Burenergernissen (Deel 1)

Mijn buren zijn nu alweer aan het drummen. Dit kan toch niet?? Ik ben nu een logboek aan het bijhouden :’)

Ze zijn gewoon iedere avond en ochtend aan het drummen. Niet normaal.

3 likes

Omg half negen 's morgens vinden zij dat wel een lekker plan? Heb je al eens met ze gepraat, dit is best kut.

1 like

Ja ik ben al heel vaak met ze gaan praten. Meestal gaat het dan een paar weken goed, en dan hebben ze weer schijt. Dus ga het nu bijhouden en binnenkort melding maken bij de politie (dat roep ik al heel lang maar nu echt haha).

1 like

Aaargh ik dacht fuck it, ik ga gewoon melding maken bij de politie. Stopten ze er net natuurlijk mee. Hang ik op, gaan ze weer verder. Maar nu is er iig een melding bekend en ze gaat het doorgeven aan de wijkagent.

3 likes

Het ligt er aan waar je woont/waar zij vandaan komen denk ik. Ik weet niet eens hoe mijn buren heten en woon hier al 2,5 jaar.

Wauw ik dacht dat dit alleen in Desperate Housewives gebeurde. Echt chille buren wel!

Haha deze buren zijn inderdaad tof. Maar dat is sowieso in deze buurt zo. Wonen in een klein straatje en iedereen staat echt voor elkaar klaar. Echt top.

Pff mijn huis staat te koop en ik woon er nu niet meer. Ga ik vandaag even post ophalen en nog wat spulletjes uit het tuinhuis ophalen, zie ik inneens dat mijn buren onze hele ‘haag’/boompjes gesnoeid hebben? Als in, alles horizontaal afgekapt over een breedte van 4m??? En dan nog het lef hebben alle takken en stukken boomstronk even in onze tuin te droopen!!! Ik wist even niet wat ik zag joh.
Wist al dat ze aso waren, voor wij er kwamen wonen stond er een struik waarop ze (volgens de andere buurvrouw) altijd vergif op uitgoten, die struik bleef echter maar groeien :stuck_out_tongue:
De scheiding tussen onze tuinen is best laag en hun tuin ligt iets hoger dan de onze + buurman is 1.90 lang, en nogal onbeleefd dus zij gluurden steeds bij ons binnen, ook in de zomer wanneer je buiten zit met vrienden of in bikini ligt te zonnen (dit begon toen ik 13(!!) was), waarop mn ouders besloten tegen de scheidingsmuur planten te zetten die er net bovenut zouden komen om toch wat meer beschutting te hebben.
Regelmatig vonden we stukken afgekapte takken die ze er dan vervolgens tussen de rest van de struik staken, zonder even te vragen van joh kan je m niet wat korter houden (nee dat hoeft nu eenmaal niet), maar dat lieten we steeds begaan.
Nu ben ik er 3 dagen niet en gebeurt dit?!
Toevallig telefoon gehad van onze makelaar vandaag, vertelde hij dat hij langs was geweest met potentiële kopers en dat de tuin toen bezaaid was met takken overal, en dat hij nadat zij weg waren alles wat aan de kant gelegd heeft. Dit kan toch zomaar niet joh. We zijn er ook vrij zeker van dat ze met een ladder over de muur heen geweest zijn omdat er zaken afgeknipt zijn die te ver van de scheidingsmuur af staan.
Voel me echt niet fijn hierbij, alsof mn privacy geschonden is.
En daarbij wil ik al die troep niet opruimen, zij willen alles afknippen dan kan je ‘t opruimen ook.
En niet oké voor het algemene beeld dat kopers van de woning kunnen krijgen of zo? Want een stukje van die haag hangt wat over ons terras en dat hebben ze wel op die oorspronkelijke hoogte gelaten ipv met een zaag bewerkt :frown: ziet er echt belachelijk uit gewoon
Het zag er initieel ongeveer zo uit als op deze foto, nu dus alles abruupt 0,5m korter gewiekt waardoor je bovenaan lelijke kale stronken overhoud en nog 1 stuk op zn originele hoogte
afbeelding

Add images

2 likes

ik zou hier ergens een melding van maken, dit kan écht niet

3 likes

Ik zou gewoon aangifte doen van vernieling, dit mag niet hoor! Wat een kutmensen.

