Burenergernissen (Deel 1)

Mijn onderbuurman is vanochtend gearresteerd geloof ik? Ik snap er niks van. Vanochtend vroeg rond half 6 werd ik wakker van allemaal lawaai. Het klonk alsof er iemand met de kliko’s bezig was en toen hoorde ik meerdere keren glas breken. Alsof iemand dingen kapot aan het gooien was.

Maar rondom ons appartement zit een hek en er kunnen geen vreemden zomaar naar binnen dus ik dacht dat het misschien in de steeg achter ons was of bij de buren.

Maar toen echt 5 minuten later was er opeens politie voor en achter en keken ze bij ons de tuin in. En toen gingen we kijken wat er aan de hand was en lag er een man op de grond voor onze voordeur met 5 agenten eromheen. Maar dat bleek onze buurman te zijn. En hij had geen broek aan en een soort string?

Zij hebben hem toen meegenomen maar hij is nu weer terug. Ik snap echt niet wat er gebeurd is!!

27 likes

Wow wat heftig! Ik zou onwijs nieuwsgierig zijn naar waarom hij zo is opgepakt.

@Foefjeisthuis

Ja ik ben ook zooo nieuwsgierig maar ik ga het echt niet vragen aan hem want ik heb eigenlijk nooit contact met hem. Ook niet met mijn andere 2 buren dus denk niet dat ik met ze kan roddelen, helaas!

Wel zag ik net dat het raam aan de zijkant gebroken is. Dus het enige wat ik kan bedenken is dat hij buitengesloten was en daarom zijn eigen raam had gebroken? En ik denk dat de politie dacht dat hij een inbreker is.

Maar waarom is hij zonder sleutel en zonder broek buiten om half 6 ‘s ochtends in een pandemie??

3 likes

Nee snap ik! Het lijkt eerder alsof hij van zijn bed is gelicht vooral als hij zonder broek buiten lag met 5 agenten.

We wonen sinds augustus in ons nieuwe huis en onze buren zijn zo kut. Nu weer de muziek superhard aan. In de kamer van mn zoon hoor je het het luidst ook nog.

Je kan contact opnemen met de wijkagent. Hij/zij zal je niets vertellen wat je niet mag weten maar je kan een vis-poging doen. Vragen of je je zorgen moet maken. Kan je iets doen? Zijn er dingen die je zou moeten doorgeven indien je het opmerkt?

Hier ook. Mn buurman links en de overbuurman hebben beide een feestje. Bij de ene allemaal blèrende wijven binnen en bij de ander keiharde muziek. Word er zo chagrijnig van.

Echt heftig verhaal, maar ik ga wel goed op het ‘geen broek, wel een string’ gedeelte. Spannend wat daar gebeurd is

37 likes

Ja dit @echo graag een update wanneer je meer weet :upside_down_face:

5 likes

Misschien is het jouw ex vriendje

Ja ik ook anders had ik gewoon gedacht ok hij heeft zich buiten gesloten maar waarom zonder broek? Dat is het mysterie.

Mijn 2 theorieën zijn: 1. Date gone wrong en die heeft hem achter gelaten zonder broek, waar zijn sleutels in zaten of 2. Een mental breakdown.

Ik weet niet of ik er ooit achter zal komen (ik heb ook geen wijkagent hier) maar zo ja dan zou ik het laten weten!

2 likes

Ah nee echt niet oke dit

3 likes

Of je buurman is onderdeel van een drugsnetwerk dat vannacht is opgerold en omdat zijn rol klein is mocht hij na verhoor naar huis?
Iedere wijk heeft een wijkagent trouwens, op politie.nl bij ‘mijn buurt’ je postcode invullen en er komt een naam naar boven, mocht je voor de toekomst geïnteresseerd zijn.

6 likes

Daar zijn ze voor hoor! Niet om info te lekken, maar wel om de rust in de buurt te bewaren. Dus als je je bezorgd voelt om dut soort dingen mag je je best tot de wijkagent lekken. En, vergeet niet, oplettende buurtbewoners zijn de beste informatiebronnen als het gaat om ondermijnende criminaliteit, dus ik denk echt niet dat de wijkagent vervelend zal reageren op geuite zorgen/ interesse.

Edit: ‘tot de wijkagent WENDEN’ (ipv lekken :sweat_smile:)

3 likes

ik heb echt een hele andere theorie!

Buurman is verdachte in een zaak, is van zijn bed gerold voor verhoor en er was niet genoeg bewijs om hem vast te houden.

6 likes

Ik heb een alternatief :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wel voldoende bewijs, maar onvoldoende reden om het in voorarrest te houden.

(Er moest bijv sprake zijn van herhalingsgevaar om iemand langer vast te houden)

1 like

Ooh ja dat kan inderdaad ook nog!

Of hij speelt een te kleine rol in de zaak maar was wel belangrijk voor verhoor ivm de andere verdachten die op dat moment ook uit hun bed werden getrokken.

Ik zet sowieso punten in op iets crimineels aangezien de politie je niet zomaar uit je bed trekt.

Of!

Het was naar aanleiding een valse Meld Misdaad Anoniem-melding om de aandacht af te leiden van een groot drugs trnsport vanuit het naastgelegen pand 🥸

3 likes

Ooeeh ook een goede! Of het was een boze ex die een valse melding heeft gedaan.

1 like

@Echo woont niet in Nederland.

Misschien heeft hij zichzelf gewoon buitengesloten bij het buitenzetten van het vuilnis ofzo en loopt hij binnenhuis altijd in zijn ondergoed en dacht dat hij op dat tijdstip toch niemand tegen zou komen buiten. Maar buren zagen een verdachte man in een string die inbrak in een huis en hebben de politie gebeld

1 like