Ja haha dat ging heel snel vanmiddag, hij heeft vrij veel tijd dus zit er bovenop
Ik heb al eerder geklaagd over mijn onderbuurman met zijn muziek. Maar de laatste weken is het echt IEDERE dag. Niet keihard, dat heeft ie inmiddels afgeleerd na er meerdere keren op aangesproken te zijn door andere buren, maar wel toch precies zo hard dat die fucking bastonen constant doorklinken naar ons appartement. En hij luistert of techno of rock dus het is super eentonig en echt heel kut. Ik ben ook bezig met mijn scriptie en kan 's avonds gewoon niet werken omdat ik de hele tijd een repeterende bas hoor.
Ik zit mezelf zooo op te vreten. Echt wat voor een fucking aso ben je als je binnen 5min nadat je thuiskomt (rond 6) tot 's nachts half 2 de muziek IEDERE dag CONSTANT aan hebt. Dat kan je gewoon niet doen in gehorige appartementen. Ja het zit me hoog haha.
Maar goed het is dus niet zó superhard. Kan ik dan alsnog gaan klagen bij de buurman denken jullie? Ik probeer ook al te stampen op de grond maar het is er zo een die zich daar niks van aan trekt.
Kun je het niet opnemen en dat hem een keer laten horen? Misschien beseft hij het niet hoe het klinkt voor je. Verder afspreken dat je het bv na 22 uur het echt vervelend vindt. En als dat niet helpt hulp vragen bij de VVE of bij de verhuurder. Ik vind het persoonlijk ook aso als anderen geen rekening met je houden en niet vanzelf al begrijpen dat muziek tot diep in de nacht asociaal is in een flat.
Oh dat is zoooo irritant die bas tonen! Ik had zo een onderbuurvrouw en mijn servies stond letterlijk te trillen in mijn kast. Dus daar heb ik vaak aangeklopt om er wat over te zeggen. Het was een aso type dus er veranderde vrij weinig aan maar het even zeggen lucht al op. En wie weet helpt het bij je buurman door er wat van te zeggen!
Ik denk dat het wel een beetje tweeledig is. Mensen zijn ook steeds meer thuis dus zowel je buren als jijzelf zijn constant thuis. Dan is het logisch dat je sneller overlast van elkaar hebt, want iedereen leeft op zijn eigen manier en probeert op zijn eigen manier een beetje te ontspannen thuis (of dat nou is door te sporten in een appartement, muziek te draaien of met je kindje binnen spelen). Dus weet niet of je nou kan zeggen dat iedereen ineens veel asocialer is geworden. En ja mensen moeten rekening met elkaar kunnen houden, maar mensen moeten ook kunnen leven in hun huis.
Het is niet echt een ergenis want het maakt me niks uit, een vrouw in de straat heeft haar (afzichtelijke) stoffen banken een maand of twee geleden in haar voortuin gezet en ze staan er nog steeds ze schimmelen ook als een malle. Ze woont in een huurhuis en ik hoop zo op drama, want te weinig entertainment tegenwoordig, maar schijnbaar heeft iedereen het al opgegeven met d’r nasty tuin. Vind het wel sneu voor haar beide buren want die houden hun tuin echt netjes.
Wat raar!?
Ik heb eens met wind de balkondeur open laten waaien en toen was het glas kapot.
Zo ook gezegd tegen de VVE en een paar dagen later was de glaszetter er om het te vervangen.
Maar goed, hier heb je wellicht niks aan.
Maar daar is de glasverzekering toch voor?!
Ik heb hier al eerder verteld over een buurvrouw die op zaterdag om half 10 een minuut lang de deurbel indrukte omdat we volgens haar haar pakketje gijzel hadden genomen. Was niet zo, we waren ook de hele dag thuis behalve circa drie minuten en ze zal wel niet in die drie minuten langs zijn geweest. Volgens mij was het ook een dag nadat het pakketje was geleverd.
Nu nam ik net weer een pakketje aan en ik besefte te laat dat het voor haar was. Ik hoorde geklop op het raam, dat kan want soms doet de deurbel het niet. Dus ik loop al richting de deur en toen drukte ze dus weer keihard op de bel, maar echt onnodig lang. Wat is er mis met haar? Wij zitten de hele dag in calls en ik bel ook echt met klanten, lekker onprofessioneel als er zo’n idiote buurvrouw ineens je gesprek onderbreekt. Gelukkig had ik net opgehangen.
Wel een reminder dat ik eerst altijd vraag voor welk nummer het is want ik hoef die heks nooit meer te zien. Ze deed ook zo poeslief toen ik open deed. Trut.
Het ruikt al de hele dag naar sigarettenrook in mijn woonkamer. Nu is dat wel vaker in de afgelopen weken, maar niet zo erg als vandaag… Vind het ook weer zoiets om aan mijn buren (welke ten eerst? onder? boven? links?) of ze niet meer willen roken in hun eigen huis. Ik weet dat onder mij recent verkocht is en aan het lawaai zijn ze volgens mij aan het verbouwen, dus ik hoop maar dat het de werklui zijn en niet de nieuwe bewoners.
Ja dat dacht ik ook… Maar zij vinden de oorzaak en schuld errug belangrijk.
Oh wat irritant.
Ik heb een stomme buurman 2 deuren verder die een keer boos aan de deur kwam omdat ik op ‘zijn’ parkeerplek stond, die gewoon openbaar zijn. Daar neem ik ook geen pakketjes voor aan hoor.