4 likes

Aangifte doen en een brief sturen naar de buren, want je zou los van de aangifte ook al actie kunnen ondernemen natuurlijk. Wat ze doen mag niet zomaar en die schade mag je best op hen verhalen. komen gewoon mensen kijken en dan ligt er in een keer troep. Daarnaast zal een potentiele koper misschien ook afknappen op zo’n lage scheiding.

2 likes

Dit is echt bizar. Ik zou het ook ergens melden.

1 like

Zie net dat ik een wel erg lange rant afgestoken heb vannacht haha woeps.

We hebben het doorgegeven aan de politie, in de loop van volgende week zou de wijkagent langskomen.

Snap gewoon niet dat je denkt dat dit ok is?
Maar langs de andere kant past dit wel weer in hun straatje. Die man zit vaak buiten aan hun voordeur op een stoeltje en roept dan dingen naar iedereen uit de buurt die voorbij komt.
Zo is mn vriend ‘mottige gele’, mn moeder die ernstig ziek was was een ‘lelijke kankerhoer’, een buurman met bril is ‘schele aap’ etc. Die man spoort echt niet

1 like

Ik woon in een klein appartementencomplex en in de eengezinswoning hiernaast zijn ze al een paar dagen bezig met het schuren van de vloer. Het trilt door en ze gaan door tot 9 uur. Ik heb een paar vrije dagen en zit dus lekker in het lawaai. Ik vraag me sowieso ook af of die vloer niet inmiddels nog maar een laagje van 2 mm is.
Ik ben in staat om zo te gaan vragen of ze kunnen kappen maar daar schiet ik zo weinig mee op haha.

1 like

Mijn onderburen staan al voor het kleinste geluid aan de deur?! Ik was iets kwijt en ik dacht dat het misschien onder de bank terecht was gekomen, dus ik schuif de bank naar voren en weer terug, staat hij voor de deur dat ik een enorme herrie maak? Kom op zeg, het is 20:00 en het was zo voorbij.

Vorig jaar had ik Timberlands gekocht en die heb ik toen eventjes aan gehad om te passen, dus heb ik een rondje door de kamer gelopen. Toen stond hij ook opeens voor de deur.

Je woont in een appartement, verwacht niet dat je nooit iets hoort. Prima als je iets komt melden, maar dit vind ik echt wel gezeur om niets hoor.

Edit: en natuurlijk zit ik mezelf hierom op te vreten en heb ik bovenstaande net niet tegen hem gezegd.

7 likes

Wat heb je gezegd toen hij het kwam zeggen? Kan je niet al een reactie bedenken voor de eerstvolgende keer dat hij aanbelt? Dat je dan zegt dat je het wel een beetje zat bent dat ie voor elk klein geluidje aanbelt? Superirritant!

Dus je muziek af en toe keer hard aan, doe je ook niet zo snel??

Natuurlijk zeg ik (wel wat geïrriteerd dit keer) sorry om me vervolgens heel erg te ergeren aan mezelf dat ik überhaupt mijn excuses maak en er nu niks van gezegd heb. :unamused:

De eerstvolgende keer dat hij hier weer staat, ga ik dat zeker doen. Krijg haast al de neiging om expres geluiden te maken, zodat dat moment eerder komt haha. Bah.

1 like

Oh dit is heel herkenbaar. Achteraf kan je dan zo balen, omdat je liever wat anders gezegd zou hebben. Haha en expres geluiden maken zou ik dan ook willen denk ik. Hou vol! En sta 'm goed te woord volgende keer, heb je alle recht toe.

1 like

Ik heb vrijwel nooit muziek aan! Als ik het heb, dan echt voor op de achtergrond. De buurvrouw naast ons zegt dat ze ons nooit hoort.