen als hij merkte dat ik geen interesse zou tonen. Maar gewoon elk geluid, iedere bel die gaat zit ik op scherp en probeer ik zo stil mogelijk te zijn in huis zodat ze denken dat ik niet thuis ben. Ik heb me echt nog nooit zo angstig gevoeld, en dat nota bene in je eigen huis. Heb ook al nare herinneringen aan mensen met een (drugs)verslaving dus dit brengt ook nog al die dingen weer naar boven. Woon hier nu bijna 2 jaar en over het algemeen met veel plezier en was nog niet van plan om weg te gaan.

Mijn voordeur is gelukkig meteen gemaakt door de klusjesman van het complex en heb nu gewoon altijd de deur van binnenuit op slot. En (klinkt heel stom maar geeft toch het gevoel een beetje van veiligheid) ik heb een random plank die ik heb gevonden in de berging en een paraplu naast de deur staan. Als ik me moet verdedigen dan heb ik iniedergeval iets. En goed idee @Banananana van de spray! Misschien voor nu ook maar even een deodorant of bus haarlak o.i.d neerzetten. Zelfs als ik wegga denk ik dat hij uit het raam kijkt om te zien welke richting ik op ga dus ga ik nu via omwegen naar mijn bestemming toe. Als ik er alleen al aan denk begin ik al misselijk te worden.

Ik heb inmiddels de wijkagent gecontacteerd en mijn verhaal gedaan, en die zegt ook dat mijn verhaal meer dan genoeg is voor sowieso twee aangiftes. Stalking en huisvredebreuk. Dus ik ben nu alles aan het verzamelen en ga een afspraak maken voor een aangifte. Een vriendin gaat mee en de wijkagent heeft al een beetje de procedure in het kort verteld.
En die staat nu ook stand-by en gaat hier nu samen met zijn reserve vaker patrouilleren. Hij heeft ook al meerdere belletjes gehad over hem dus hij pakt het gelukkig heel serieus op.

Ik hoop dat de aangifte ook de uithuiszetting gaat versnellen, want dit nog zo’n lange periode dan ga ik echt gek worden. Nu heeft hij ook constant de muziek keihard aan dat ik het in mijn huis kan horen (drie deuren verderop!). Waarschijnlijk denkt ie nu van “heb toch niks meer te verliezen dus ga het jullie deze periode nog even extra moeilijk maken”.
Heb gisteren de hele dag bij die vriendin gezeten en voor volgende week heb ik een aantal dagen een hotel geboekt in mijn oude stad, en de overige dagen ben ik bij die vriendin.

Hartjes voor het forum, nogmaals dank allemaal :heavy_heart_exclamation:

110 likes

Geen idee waar je woont maar als het in Amsterdam is ben je bij mij welkom hoor! Anytime

6 likes

Gister en vannacht ging het op zich wel redelijk, heb vannacht ook wel oké geslapen omdat ik knallende koppijn had van de hele situatie. Was ook fijn om even uit mijn eigen omgeving te zijn en voelde me ook niet angstig of gespannen verder. Maar vandaag ben ik weer thuis en meteen weer gespannen, ben vandaag heel snel eventjes de deur uitgegaan en er reed op dat moment net een auto van de parkeerplek en ik schrok me kapot. Was hetzelfde merk auto als hij heeft dus dacht meteen: oh god nee. Maar gelukkig loos alarm. Dan ben ik ook echt zo blij dat ik binnen een paar stappen in de drukte van de stad sta.
Wat ook echt raar (of heel normaal idk?) is dat ik soms ook zo’n woede voel dat ik hem wel iets aan kan doen. Zoals nu ook, dan hoor ik gewoon de muziek en dan weet ik dat hij het erom doet. En dan ben ik zó ontzettend boos, hij heeft ingebroken in mijn privacy en in feite pakt hij mijn vrijheid nu een soort van af omdat ik gewoon niet meer durf te gaan en staan waar ik wil. En dan ook nog dit erbij.

Bovenburen hadden tot 3 een feestje. Luid praten en zingen, met hakken door het huis. Toen de hele dag iemand die moest boren en hameren. Nu eindelijk even rust.

@macaron fijn om te lezen dat de politie op de hoogte is! Hou je taai❤️

@macaron sorry had niet goed gelezen, knap hoe je je staande houdt en fijn dat de politie het serieus neemt! Succes met aangifte doen en ik hoop dat je snel van hem verlost bent❤️

Wauw omg wat een vreselijk nare ervaring ! Hoop dat de huisbaas deze man snel buiten kan kegelen. Heel veel sterkte, meid.
Het is wel de huisbaas zijn plicht om een aangename, veilige leefomgeving te garanderen, dus beter speelt hij hier snel op in.