Burenergernissen (Deel 1)

Voor m’n werk moet ik filmpjes opnemen, maar omdat het kind van de bovenburen zo hard kruipt/loopt, hoor je dat gewoon door m’n filmpjes heen :sob:

Huh maar toch niet iedereen kan zomaar jullie Sonos boxen bedienen? Daarvoor moet je toch ook op jullie WiFi netwerk zitten?

2 likes

Nou dat zou ik echt als eerste doen nu hahah

7 likes

Het kan ook zijn dat ze Bluetooth gebruiken om verbinding te maken. Dan hoef je alleen maar in de buurt te zijn.

3 likes

Hebben wij ook inderdaad. Je kan volgens mij alleen verbinding maken als je een knopje ingedrukt houdt. Maar als je dat één keer gedaan hebt kun je altijd opnieuw verbinding maken geloof ik.

Ooh zei ik van het weekend nog dat stampertje zoveel stiller was… hij komt zowat het plafond door :sob: en ook de hele tijd gestommel en gestamp op de
trap. stiekem hoop ik dat hij aan het verhuizen is :joy:

@Calypso wat bizar van de sonos!

Ja klopt, dit heb ik ook wel eens gehad. Heel irritant want je schrikt je rot haha

Bij ons leidt Sonos ook een eigen leven. Ben weleens wakker geworden omdat ze niet begreep wat ik zei?

Hier heb ik me inderdaad eens in verdiept, toen hebben we uiteindelijk besloten er niet toe over te gaan omdat we de relatie met de huisbaas goed wilden houden. Ik denk dat het nu ook niet heel veel zin heeft om zo’n traject nog helemaal in te gaan, al zou ik het wel rechtvaardig vinden. Ik wil hier gewoon weg.
En wat betreft de posts over wraak: ik heb zeer uitgebreide fantasieën over wraak en ik denk dat dat ook wel menselijk is, maar ik denk niet dat ik dat echt zou doen om de redenen die genoemd worden. Ik heb af en toe ook intens medelijden met dit gezin en de omstandigheden waarin ze leven, en rond Sinterklaas voor het zo escaleerde overwoog ik ook om wat snoep achter te laten in de gezamenlijke opgang, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan want bang voor gedoe.

3 likes

De huizen zijn goed geluidsdicht, want als het brandalarm van de buren af gaat horen we echt wen zachte piep.

Nu horen we aardig wat muziek. Is ook al de 3e dag op rij.

Ja euh dat ze allemaal vakantie hebben, wilt niet zeggen dat anderen dat ook hebben.

Wat een lieve ergernis!

Heb de afgelopen dagen Desparate Housewives gekeken en dacht gelijk dat Brie Vandekamp dat ook vervelend zou vinden haha
image

8 likes

Wij hebben een oudere buurvrouw. Nou is ze nogal bijzonder. En doet gekke dingen. Ze had anderhalf jaar geleden een jonge labrador gekocht uit de broodfok. Dat ging natuurlijk helemaal niet. Ik moest haar hierbij helpen etc. deze heeft ze dus 2 maanden geleden weggedaan. Toen bedacht ze dat ze dan maar katten moest hebben. Het asiel heeft tegen haar gezegd dat ze moest wachten tot eind januari met ze naar buiten laten. Je raadt het al, ze laat ze al 2 weken naar buiten. Eerst begin ze om 23:00/00:00 snachts vanuit haar deuropening met het roepen naar de katten om ze naar binnen te krijgen. Toen werd het om 6:00 in de ochtend. Met de kerstdagen wist ze het te presteren om van 6:30 tot 9:00 (!) continue die beesten te roepen/schreeuwen om naar binnen te krijgen. Maar vannacht spande de kroon hoor. Ik schoot om 3:00 wakker van de buurvrouw die buiten over straat aan het schreeuwen was naar de katten…

1 like

Ik begin me ineens te ergeren aan mijn bovenbuurvrouw. We wonen niet eens in een gehorig appartement maar iedere avond hoor ik haar tv op standje gehoorapparaat staan. Ze stampt ook onwijs door het huis en nu staat ze haar kraan constant aan en uit te zetten (dat je zo’n klak steeds hoort in de leidingen).

Denk dat ik nu ineens alles hoor omdat we eind april gaan verhuizen, maar grrrrr.

De bel van het appartementen complex doet het niet waardoor je als je bijvoorbeeld op nummer 33 drukt hij bij een ander huis aan gaat. Ik denk dat ik de gelukkige ben want er word nu telkens bij mij aangebeld voor andere mensen. Ben al om 7:00 wakker gebeld door de thuiszorg van iemand anders…

1 like

Misschien hebben ze geen briefje gehad? Ik heb ook wel eens een pakket voor de buren gehad dat ze na een week nog niet gehaald hadden en toen bleek het dat ze nooit bericht gehad hadden dat het bij ons lag.

Al denk ik dan… je gaat dan toch bij de webshop navragen waar het blijft als het na een week nog niet bezorgd is.

2 likes

Ik zou dan meteen denken dat ze niet meer helemaal goed is? Als de filter om niet midden in de nacht op straat te schreeuwen niet meer werkt. Heeft ze familie oid bij wie je eens zou kunnen polsen?

Nah ik vermoed dat er wel iets van een psychische aandoening speelt, haar dochter heeft dit ook en dat kan genetisch bepaald zijn, maar goed dat zijn aannames natuurlijk.

Haar familie wilt geen contact meer met haar. Het is allemaal ook heel zielig hoor. Maar goed wij werken beiden fulltime en onregelmatig. Ze staat elke dag bij ons voor de deur ongeveer en belt elke dag en dat zijn puur dingen om aandacht te krijgen. Ik vermoed dat dit wat ze met haar katten doet ook is om aandacht te krijgen van mensen, zodat ze weer wat aanspraak heeft.

Ze accepteert geen hulp van zorgverleners, dat is ook al geprobeerd.

Dan kun je ook niet veel meer… Als je je zorgen zou maken over het welzijn van de dieren kun je altijd nog de lokale dierenbescherming inschakelen.

En meldingen blijven maken bij een wijkagent/maatschappelijk werker oid als die er is? Vaak is een gevaar zijn voor jezelf (en soms anderen) maar een thin line… Vind het ook wel klinken als een sneue situatie en ze klinkt ook wel eenzaam.

2 likes

Een van mijn buren in de flat heeft een gigantische hond die constant op mensen afrent, onaangelijnd dus. Mijn vriend en ik hebben al meerdere keren confrontaties met haar gehad, omdat als je dus schrikt of opzij springt, of wegloopt, ze begint te schreeuwen dat die hond “echt niets doet” en dat je “niet zo raar moet doen” etc!!1

Vandaag liep ze weer iemand uit te schelden die enorm schrok van die aanvallende hond, echt zo aso :s Je schrikt je echt de pleuris als zo’n groot beest blaffend op je af komt rennen en dan word je daarom ook nog afgebekt :joy:

Hond en baasje passen dus goed bij elkaar! :face_with_hand_over_mouth:

3 likes