@Broodrooster @Foefjeisthuis bedankt voor jullie antwoorden. Vandaag heeft hij ook weer vanaf 5 uur 's avonds tot nu de muziek aan en denk niet dat het snel gaat stoppen. Morgen ga ik er even langs maar volgens mij is het niet een al te vriendelijke man helaas.
Als je het vraagt en er verandert niks dan kun je dat ook meenemen als je bij de huurbaas/woningbouwvereniging gaat klagen, daar hebben ze vaak het liefste dat je het eerst zelf vraagt.
Ja dat zou het best kunnen zijn, @anon50301661 @kali. En ik vind een paar keer in de week ook echt niet erg, maar elke dag de hele avond gaat me te ver haha. Maar komt vast goed, ik zal er eens heenlopen en kijken of dat het misschien is.
Geluidsoverlast is echt mijn grootste haat op de wereld. Ik heb er gewoon echt een soort trauma van opgelopen (klinkt dramatisch) maar ik heb jaren geleden 2 jaar continu geluidsoverlast gehad van buren (andere plek dan waar ik nu woon) en ik kreeg er gewoon lichamelijke reacties van, altijd zoooo gefoust op ‘wanneer begint het weer’ ‘het houdt nooit op’ ‘weer een slechte nacht’, dat gevoel is zo killing. Dus ik snap al de verhalen hier zo goed. Het vreet je gewoon op.
Waar ik nu woon heb ik zo’n geluk (appartementencomplex), woon hier nu vier jaar maar nooit geluidsoverlast, voelde me altijd #soblessed.
Maar afgelopen dinsdag vond mijn ene buurman (en zijn (drugs)vriendjes) het leuk om doordeweeks party te machen met muziek aan tot na 00:00. Omdat ik verder nooit last heb + ik dacht dat hij was/gaat verhuizen want het huis is zo goed als leeg dacht ik: ik tolereer dit voor een keer. Maar gisteravond ging ineens vanaf 00:30 de muziek met bass weer aan, en dan lig ik mezelf echt op te vreten. Ons contact gaat nooit verder dan hoi en ik zie hem/zijn vriendjes overdag ook zelden (ik heb het idee dat die vriendjes daar ook verblijven, hoor ze ook regelmatig skreeuwen naar elkaar, gaat dan over drugs/geldproblemen dus heel gezellig, maar tot nu toe heb ik er nooit echt overlast van ervaren).
Dusssss ik ga even kijken hoe dit zich ontwikkelt, maar merk gewoon al lichamelijk dat er weer langzaam zo’n stressgevoel ontstaat.
Ik word echt helemaal gek van mijn buren. Ik woon nu een maand in mijn nieuwe appartement, maar heb dagelijks last van de tv van mijn buren. Die galmt echt door mijn slaapkamer en dat kan tot midden in de nacht duren…
Ben net bij hun langs geweest en heb gevraagd of ze na 23 uur rekening met mij willen houden door hem wat zachter doen, maar helaas staat hij nog net zo hard.
Denk dat ik morgenochtend maar even langs ga en ze eventueel uitnodig om te luisteren, want dit is echt rot.
Mijn kamer bij mijn ouders zit precies naast een sportschool. Ik haat het zo erg
Het geluidsoverlast is volgens mij vooral als ze de gewichten op de grond gooien (ik weet niet zo goed wat ik hoor, maar het lijkt wel echt op gewicht dat op de grond valt, dan even naar boven bounced en nog eens op de grond valt. En dat soms om de 20 seconden. Soms hoor ik ook klappen iedere 2 seconde… ik denk dat ik dan de klappen hoor als ze tegen een boksbal slaan ofzo).
Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel geluidsoverlast je mag hebben van een sportschool? Want ik heb dus geen last van muziek maar contactgeluid!
Ik snap sowieso niet dat er een sportschool mag in dat oude gebouw… het is er totaal niet voor gemaakt. Ik vind het ook eng om te bellen en klagen haha. Ik krijg altijd een of ander jonkie aan de telefoon die niet weet waar ik het over heb (terwijl ze, zei mijn vader, die klappen ook heel hard bij de receptie horen)…
UUUUGH ik wil gewoon rustig op mijn kamer zitten zonder om de 10 seconde een harde klap bij de buren te horen. Het voelt gewoon alsof je buren in constante verbouwing zijn. Het is ook heel onregelmatig, soms hoor ik een uur niks omdat er dan vast niemand met de gewichten sport. En dan is het weer een uur lang iedere 20 seconde ofzo.
Ik zou zweren dat je dit al eerder gepost hebt of ben ik nou gek? Misschien meer forummers met een sportschool naast hun huis
Ik had dit inderdaad een keer eerder gepost maar had dat vlak daarna weer weggehaald. Omdat een andere forummer toen dat bericht had geplaatst over die stalker buurman die volgens mij ook in haar kamer was geweest ofzo. Weet niet, ik voelde me toen een beetje misplaatst om te klagen over wat gewichtjes die bij de buren vallen
Maar ik ben nu weer bij mijn ouders en ik draai er van door
Vervelend zeg. Geluidsoverlast is zo ontwrichtend en storend. Mentale consequenties moeten echt niet onderschat worden (ouders hebben 2 jr terror buren gehad). Tuurlijk heb je alle recht om je beklag te doen. Kun je een opname maken?
Heb jij er alleen last van, of ook je ouders? Of andere buren? wat zijn de openingstijden van de sportschool? Misschien even navraag doen bij de gemeente qua vergunning?