Burenergernissen (Deel 1)

Aaaargh wat asociaal. Ik roep tegenwoordig dat ik allergisch ben, want als weerwoord krijg je steeds ‘ja maar hij doet niks’ en ik ben dat zo zat! Ik heb geen zin in een hond die tegen me op springt.

6 likes

Ja ik heb dit ook weleens gehad! Dat er geen briefje was en op de Post NL app alleen stond dat het was bezorgd. Ben toen zelf maar bij een aantal buren (boven, onder en direct ernaast) aan gaan bellen maar kan me voorstellen dat zeker als jullie een paar huizen verder wonen ze misschien geen idee hebben dat het bij jullie ligt.

3 likes

We hadden dat laatst ook. Het waren ook niet de meest leuke buren dus vertikte het ook. Kwam ze een week later dus ik vroeg oh waren jullie een paar dagen weg. Bleek de postbode het briefje bij de verkeerde buren in de bus te hebben gedaan. Al weet ik niet of ik het moest geloven want onze post NL bezorger is echt goed.

@PizzaFunghi @Calypso Sorry maar ik snap echt niet waarom je t zou vertikken om een pakketje even langs te brengen. Kleine moeite en er kunnen echt honderdduizend goede redenen zijn waarom diegene het (nog) niet op heeft gehaald bij je, van miscommunicatie bij de post, tot ziek zijn, een ziek familie lid, veel moeten overwerken, etc etc. Zeker nu met COVID.
Wie weet zitten deze mensen al een week onbeholpen op hun pakketje te wachten/te zoeken naar een momentje vrij om er om te gaan. En jij zit je te ergeren aan dat pakket wat in je huis ligt en plek inneemt, wat ook begrijpelijk is :sweat_smile:
Het kan zo simpel zijn

50 likes

Vertikken doe ik niet. Maar ik had het pas ook. Heb er aangebeld en er werd niet open gedaan. Dan is het na 3 keer ook wel klaar voor mij hoor. Bezorger had trouwens wel een briefje in de bus gedaan, ze hadden alleen geen zin gehad om het op te halen(hun eigen woorden)

2 likes

Ik volg Titia Hoogendoorn op insta en zij heeft nu al een paar keer een zakje kots (zo lijkt het althans) in haar achtertuin gegooid gekregen?? Fucking weird :fearful:

Ja al denk ik eerder saus aan de substantie te zien, maar echt heel gek ja!

1 like

Mijn overbuurvrouw heeft mentale problemen, is soms een periode opgenomen en dan weer thuis. Maar als ze thuis is, doet ze dus heel rare dingen. Legt allerlei spullen op straat, loopt continu op haar raam te bonken en te gluren naar iedereen (vinden mijn kinderen doodeng) probeert bij de ah bezorger boodschappen af te pakken etc. Nu zijn er allemaal plantjes uit onze boomspiegel getrokken (tuintje wat we om de boom voor onze deur gemaakt hebben) en ik weet gewoon bijna zeker dat zij het heeft gedaan, maar niet zeker genoeg om tegen haar te zeggen dat ze er mee op moet houden… vind het natuurlijk ook enorm sneu voor haar, maar ondertussen word ik langzaam gek van dat mens

Ik schrik echt van zo’n reactie. Het is een hele vervelende situatie voor de buurt, maar ook voor die buurvrouw… Vind het heel ongepast om iemand met mentale problemen als ‘gek’ te bestempelen.

16 likes

Misschien keer contact opnemen met de wijkagent als ze weer ernstig in de war op straat loopt?

1 like

Ik zie haar nooit buiten (gelukkig want haar gedrag is echt heel onvoorspelbaar vind ik) maar kan de wijkagent misschien zowiezo wel benaderen!

Echt doen hoor, misschien heeft de hulpverlening ook geen zicht op hoe haar problematiek is of is als ze thuis is. Dus je kunt haar hier ook mee helpen.

Klopt, maar had er ook bij gezet dat het niet mijn favoriete buren waren. Voor de andere zou ik het wel doen.

Ik denk dat een gesprek geen zin heeft. De vorige keer heeft mijn man het gedaan en toen begon ze alleen maar over barbies die geen onderbroek aan hadden etc. Ik ga voor nu gewoon geen plantjes meer in dat stukje zetten. Een buurvrouw verderop gaat contact opnemen met de hulpverleners van die vrouw. Maar die gaf aan dat dit helaas al een aantal jaar zo gaat: opname en dan weer thuis tot het weer ontspoort.

Ik snap dat het een grapje is, ik zeg alleen dat ik het ongepast vind.

2 likes

Hoe luid zijn jullie?

Mijn bovenburen hoorden me wel toen ik nog in een flat woonde en ik was gemiddeld tot iets boven gemiddeld luid.

Haha ik vind het moeilijk om in te beelden hoe luid dat kraken dan is. Denk dat het allemaal reuze meevalt! Zolang je niks van je buren erover hoort, zou ik me niet te druk maken.

Maar ik wil wel bij je buren op visite en dan kun jij krikken. Dan rapporteer ik daarna mijn bevindingen.

7 likes

Ik hoor mijn bovenburen wel, maar dat is vooral omdat zijn bed zo kraakt (ik hoor het al als hij zich alleen maar omdraait… ik snap echt niet dat het hem zelf niet stoort en niet gewoon een nieuw bed of lattenbodem koopt. Een bed hóeft echt niet te kraken als je het mij vraagt). Dus ja, dat ritmische gekraak is onmiskenbaar en heel irritant. En durf er dus ook niet wat van te zeggen want awkward (en hij is al niet heel benaderbaar als buur). Ik mis de tijd dat hij nog gewoon vrijgezel was:)

1 like

Ik woon nu in een flat en ik hoor eigenlijk alles van de bovenburen en niks van andere buren. Dus ja, hoor haar seksen en kan bijna precies volgen hoe of wat. Persoonlijk denk ik wel dat mijn bovenbuur luid is.

Toen ik nog in een flat woonde hoorde ik het ook.
Maar waren hele oude flats met dunne muren.
Ik hoorde vooral bed bonken tegen de muur.